Venttiili, vakio ahtopaineille

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2397
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

Venttiili, vakio ahtopaineille

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

Joo elikkä minun ässäläiseen on joku laittanut venttiilin mistä lähtee kaksi johtoa APC-boksiin, sekä yksi letku. Kun letkun kytkee imusarjaan, auto ei mene muuta kuin vakiopaineille(0.35bar), kun letku on irti, paineet on siellä yhden barin tienoilla(boksia on ruuvattu).

Mikä tämä venttiili on ja mihin/miten se on kytketty?
Ja miten se toimii?

Lisäksi venttiilin viereen tulee kaksi johtoa, jotka on teipattu(olleet luultavasti samoissa navoissa, kuin APC:lle menevät johdot).
Tulisi mieleen, että käytössä on ollut kytkin mistä paineet saa vakioksi nappia painamalla.

Pystyisinkö siis kytkemään tuohon nappulan mistä onnistuu vakionpaineet/viripaineet vaihto?

Ja viimeinen kysymys, onko tuommonen sitten hyvin tehty kytkös, eli kannattaako sitä käyttää? Kannattaako napata esim. katsastukseen letku kiinni vai sotkeeko käyttö jotakin?

KUVA VENTTIILISTÄ
Kuva
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10

#2713
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Venttiili, vakio ahtopaineille

Viesti Kirjoittaja jus »

Saabinsti kirjoitti:Mikä tämä venttiili on ja mihin/miten se on kytketty?
Ja miten se toimii?
Se on paineanturi, ilmaisee APC-boksille ahtopaineen. Anturin vastusarvon pitää muuttua paineen muuttuessa.

http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?p=67844#p67844
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2397
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

Re: Venttiili, vakio ahtopaineille

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

jus kirjoitti:
Saabinsti kirjoitti:Mikä tämä venttiili on ja mihin/miten se on kytketty?
Ja miten se toimii?
Se on paineanturi, ilmaisee APC-boksille ahtopaineen. Anturin vastusarvon pitää muuttua paineen muuttuessa.

http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?p=67844#p67844
Katos perhana 8O
Mitenkäs tämä homma on minulla kytketty, kun kerran letku on paineanturilta irti.
Eli onko paineanturi siis viallinen, kun se letku kiinni ahtaa vaan sen 0.35?
Letkun kun ottaa pois ahtaa sinne baarin tienoille siis.
Onko tästä letku irti ajosta haittaa?

Kumma kun ostaessa tätä autoa mainitsi vaan myyjä, että tosta kun nappaat letkun kiinni saat vakiopaineet...mitä tässä nyt on tehty?
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10

#2713
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8262
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Re: Venttiili, vakio ahtopaineille

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Vakiona paineanturihan on ohjaamossa kojelaudan sisällä. Ja käsittääkseni toimii niin, että liiallisella paineella pudottaa paineet. Jos tuolla kytköksellä on haettu tuota alkuperäistä vastaavaa toimintaa niin sen puolesta ei toimi oikein.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2397
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

Re: Venttiili, vakio ahtopaineille

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

Mitähän tuolle nyt olis järkevin tehdä?
Uusi motti tulossa paikalleen, niin ei kehtais hajottaakkaan millään tavalla.
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10

#2713
Vastaa Viestiin