Noni! Nyt on vaihdelaatikko avattu. Korjaataas hieman edellistä viestiä. Hajonnut ratasparihan ei siis ole vitosen, vaan vaihteiston sivuakselin käyttöpyöräpari. Vitonenhan on suora! Laatikon hajoamiseen johti kaksi asiaa:
1. Ensiövälitystä vaihtaesssani poistin öljykourun ketjun tieltä. Tästä aiheutui puutteellinen voitelu ratasparille.
2. Pahempi virhe tuli, kun en laittanut kourun kiinnitysruuvia takasin paikoilleen. Ruuvi pitää kiinni vaihteiston sisääntuloakselin laakeripesää paikoillaan, ruuvin puuttuminen aiheutti todennäköisesti akselin "elämisen" kuormituksen alla, mikä tuhosi hammaspyörät.
Muistutuksena vielä kuva tilanteesta:
http://www.aijaa.com/v.php?i=3385437.jpg
Viisivaihteista vaihdelaatikkoa saa tarjota! Voin myös kirjoitella tänne tarkat hammaslukemat erivaihteista, niin 5-vaihteisen kuin 4-vaihteisen laatikon osalta.