lämppärin hana

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
molkus
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: To Helmi 19, 2009 17:15

lämppärin hana

Viesti Kirjoittaja molkus »

joo elikkäs tänään kävi tuo kyseinen hana vuotamaan... ajattelin kysyä että minkälainen homma se on vaihtaa, että pitääkö purkaa kojelauta vai pystyykö vaihtamaan kaiuttimen aukosta??
myllypa
"Turbo"
Viestit: 201
Liittynyt: Ma Tammi 14, 2008 18:32
Paikkakunta: rovaniemi

Re: lämppärin hana

Viesti Kirjoittaja myllypa »

etsillä löytyy vastaus ko. asiaan mutta vaihto onnistuu hyvin kaiutin aukon kautta jos omistaa vanhasta lemmari meisselistä tehdyn taipuisalla varrella olevan avaimen jonka päähän saa sopivan kuusiokolo kärjen...ja pultit saa pois alakautta kun kääntää muovikanavan ja mahdollisen äänieristeen pois tieltä.
lintta go go
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: La Elo 30, 2003 17:49
Paikkakunta: Muurola

Re: lämppärin hana

Viesti Kirjoittaja lintta go go »

Kojelaudan purkaminen ei ole kova homma, lämppärin kenno kädessä on paljon kivempi asentaa hana. Kovin jos joutuu pienessä tilassa ähräämään niin on suuri vaara että jää joku vuotamaan ja joutuu tekemään homman uusiksi.
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8262
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Re: lämppärin hana

Viesti Kirjoittaja dimebak »

lintan kanssa samaa mieltä, että paljon paremmin tulee kiinni ku käyttää kennoineen irti. Samalla kannattaa vaihtaa tiivisteet hanan ja kennon välille.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Re: lämppärin hana

Viesti Kirjoittaja toms »

Ja mielellään EPDM - kumiset ne o-renkaat.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Vastaa Viestiin