eli onko kellään revennyt laatikosta perämurikka irti kokonaisuudessaan itse näin kyseisen tapauksen eilen. murikka oli vaihteensiitäjätangon ,pakoputken ja vetarien varassa kun auto oli nosturilla. mielenkiintoista mistäköhän johtuu
No ihan tarkkaa kuvaa en saanut mutta mahdollisuus on että jotain / joku lähtenyt laatikon sisällä irti / hammas ja mennyt perämurikan rattaitten väliin ja jälki ois tuon näköistä.
Itellä liika voima rikko pienen vetopyörn laakeripesän laipan, ei koko laatikkoo mutta jos on HIRVEESTI voimaa niin sitte voi käydä noinkin mutta nyt epäiolen että koska sisäänajossa tms. niin jotain mennyt hampaitten väliin. Aukaise koko oota ja tutki mitä puuttuu...
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä-- ----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm --- ---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Eiköhän tuo ole vaan ajan kysymys milloin lojahtaa, väliäkö tuolla mistä halkeaa jos kappaleiksi menee. Tietysti ainahan se on hienompaa mitä pienemmiksi muruiksi menee...
Tuli silloin kokeiltua kuinka huonosti voi käydä vetarin irrotessa, hirvittää ajatella mitä laatikon poksahtaminen voi pahimmillaan aiheuttaa. Onko noissa muuten vaaraa että ottaa alakerta osumaa, tokkopa äkillinen öp:n putoaminenkaan hyvää tekee...
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
no tuolaatikko on mennyt noin 550 vakiopaineilla ja 40 noin1,65bar paineilla mikään ei viittais siihe että olis avattu jossain vaiheessa. omassa samallainen loota ja ajettu n.420tuhatta eikä vielä ongelmia tosin itsellä puhaltaa 1,5 bar.
näyttäis tarkemmin tutkittaessa että jotain on mennyt rattaiden väliin.
eikö muka 3:n oireillut enne poksahtamista päälle laitossa mites 2:n?
hyppikö vaihteet päältä yhtään kertaa?
näyttäs kuvan perusteella, vaikkei se auennutkaan, nin että olis rissapyörä ryhtynyt ns kyrpiintymään ja tullut ulospäin jolloin laakerin ympärillä oleva valu pitäs olla kanssa irronnut kun katsot, jolloin saattaa tollanenkin poksaus käydä.
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Kyllä tuon kuvan nähtyään alkaa pitää nuita vanhoissa 99 kilpa-autoissa olevia vaihteistojen vahvistuksia ihan selkeinä kokemusperäisinä vahvistuksina, jotka on tarpeen kovassa käytössä. Esimerkkinä tämä kuva.
Vielä kommentoidakseni tuota kuvaa, niin se lootan pettäminenhän voi olla ketjureaktio, elikkä toi takaosa lähtee leviämään, ja murtuma alkaa jostakin, joka johtaa isompaan murtumaan ja lopulta isoon vahinkoon. Vähän samantapainen juttu, kun kaveri kertoi katkenneesta nokka-akselista, joka oli kolmesta kohtaa poikki. Ihmeteltiin vaan, että miten se voi katketa kolmesti? Miksi ei vain yhdestä kohtaa? Jonkinsortin ketjureaktio sekin täytyi olla. Toki se on selvää, että jos tonne lautaspyörän väliin menee joku metallinpala, niin tuho on massiivista.
Viimeksi muokannut Mertmi, Ti Tammi 01, 2008 11:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01