*Ja lisäkysymys samaan topickiin; Miten kova homma on nostaa nopan moottori? Ei siis painolta vaan tuleeko sujuvasti kun ottaa kaiken irti.. ja mitä pitäisi erityisestä huolehtia toimenpiteen aikana?
-Kiitos jo etukäteen..
Ei kokemusta kyseisestä toimenpiteestä, mutta eiköhän siinä ainakin joudu ottamaan keulasta irti sen pellin missä on valot kiinni ja tietenkin kaikki johdot että eivät jää roikkumaan moottorin mukanaSB90 kirjoitti:Miten kova homma on nostaa nopan moottori?
Ei mitään peltejä tarvitse purkaa, syyläri kannattaa ottaa pois.saba90 kirjoitti:Ei kokemusta kyseisestä toimenpiteestä, mutta eiköhän siinä ainakin joudu ottamaan keulasta irti sen pellin missä on valot kiinni ja tietenkin kaikki johdot että eivät jää roikkumaan moottorin mukanaSB90 kirjoitti:Miten kova homma on nostaa nopan moottori?![]()
-No taidan antaa homman olla..JL kirjoitti:Nokkapelti ei mene muuten kuin koko keulanvaihtamalla. Toisin sanoen ei mene heittämällä.
Miks pitää ottaa napamutterit auki, entäs miksi pitää ottaa vetarit pois?antti.hakamaa kirjoitti:kaasupilleillä lämpöä noille pakoputken pulteille niin lähtevät kivuttomasti.
lisäksi kannattaa nostaa koko keula ilmaan, irrottaa ylä pallonivelet ja ottaa vetarit kokonaan pois tieltä.
niin tietty täytyy raide päät ja napamutterit avata vetareista lisäks.
Kertaalleen olen 900:n moottorin nostanut (ja paikalleen laskenut). Jos seuraavalla kerralla olen tekemässä toimenpidettä yksinäni, niin otan molemmat vetarit irti. On nimittäin hankalaa yhtä aikaa laskea moottoria ja ohjata sitä sivusuunnassa. Kaverin kanssa sekin sujuu Mertmin kuvaamalla tavalla.Mertmi kirjoitti:Miks pitää ottaa napamutterit auki, entäs miksi pitää ottaa vetarit pois?antti.hakamaa kirjoitti:kaasupilleillä lämpöä noille pakoputken pulteille niin lähtevät kivuttomasti.
lisäksi kannattaa nostaa koko keula ilmaan, irrottaa ylä pallonivelet ja ottaa vetarit kokonaan pois tieltä.
niin tietty täytyy raide päät ja napamutterit avata vetareista lisäks.
Olen ottanut useita kertoja koneen pois 99/90/900 kalustosta vain irroittamalla oikean puolen alapallon ja kääntämällä napaa ulospäin siten, että vetarin nivel vapautuu sieltä lootan kyljessä olevasta maljasta.