Koska se ei muuten ole dumppiSvc kirjoitti:Peruskysymys: miksi sen dumpin pitää sihahtaa?![]()
Ensimmäinen auto, kysymyksiä turbo Saab 900.
Re: Ensimmäinen auto, kysymyksiä turbo Saab 900.
Saab 900 T16
						- 
				Kaks-Seiska
 - "Viggen"
 - Viestit: 524
 - Liittynyt: Ti Touko 06, 2008 15:27
 - Paikkakunta: Oulu
 
Re: Ensimmäinen auto, kysymyksiä turbo Saab 900.
Ja luonnollisesti vielä BMW:n kuva paketissamuppelo kirjoitti:Ja toi saber... kivan näkönen kissahan siinä on kuvassa, kuuluuko se hintaan ?Svc kirjoitti:Eikös ne suhinat ja puhinat saa aikaan parhaiten näin: http://www.sunamiturbo.com/
http://www.saber-edv.com/
![]()
(hitto kun ei meinaa pystyä lopettamaan nauramista, kiitos Svc)
#3929
Saab 9-3 ss -05
						Saab 9-3 ss -05
- 
				Jussi&Saab 900
 - "Tuplakaasari"
 - Viestit: 97
 - Liittynyt: Su Marras 18, 2007 16:31
 
Re: Ensimmäinen auto, kysymyksiä turbo Saab 900.
Mikäs siinä, kuulostaahan dumpin suhahdus hienolta kiihdyttäessä. Itse ainakin pitäisin satkussani ihan oman mielihyvän tuottamiseksi, ja tottakai jos kylällä tykkää pyöriä niin herättäähän se autoa kohtaan rispektiä muiltakin kuin vaan kuskilta 
			
			
									
									"Oma takki kaappiin, sitten heti Saabbiin"
Saab 900 T16
						Saab 900 T16
Re: Ensimmäinen auto, kysymyksiä turbo Saab 900.
Itsellä ollut useampi sleeper ja on tullut kyykytettyä jokunenkin suhauttelija joten se rispektistä. Voi niitä epäuskoisia ilmeitä kun hiljainen pappa-look katoaa edessä näkyvistäJussi&Saab 900 kirjoitti:Mikäs siinä, kuulostaahan dumpin suhahdus hienolta kiihdyttäessä. Itse ainakin pitäisin satkussani ihan oman mielihyvän tuottamiseksi, ja tottakai jos kylällä tykkää pyöriä niin herättäähän se autoa kohtaan rispektiä muiltakin kuin vaan kuskilta
Nytkin on aloitettu projekti jossa 970kg painava -88 4d japsi ahdetaan ja niin että on normaalisti hiljainen (racekatti + 2 vaimenninta tulee) eikä mitään saa näkyä ulospäin, esim cooleri tumma ja piilotetaan maskin taakse kuitenkin ilmaa hyvin saavasti, pakoputken pää viisto ja alaspäin eikä kiiltävä, ei levikkeitä tai spoilereita jne.
Jo aikoinaan oli täälläpäin sellainen sanonta "missä on ääntä niin siellä on vain ääntä".
No jokainen tekee mistä tykkää.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
						Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Re: Ensimmäinen auto, kysymyksiä turbo Saab 900.
Edellinen käyttöauto oli 900T16 vm. 1992. Moottori oli vakio 160hp/255Nm, pakoputkessa katalysaattori jne., siis täysin vakio. Ja kulkupuolta oli ilman dumppiakin.
Toisaalta jos viitsit hieman vaivata itseäsi eli kuluttamalla aikaa niin etsi käsiisi 175hp-versio tai jos niin hyvä mäihä käy, että löydät yksilön jossa on alkuperäinen 185hp-virisetti niin aina vain parempi, tosin eipä tuolla 160hp-variaatiollakaan jalkoihin jäänyt. Suosittelen kuitenkin lämpimästi autoon mm. uusia turbon jousia ja iskareita, tai madallussarjaa ja sen kaveriksi esim. Sachsin Sport Touring-iskareita, ja tietenkin jarrut kuntoon.
p.s. Huomioi myös se, että katu ei ole kilparata.
			
			
									
									Toisaalta jos viitsit hieman vaivata itseäsi eli kuluttamalla aikaa niin etsi käsiisi 175hp-versio tai jos niin hyvä mäihä käy, että löydät yksilön jossa on alkuperäinen 185hp-virisetti niin aina vain parempi, tosin eipä tuolla 160hp-variaatiollakaan jalkoihin jäänyt. Suosittelen kuitenkin lämpimästi autoon mm. uusia turbon jousia ja iskareita, tai madallussarjaa ja sen kaveriksi esim. Sachsin Sport Touring-iskareita, ja tietenkin jarrut kuntoon.
p.s. Huomioi myös se, että katu ei ole kilparata.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
						9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: Ensimmäinen auto, kysymyksiä turbo Saab 900.
Hyvä kannanotto.sunn kirjoitti:Otanpa minäkin tähän kantaa. Minulla oli Saab-harrastuksen välissä 8 vuotta E30-sarjan bemari. Koko sen ajan makselin erittäin kallista vakuutusmaksua. Itse asiassa E34-srjn isossa bemarissa oli paljon maltillisempi vakuutusmaksu. Mikä sitten on "teinibemarin" vakuutusmaksuun syyllinen? No, se on se rälläys ja kolarointi.
Poliisi on ehdottanut, että uusi kuski saisi auton hankittua porrastetusti vain pienemmästä teholuokasta. En usko, että tuo ehdotus voisi mennä läpi, enkä edes kannata uusille kuskeille esim. rättisitikkaa, tai turvatonta D-mallin Kadettia. Silti on tuossa ajattelemisen aihetta.
Oma ensiautoni oli Saab 900 GLS. Auto oli tuolloin uusi. Kyllä sillä kerkesi. Mutta ennen kaikkea auto oli ikäluokassaan turvallinen ja talvikeleillä vakaa. Jos nyt katsoo käytettyjen autojen markkinoita ensiostajan hintaluokasta on Saab 900 srj edelleen turvallinen. Ei kuitenkaan ulosmitata tätä etua turhalla kaahailulla. Kaahailu ei ole "jokaisen oma asia" se vaarantaa muut tiellä liikkujat ja mahdollinen kolari nostaa kaikkien vakuutusmaksuja.
Mielestäni ei ensimmäisen Saabin ole pakko olla Turbo. Vähemmälläkin pärjää. Anna bemarikuskien kaasutella itsensä hengiltä ja tee tyttöihin todellinen vaikutus turvallisella ja rauhallisella ajotavalla. Ne on sellaisia taitoja, joita mahdollinen tuleva puolisokin varmuudella arvostaa.
Satuin Lahdessa paikalle, kun bemarikuskien homma karkasi lapasesta ja jalankulkijoista tuli ruumiita. Se on sellainen tilanne, jota en toivo kenellekään.
Saabiin on ladattu tehoja, jotta ohittaminen tapahtuisi ripeästi ja turvallisesti. Mutta myöskin vastuullisesti. Muunkin kaltainen virittely on toki hauska harrastus ja jopa suotavaa, oppiihan siinä autostaan paljon, mutta julkiset tiet eivät silti ole oikea paikka kiihdytyskisoihin. Saab voi silti olla oikea auto sinulle, jos jätät bemarikuskit omaan arvoonsa.
"Saab is a car for people who wear hats"
Mihinkäs autoon taramppa päädyit?