Sitten kun alat laittaan ässän osia paikalleen niin otappa siitä vertailun vuoksi samanlainen lattiaverhoilukuva.Eski kirjoitti:Tuossa kuvat M84:stä, joten jos tuollaiseen vaihtaisi nuo uudemmat ilmaputket myös lattiaverhoilut pitäisi vaihtaa...
http://www.cc.jyu.fi/~esjuny/saab/pics/ ... susta1.jpg
http://www.cc.jyu.fi/~esjuny/saab/pics/ ... susta3.jpg
Ostinpa 900 ässän
Re: Ostinpa 900 ässän
#1633
900 i16 -90 (ex poliisiauto) 392 tkm, 900 CD T16 -85 (ex maaherra-auto) 494 tkm, 9-3t -10 Biopower 104 tkm
900 i16 -90 (ex poliisiauto) 392 tkm, 900 CD T16 -85 (ex maaherra-auto) 494 tkm, 9-3t -10 Biopower 104 tkm
Re: Ostinpa 900 ässän
Pohjaan vedettiin pari kerrosta mömmöä lisää:
http://i63.photobucket.com/albums/h149/ ... G_1741.jpg
Sitten vain äänieristysmatot paikalleen:
http://i63.photobucket.com/albums/h149/ ... G_1744.jpg
Takalattiaverhoilu:
http://i63.photobucket.com/albums/h149/ ... G_1747.jpg
Ja sitten etulattia:
http://i63.photobucket.com/albums/h149/ ... G_1749.jpg
Takapenkin istuinosakin muljahti paikalleen:
http://i63.photobucket.com/albums/h149/ ... G_1750.jpg
Reijätkin hävisivät kyljestä:
http://i63.photobucket.com/albums/h149/ ... G_1745.jpg
Samalla tuli rassattua Motonetin lokasuojan reunalistat paikalleen ja vaihdettua ruiskun lämpöanturi (Bosch). Tyhjäkäynti ainakin vaikutti tasaisemmalta uudella anturilla.
Eski
http://i63.photobucket.com/albums/h149/ ... G_1741.jpg
Sitten vain äänieristysmatot paikalleen:
http://i63.photobucket.com/albums/h149/ ... G_1744.jpg
Takalattiaverhoilu:
http://i63.photobucket.com/albums/h149/ ... G_1747.jpg
Ja sitten etulattia:
http://i63.photobucket.com/albums/h149/ ... G_1749.jpg
Takapenkin istuinosakin muljahti paikalleen:
http://i63.photobucket.com/albums/h149/ ... G_1750.jpg
Reijätkin hävisivät kyljestä:
http://i63.photobucket.com/albums/h149/ ... G_1745.jpg
Samalla tuli rassattua Motonetin lokasuojan reunalistat paikalleen ja vaihdettua ruiskun lämpöanturi (Bosch). Tyhjäkäynti ainakin vaikutti tasaisemmalta uudella anturilla.
Eski
Re: Ostinpa 900 ässän
Hain Biltemasta tehdasuudet etujarrusatulat (55e/kpl):
http://i63.photobucket.com/albums/h149/ ... G_1753.jpg
Onkohan esim. Motonetin kunnostetuissa satuloissa mukana myös nuo muut jarrusatulaan kuuluvat osat, tai saako niitä jostain erikseen..?
http://i63.photobucket.com/albums/h149/ ... G_1757.jpg
Eski
http://i63.photobucket.com/albums/h149/ ... G_1753.jpg
Onkohan esim. Motonetin kunnostetuissa satuloissa mukana myös nuo muut jarrusatulaan kuuluvat osat, tai saako niitä jostain erikseen..?
http://i63.photobucket.com/albums/h149/ ... G_1757.jpg
Eski
Re: Ostinpa 900 ässän
Bilteman takasatuloissa tuli mukana se jarrukilven taakse pultattava vastakappale. Eikö etusatuloissa sitten tule? Omaan ässään vuosi sitten vaihdoin eteen tehdasuudet satulat saabin paketissa, joissa tuli kiinnitysraudatkin (ruostin turbo foorumilta 50e:lla pari). Taakse vaihdoin bilteman satulat, jotka käsissä vertailtaessa vaikutti asiallisilta työltä ja ajossakin toimivat aivan eritavalla kuin käytetyt/tehdaskorjatut.
Pitäs 99:iin hankkia myös uudet satulat joka nurkkaan. Onkohan biltemassa vanhempaa satulaa?
Pitäs 99:iin hankkia myös uudet satulat joka nurkkaan. Onkohan biltemassa vanhempaa satulaa?
Citroen C5, OG900t16
Re: Ostinpa 900 ässän
Bilteman satulapaketissa on vain tuo kuvassa näkyvä palikka ja joku pieni rasvatuubi ja liukutappien tiivistekumit. Vanhempia satuloita ei pilipaliteemasta löydy ollenkaan.
Eski
Eski
Re: Ostinpa 900 ässän
Eipä löytynyt jarrusatulan toista osaa mistään, edes Saab ei enää toimita sitä, joten pitää kunnostaa purkuosat. Laitoin osat happokylpyyn (200gr sitruunahappoa ja 5 litraa vettä). Tässä osa ennen liuotusta:
http://i63.photobucket.com/albums/h149/ ... G_1755.jpg
Ja tässä sama palikka muutaman päivän liuotuksen ja teräsharjalla pesun jälkeen:
http://i63.photobucket.com/albums/h149/ ... G_1766.jpg
Tulipa myös asennettua kuuleri ässään:
http://i63.photobucket.com/albums/h149/ ... G_1762.jpg
Eski
http://i63.photobucket.com/albums/h149/ ... G_1755.jpg
Ja tässä sama palikka muutaman päivän liuotuksen ja teräsharjalla pesun jälkeen:
http://i63.photobucket.com/albums/h149/ ... G_1766.jpg
Tulipa myös asennettua kuuleri ässään:
http://i63.photobucket.com/albums/h149/ ... G_1762.jpg
Eski
Re: Ostinpa 900 ässän
Kattalin tuota putkea joka tulee coolerilta imusarjaan, että olis ihan siisti tuollainen jossa lukisi tuo. Aloin sitten katteleen miten se näyttää erilaiselta muutenkin ja mulla näyttäis olevan paljon paksumpi tuo. Lieneekä tuolla vakiossa mitään merkitystä mutta erilainen se kuiten on.
Viimeksi muokannut dimebak, Pe Tammi 04, 2008 13:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: Ostinpa 900 ässän
Pienempi "intercooler"-tekstillä oleva valettu ahtaampi putki kuuluu vanhempiin, uudemmissa (ainakin 90-luku) kuuluu olla tuo isompi putki.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Ostinpa 900 ässän
Taisi olla M1989 T8:sta lähtöisin tuo minun kuuleri putkineen. Myös M1984 Aerossa on tuo tekstillä varustettu ohut putki. Tuskinpa tuolla suurta merkitystä on ainakaan vakiotehoisessa ässässä
Eski
Eski
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: Ostinpa 900 ässän
Eski kirjoitti: Ja tässä sama palikka muutaman päivän liuotuksen ja teräsharjalla pesun jälkeen:
http://i63.photobucket.com/albums/h149/ ... G_1766.jpg
Eski
Mää Eski tiedän yhden toisenkin kaverin, jolla on muutaman kerran päässyt "sisäsiivous" ryöstäytymään käsistä.
Mutta hienoa jälkeä tulee. Kun saat valmiiksi pistät auton visusti talliin, kun eihän sillä raaski enää ajaa.....
# 419 Vesa Pohjalainen
Re: Ostinpa 900 ässän
Jep, onneksi en ottanut kuvia coolerin alle tulevan peltilärpäkkeen kunnostuksesta
Eski
Eski
Re: Ostinpa 900 ässän
Mikähän olisi seuraava veikkaus mistä ässän kovahko bensankulutus voisi johtua..? Ruiskun lämpöanturin vaihdon jälkeen ekan tankillisen keskikulutus noin 15 litraa satasella ja ajosta suurin osa tasaista 80 km/h maantieajoa. 9-5 automaatti menee reilusti vähemmällä bensalla vastaavassa ajossa, kuten vanhempi T16 satkukin... Kaikki sytkäosat ja suodattimet jne on vaihdettu.
Eski
Eski
Re: Ostinpa 900 ässän
Tarkista toimiiko seos-säätö eli onko lambda ja pakokaasuarvot kunnossa?Eski kirjoitti:Mikähän olisi seuraava veikkaus mistä ässän kovahko bensankulutus voisi johtua..? Ruiskun lämpöanturin vaihdon jälkeen ekan tankillisen keskikulutus noin 15 litraa satasella ja ajosta suurin osa tasaista 80 km/h maantieajoa. 9-5 automaatti menee reilusti vähemmällä bensalla vastaavassa ajossa, kuten vanhempi T16 satkukin... Kaikki sytkäosat ja suodattimet jne on vaihdettu.
Eski
Viallisella happianturilla saa suuren kulutuksen...
Why do those people, who have Saabs, have that smile on their face?
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear
Re: Ostinpa 900 ässän
Veljellä muistaakseni tippui lambdan vaihdon jälkeen kulutukset normaaliin. Sillä oli kans kulutus samaa luokkaa ku sulla.
Niin, ja mittaa immun pinnit onko vastus oikea. Navat 3 ja 6, vastus 380 ohmia. Jos ei ole niin pyöritä pyöreän suojan alla olevaa ruuvia.
Niin, ja mittaa immun pinnit onko vastus oikea. Navat 3 ja 6, vastus 380 ohmia. Jos ei ole niin pyöritä pyöreän suojan alla olevaa ruuvia.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: Ostinpa 900 ässän
Jep, täytyy käydä testerissä. Eikös risan lambdan pitäisi sytyttää CE-valo..?
Eski
Eski