Onko se sitten kuitenkin se kansi. Mittailin kyllä venttiilivarret, olivat mitoissaan, tosin alarajalla. Samoin venttiilin välys ohjuriin oli ohjearvoissa.. Eipä siinä kyä montaa vika mahdollisuutta ole.
Moottori ongelma T8:ssa. Nyt laatikko hajosi (kuva)
Re: Moottori ongelma T8:ssa. Käy ja kukkuu, mutta savuttaa?
Perkeles!
Onko se sitten kuitenkin se kansi. Mittailin kyllä venttiilivarret, olivat mitoissaan, tosin alarajalla. Samoin venttiilin välys ohjuriin oli ohjearvoissa.. Eipä siinä kyä montaa vika mahdollisuutta ole.
Onko se sitten kuitenkin se kansi. Mittailin kyllä venttiilivarret, olivat mitoissaan, tosin alarajalla. Samoin venttiilin välys ohjuriin oli ohjearvoissa.. Eipä siinä kyä montaa vika mahdollisuutta ole.
putki saabbi = 155 hv 600 kg turbo!
Re: Moottori ongelma T8:ssa. Käy ja kukkuu, mutta savuttaa?
Ei vaikuta kovinkaan vakavalta, jos jarruttaessa savuttaa. Seurailisin jonkin aikaa jäähdytysnesteen ja moottoriöljyn kulumista jatkotoimenpiteiden kannalta. Ite olisin eniten huolissani, jos kiihdyttäessä, tyhjäkäynnillä ja tasakaasulla savuttaisi.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Moottori ongelma T8:ssa. Käy ja kukkuu, mutta savuttaa?
Jos moottori savuttaa moottorijarrutuksessa niin yleensä vika on venttiilipuolessa.
Mutta turbon ollessa kyseessä myös väljä ahdin tekee tuota.(voimistuu pikkuhiljaa kun rupeaa jo tyhjäkäynnilläkin savuttamaan)
Mutta turbon ollessa kyseessä myös väljä ahdin tekee tuota.(voimistuu pikkuhiljaa kun rupeaa jo tyhjäkäynnilläkin savuttamaan)
Re: Moottori ongelma T8:ssa. Käy ja kukkuu, mutta savuttaa?
Joo, eipä siinä juuri muu voi olla. Kokeilen seuraavaksi vähän vähemmän väljää ahdinta, jos se sillä tokenisi.
Rupee oleen ajokelit parhaimmillaan!
Kone pelaa kyä muuten komeesti, ei pahemmin rallattele enää!
Rupee oleen ajokelit parhaimmillaan!
putki saabbi = 155 hv 600 kg turbo!
Re: Moottori ongelma T8:ssa. Käy ja kukkuu, mutta savuttaa?
Nonni! Ei haittaa enää pienet savutukset kun vaihdelaatikko hajosi!
Vitosen rattaat sorvautunu lähes kokonaan pois. Ääni alkoi kuulumaan, kun vaihdoin nopeasti kolmoselta neloselle, tiedä mistä moinen sitten johtui. Vitosvaihteella en ole ajanut metriäkään pitkään aikaan. Onko ideoita, mikä laatikon hajotti?
Tuollaiseksi oli mennyt vitosen ratas:
http://www.aijaa.com/v.php?i=3385437.jpg
Tuollaiseksi oli mennyt vitosen ratas:
http://www.aijaa.com/v.php?i=3385437.jpg
putki saabbi = 155 hv 600 kg turbo!
Re: Moottori ongelma T8:ssa. Nyt laatikko hajosi (kuva)
Noni! Nyt on vaihdelaatikko avattu. Korjaataas hieman edellistä viestiä. Hajonnut ratasparihan ei siis ole vitosen, vaan vaihteiston sivuakselin käyttöpyöräpari. Vitonenhan on suora! Laatikon hajoamiseen johti kaksi asiaa:
1. Ensiövälitystä vaihtaesssani poistin öljykourun ketjun tieltä. Tästä aiheutui puutteellinen voitelu ratasparille.
2. Pahempi virhe tuli, kun en laittanut kourun kiinnitysruuvia takasin paikoilleen. Ruuvi pitää kiinni vaihteiston sisääntuloakselin laakeripesää paikoillaan, ruuvin puuttuminen aiheutti todennäköisesti akselin "elämisen" kuormituksen alla, mikä tuhosi hammaspyörät.
Muistutuksena vielä kuva tilanteesta:
http://www.aijaa.com/v.php?i=3385437.jpg
Viisivaihteista vaihdelaatikkoa saa tarjota! Voin myös kirjoitella tänne tarkat hammaslukemat erivaihteista, niin 5-vaihteisen kuin 4-vaihteisen laatikon osalta.
1. Ensiövälitystä vaihtaesssani poistin öljykourun ketjun tieltä. Tästä aiheutui puutteellinen voitelu ratasparille.
2. Pahempi virhe tuli, kun en laittanut kourun kiinnitysruuvia takasin paikoilleen. Ruuvi pitää kiinni vaihteiston sisääntuloakselin laakeripesää paikoillaan, ruuvin puuttuminen aiheutti todennäköisesti akselin "elämisen" kuormituksen alla, mikä tuhosi hammaspyörät.
Muistutuksena vielä kuva tilanteesta:
http://www.aijaa.com/v.php?i=3385437.jpg
Viisivaihteista vaihdelaatikkoa saa tarjota! Voin myös kirjoitella tänne tarkat hammaslukemat erivaihteista, niin 5-vaihteisen kuin 4-vaihteisen laatikon osalta.
putki saabbi = 155 hv 600 kg turbo!
Re: Moottori ongelma T8:ssa. Nyt laatikko hajosi (kuva)
Ei muuta, kun ostoilmoitusta kirjoittamaan tuonne markkinaosastolle. Muista mainita onko vaihdekepin keskitys laatikon sisällä vai ulkopuolella.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Moottori ongelma T8:ssa. Nyt laatikko hajosi (kuva)
Juu se sieltä löytyykin jo. Nyt en ymmärtänyt tuota keskitys asiaa, mitä tarkoitat sillä?
putki saabbi = 155 hv 600 kg turbo!
Re: Moottori ongelma T8:ssa. Nyt laatikko hajosi (kuva)
Vanhemmissa oli semmonen muovinen lisälaite kepin keskittämiseksi vaihteiden 3-4 linjalle, tuossa vaihdekepin etupuolella siinä akselissa, joka menee vaihteistolle. Uudemmissa taasen se keskitys on vaihteistossa sisäisesti.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Moottori ongelma T8:ssa. Nyt laatikko hajosi (kuva)
Juu juu, nyt ymmärsin. Omassa härvelissä toi vaihdevivusto on kohtuullisen jäykkä, joten tuo keskitys ei oikein toimi. Senpä takia mulla onkin vitos- ja pakkilukko, jolloin 3-4 linja löytyy hapuilematta.
Vitonen on muutenkin turhan pitkä vaihde...
putki saabbi = 155 hv 600 kg turbo!
Re: Moottori ongelma T8:ssa. Nyt laatikko hajosi (kuva)
Nonni! Nyt on "uusi" vaihdelaatikko! Kiitokset jälleen kerran huippu foorumille!
Laatikkoon on vaihdettu jälleen 31/30 enska, sekä tasauspyörästön lukko. Tällä kertaa kokeillaan hieman erilaista lukkoa.. Viikonloppuna toivottavasti päästään kokeileen, miten lukko pelittää ja kuinka auton muuten toimii. Kuvia tulossa!
Laatikkoon on vaihdettu jälleen 31/30 enska, sekä tasauspyörästön lukko. Tällä kertaa kokeillaan hieman erilaista lukkoa.. Viikonloppuna toivottavasti päästään kokeileen, miten lukko pelittää ja kuinka auton muuten toimii. Kuvia tulossa!
putki saabbi = 155 hv 600 kg turbo!