-89 turbo 8 nykii alakierroksilla

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Karjay
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: Ke Maalis 10, 2004 22:51
Paikkakunta: Helsinki

-89 turbo 8 nykii alakierroksilla

Viesti Kirjoittaja Karjay »

Auto lähtee hyvin käyntiin sekä kylmänä että lämpimänä. Vastaa kaasuun kylmänä hyvin mutta lämpimänä alkaa nykiä 1500-2000 kiekan kohdilla tasakaasulla, ja varsinkin jos antaa lisää kaasua. Lisäksi lämpimänä tyhjäkäynti seilaa hieman. Lämpimänä nykii joskus myös ahdoilla ja silloin tällöin menee pelkästään peruspaineilla.

Olen vaihtanut sytytysosista virranjakajan kannen, tulpat sekä puolan. Tulppien vaihdon yhteydessä huomasin kahden tulpan olevan hieman öljyisiä. Voisiko vuotavat venttiilinvarsien tiivarit aiheuttaa moisia oireita?
GM 900 se 2.0t -97 RE85
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: -89 turbo 8 nykii alakierroksilla

Viesti Kirjoittaja f-19 »

8v kannessa ei ole venttiilivarrentiivisteitä, ohjurit itsessään hoitaa tiivistyksen tai jotain? Mutta jos ohjurit ovat kuluneet öljyä päässee palotilaan.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10501
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: -89 turbo 8 nykii alakierroksilla

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Ruiskusta olisi syytä tarkastaa ohjauspaine. Aiheesta löytyy paljon tarinaa täältä foorumilta.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin