Kierrosluku-signaalin muoto?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Tremolo
"Turbo"
Viestit: 226
Liittynyt: Pe Huhti 22, 2005 09:17
Paikkakunta: Akaa

Kierrosluku-signaalin muoto?

Viesti Kirjoittaja Tremolo »

Tarkoituksena olisi ottaa kierroslukutieto mikrokontrollerille. Mistä kaikista paikoista sen voisi ottaa? Puola yms. Minkäslaista eri paikoista otettu kierrosluku-signaali on, eli jännitteet ja kuinka usein pulssi tulee? Mistä saisi parhaan signaalin? Auto on T8 900 k-jetillä.
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Re: Kierrosluku-signaalin muoto?

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

puollalta saa 12v. miinusta katkotaan. kantti aaltoa
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Tremolo
"Turbo"
Viestit: 226
Liittynyt: Pe Huhti 22, 2005 09:17
Paikkakunta: Akaa

Re: Kierrosluku-signaalin muoto?

Viesti Kirjoittaja Tremolo »

Ymmärsinkö oikein? Puolalta lähtevässä kierrosluku-johdossa tulee 12V, joka putoaa maihin aina sytytyksen kohdalla? Kierrosluku on pulssit/2? Mulle pitää vääntää vastaus aina rautalangansta. Helppoahan tuon tutkiminen olisi jos omistaisi oskilloskoopin :)
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Kierrosluku-signaalin muoto?

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

hall-anturi antaa 0-5v kanttiaaltoa sytkän pääteasteelle. se on ainakin varmaa. puolan miinukselta saa toki pulssia mutta se ei ole mitään siistiä tietokonepulssia. sen voi ottaa kuitenkin johonkin käyttöön kun ensinnäkin tuo signaalin kondensaattorin läpi ja suodattaa siitä kaiken turhan pois. eli liian korkeat taajuudet käytännössä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin