Koska se ei muuten ole dumppiSvc kirjoitti:Peruskysymys: miksi sen dumpin pitää sihahtaa?![]()

Koska se ei muuten ole dumppiSvc kirjoitti:Peruskysymys: miksi sen dumpin pitää sihahtaa?![]()
Ja luonnollisesti vielä BMW:n kuva paketissamuppelo kirjoitti:Ja toi saber... kivan näkönen kissahan siinä on kuvassa, kuuluuko se hintaan ?Svc kirjoitti:Eikös ne suhinat ja puhinat saa aikaan parhaiten näin: http://www.sunamiturbo.com/
http://www.saber-edv.com/
![]()
(hitto kun ei meinaa pystyä lopettamaan nauramista, kiitos Svc)
Itsellä ollut useampi sleeper ja on tullut kyykytettyä jokunenkin suhauttelija joten se rispektistä. Voi niitä epäuskoisia ilmeitä kun hiljainen pappa-look katoaa edessä näkyvistäJussi&Saab 900 kirjoitti:Mikäs siinä, kuulostaahan dumpin suhahdus hienolta kiihdyttäessä. Itse ainakin pitäisin satkussani ihan oman mielihyvän tuottamiseksi, ja tottakai jos kylällä tykkää pyöriä niin herättäähän se autoa kohtaan rispektiä muiltakin kuin vaan kuskilta
Hyvä kannanotto.sunn kirjoitti:Otanpa minäkin tähän kantaa. Minulla oli Saab-harrastuksen välissä 8 vuotta E30-sarjan bemari. Koko sen ajan makselin erittäin kallista vakuutusmaksua. Itse asiassa E34-srjn isossa bemarissa oli paljon maltillisempi vakuutusmaksu. Mikä sitten on "teinibemarin" vakuutusmaksuun syyllinen? No, se on se rälläys ja kolarointi.
Poliisi on ehdottanut, että uusi kuski saisi auton hankittua porrastetusti vain pienemmästä teholuokasta. En usko, että tuo ehdotus voisi mennä läpi, enkä edes kannata uusille kuskeille esim. rättisitikkaa, tai turvatonta D-mallin Kadettia. Silti on tuossa ajattelemisen aihetta.
Oma ensiautoni oli Saab 900 GLS. Auto oli tuolloin uusi. Kyllä sillä kerkesi. Mutta ennen kaikkea auto oli ikäluokassaan turvallinen ja talvikeleillä vakaa. Jos nyt katsoo käytettyjen autojen markkinoita ensiostajan hintaluokasta on Saab 900 srj edelleen turvallinen. Ei kuitenkaan ulosmitata tätä etua turhalla kaahailulla. Kaahailu ei ole "jokaisen oma asia" se vaarantaa muut tiellä liikkujat ja mahdollinen kolari nostaa kaikkien vakuutusmaksuja.
Mielestäni ei ensimmäisen Saabin ole pakko olla Turbo. Vähemmälläkin pärjää. Anna bemarikuskien kaasutella itsensä hengiltä ja tee tyttöihin todellinen vaikutus turvallisella ja rauhallisella ajotavalla. Ne on sellaisia taitoja, joita mahdollinen tuleva puolisokin varmuudella arvostaa.
Satuin Lahdessa paikalle, kun bemarikuskien homma karkasi lapasesta ja jalankulkijoista tuli ruumiita. Se on sellainen tilanne, jota en toivo kenellekään.
Saabiin on ladattu tehoja, jotta ohittaminen tapahtuisi ripeästi ja turvallisesti. Mutta myöskin vastuullisesti. Muunkin kaltainen virittely on toki hauska harrastus ja jopa suotavaa, oppiihan siinä autostaan paljon, mutta julkiset tiet eivät silti ole oikea paikka kiihdytyskisoihin. Saab voi silti olla oikea auto sinulle, jos jätät bemarikuskit omaan arvoonsa.
"Saab is a car for people who wear hats"