900T16 viritys

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

900T16 viritys

Viesti Kirjoittaja Eski »

Aeroon pitäisi saada kulkua lisää :lol: No ei vaan, kun siihen on kerran tulossa 3"-putki, niin Speedpartsin APC-virityksen ja bensalastun saisi PCS:ltä noin 200 eurolla, joten eipä siinä +55 hv ja +82Nm kovin kalliiksi enää tulisi... Pitäisi vain löytää jostain ylimääräinen APC-purkki, kun ei viitsisi hyvin toimivaa vakioboksia tärvellä. Onkohan T8:n harmaalla APC-boksilla ja T16 mustalla boksilla muutakin eroa kuin kotelon väri? Noita harmaita T8-purkkeja, kun olisi parikin kappaletta Luxin jäämistössä... Toimiiko vakio-APC tuon viribensalastun kanssa, eli voiko esim. talveksi palauttaa takaisin "vakiotehoille", jos sutii liikaa..?

Eski & Aero
hene-
"Hirsch"
Viestit: 756
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 15:43
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Re: 900T16 viritys

Viesti Kirjoittaja hene- »

Eski kirjoitti:Onkohan T8:n harmaalla APC-boksilla ja T16 mustalla boksilla muutakin eroa kuin kotelon väri?
Eski & Aero
Kylläpä niillä on muutakin eroa kuin kotelon väri, esim. nakuherkkyys on eri.
Suosittelen lämpimästi lukaisemaan http://www.900aero.com/ -sivuston. Sieltä löydät hyvää tietoa asiasta.
Saab 900 i8
Audi S4

http://hpkuva.com
MarkoJ
"Ruisku"
Viestit: 121
Liittynyt: To Loka 30, 2003 22:52
Paikkakunta: Jyväskylän mlk

Re: 900T16 viritys

Viesti Kirjoittaja MarkoJ »

Eski kirjoitti: Toimiiko vakio-APC tuon viribensalastun kanssa, eli voiko esim. talveksi palauttaa takaisin "vakiotehoille", jos sutii liikaa..?
Sinulle jää se vakio lastu itsellesi, joten voithan sen vaihtaa takaisin, jos meinaat palauttaa auton takaisin vakioksi. Se lastu on melko helppo vaihtaa kun sitä ei tarvitse juottaa paikoilleen. Eli ruiskun boksin kansi auki, nappaa lastun irti, ja uusi tilalle...
#1318
9-3 1.8t -08
900t -89
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Joo näyttää olevan erinäköinen se T16 boksi kuvan perusteella. No täytyy laittaa hakuun tuollainen boksi. Olisikohan pelkästä bensalastusta mitään iloa, kun vähän arveluttaa tuo ahtojen nostaminen tuollaisessa vanhassa vehkeessä...

Eski
900aero-84
"Hirsch"
Viestit: 938
Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

kyllä se kestää kun on vielä niin vähän ajettu. mullakin on paineita n.1,0 tai jotain sinne päin.

Onko muka ruiskun lastu vain 200€ ???? Muissa paikoissa se on n.500€ plus säätö. Kaverin kaveri tekis sen lastun ja säädöt n.400€
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Spedepartsin Steg1 sisältää APC-modauksen (oma boksi pitää lähettää sinne piikitettäväksi), bensalastun ja J/R:n vapaavirtausfiltterin. Kyllähän tuohon APC-viritykseen löytyy ohjeet aero.comista, mutta kun ei ainakaan Luxissa toimineet ollenkaan ne hyppylankapatentit... Purkki, jossa ei ollut R42 ohitettu antoi enemmän ahtoja kuin "viriboksi" (potikat samoissa arvoissa). Ehkä siinä viripurkissa oli jotain muuta vikaa...

Ilmeisesti vanhemmassa T16:ssa on mahdollista käyttää myös T8:n harmaata boksia, täytynee avata Aeron boksi...

Eski & Aero
Viimeksi muokannut Eski, Ti Elo 24, 2004 05:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

Eski kirjoitti:Purkki, jossa ei ollut R42 ohitettu antoi enemmän ahtoja kuin "viriboksi" (potikat samoissa arvoissa).
Eski & Aero

Tuota olen myös ajatellut, kun olen omaa purnukkaani säädellyt... Oli tosi vaikeaa saada boxi toimimaan oikein nostetuilla paineilla(1.0 ahtoja, jotka pysyy paikoillaan kiekoista huolimatta)...... Tuntuu olevan kuitenkin aika yksilöllisiä nuo säätöarvot (boxi ollut kiinni kahdessa turbossa, tuloksena melko erilaiset ahdot).
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2018
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

tuota jos sattuu olemaan kiinnostusta niin multa pitäisi tuommonen T16 apc boksi löytyä mikä on takapenkin alla, vm 85. pitää vaan ekana etsiä se boksi mihin sen olen laittanut :) mutta autossa se ei ole kiinni, kun ei ole edes semmoista autoa mihin sen laittaa, ja edelliseen laitoin sen uudemman boksin.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Maikki
"Hölösuu"
Viestit: 1133
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 22:52
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Maikki »

Mitä suurempaa eroa noissa harmaassa ja mustassa on 16 venttiilisessä käyttöä ajatellen kun mulla on harmaa boksi hiluineen ja aattelin laittaa sen ässään?
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 9-3 cabriolet 2.0t A SE -00, 900i 16valve 3d - 93

detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7686
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Itsellä on tuo ässän "päivitys" vielä vaiheessa, mutta keväällä oli tuosta samasta aiheesta juttua.
Noin päin että kasivenasen boxi laitetaan 16venaseen varmuusmarginaali nakutuksen suhteen kasvaa.
Toista päinkin pitäis sopii kuhan säätää nakutuspotikan 8venasen arvoille.
Ja sit tietty toi vakiopaineiden määrä mikä aiemmin mainittiin, mutta jos toi joutuu kumminkin puukotettavaksi, niin erot jää tohon nakutuksen tunnistukseen.

Näin siis mulle kerrottiin, kokeilematta on vielä.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Maikki
"Hölösuu"
Viestit: 1133
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 22:52
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Maikki »

Juu se on jo jo valmiiksi puukotettu...pitäis tulla 1-1.1 paineita :twisted:
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 9-3 cabriolet 2.0t A SE -00, 900i 16valve 3d - 93

detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
Vastaa Viestiin