Kierrosluku-signaalin muoto?
Kierrosluku-signaalin muoto?
Tarkoituksena olisi ottaa kierroslukutieto mikrokontrollerille. Mistä kaikista paikoista sen voisi ottaa? Puola yms. Minkäslaista eri paikoista otettu kierrosluku-signaali on, eli jännitteet ja kuinka usein pulssi tulee? Mistä saisi parhaan signaalin? Auto on T8 900 k-jetillä.
Re: Kierrosluku-signaalin muoto?
puollalta saa 12v. miinusta katkotaan. kantti aaltoa
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Re: Kierrosluku-signaalin muoto?
Ymmärsinkö oikein? Puolalta lähtevässä kierrosluku-johdossa tulee 12V, joka putoaa maihin aina sytytyksen kohdalla? Kierrosluku on pulssit/2? Mulle pitää vääntää vastaus aina rautalangansta. Helppoahan tuon tutkiminen olisi jos omistaisi oskilloskoopin 

Re: Kierrosluku-signaalin muoto?
hall-anturi antaa 0-5v kanttiaaltoa sytkän pääteasteelle. se on ainakin varmaa. puolan miinukselta saa toki pulssia mutta se ei ole mitään siistiä tietokonepulssia. sen voi ottaa kuitenkin johonkin käyttöön kun ensinnäkin tuo signaalin kondensaattorin läpi ja suodattaa siitä kaiken turhan pois. eli liian korkeat taajuudet käytännössä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01