TD autoon itsekin suunnittelin moista systeemiä.
Onkohan Saabissa oma johtosarjansa sille cruiselle ?
On oma johtosarjansa. Ainut mitä itse jouduin ranettamaan oli kun joutui laittamaan kolme pinniä alkuperäisen johtosarjan liittimeen. Olisihan johdot voinut vetää muutakin kautta, mutta halusin tehdä alkuperäisen näköisen asennuksen niin laitoin johdot alkuperäiseen liittimeen kiinni.
Niin nopeusmittareissa ja niiden antureissa on tosiaan eroa. Siitä taisikin olla jo aikaisemmin juttua täällä foorumilla, kun vanhanmalliseen anturiin menee kaksi johtoa ja uuteen kolme. Vai onko jopa niin että uudemmissa mittareissa on jo anturi valmiina mittarin sisällä ja ei tarvitse kuin laittaa liitin kiinni mittaristoon??
Joskus testailin iivarin cruisea niin että laitoin sen noin 90km/h vauhdissa päälle ja otin anturin johdon irti, cruise pitää silloin kyllä nopeutensa mutta ei tietenkään reagoi ylä- eikä alamäessä. Sellainen juttu on vaan käynyt mielessä että jos tuon nopeus anturin voisi korvata ihan säädettävällä vastus potikalla? Yleensähän cruisea käytetään 80-100km/h nopeudessa joten voisi aina potikasta kääntää sopivan nopeuden..
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Silloin ei kyllä taaskaan cruise tiedä ylä- eikä alamäkiä, mutta jos laittaa vääntävään td autoon cruisen niin eihän sitä kaasua tarvitse pieniin mäkiin lisätäkkään.
Poljinkytkimethän tietysti pitää rakentaa myös mahdollisen äkkitilanteen varalle.. (josta tulikin mieleen että iivarista puuttuu vieläkin kytkin polkimen katkaisija..
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
)
Eipähän tuota cruisea nyt aivan älyttömästi tule käytettyä, mutta ainahan sillä voi elvistellä ja pitäähän aina olla jotain mitä ranettaa. On meinaan kaveri piirissä melkoista ihmettä kun on 20v vanhassa saabissa cruise!
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Taisin kyllä ottaa tuon cruisen vieläkin vanhemmasta autosta.