Saab 900 Mallit.

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Könsikäs
"Hirsch"
Viestit: 718
Liittynyt: To Touko 21, 2009 13:00

Re: Saab 900 Mallit.

Viesti Kirjoittaja Könsikäs »

Eli se on H ja alkuperäinen kone.
meinaa seota pää mutta kiitos kun selititte.
elikkäs tuota...Se on H-b201 joissa on mertmin mukaan jakopään ketjun vaihtoväli n.500000. Tuon takia halusin sen koneen selville.
15cm matalampi caprice -83
Pontiac safari -87
Buick electra -84
Saab 96 -79
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24012
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Saab 900 Mallit.

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

joo h-kone kuuluu olla....alkuperäisyydestä ei voi olla varma et onko lohko matching number korin kanssa....diu diu
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Könsikäs
"Hirsch"
Viestit: 718
Liittynyt: To Touko 21, 2009 13:00

Re: Saab 900 Mallit.

Viesti Kirjoittaja Könsikäs »

Mitä tarkottaa se line lock juttu mittaristossa.. eikö kukaan tiedä?
15cm matalampi caprice -83
Pontiac safari -87
Buick electra -84
Saab 96 -79
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3102
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Re: Saab 900 Mallit.

Viesti Kirjoittaja Svc »

Könsikäs kirjoitti:Mitä tarkottaa se line lock juttu mittaristossa.. eikö kukaan tiedä?
Siis onko se jokin merkkivalo?
Yleensä "line lock" liittyy terminä kai kiihdytysautoissa käytettävään jarrupiirin sulkevaan systeemiin burn-outin ajaksi.

Olisiko se tässä tapauksessa automaattivaihteistossa käytettänän turbiinilukon merkkivalo?
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Lossi
"Turbo"
Viestit: 238
Liittynyt: Su Elo 30, 2009 13:49

Re: Saab 900 Mallit.

Viesti Kirjoittaja Lossi »

Tuli viimeviikonloppuna hankittua tommonen kaksiovinen 900 special.
Eli on hieman normaalia paremmin varusteltu ''juhlamalli''. On aukeavat takasivuikkunat, vaalea sisusta + erikoismuotoillut istuimet, metalliväri, ruiskukone, viistokeula, (vaikka silloin vielä pääosin ilmeisesti valmistettiin pystykeulalla) alkuperäiset alumiinivanteet kesärenkaissa ja teräskapselit talvirenkaissa ja webasto (joka kylläkin jälkeenpäin asennettu.) Auto on vuosimallia 1986. Ajettu 290 000 Km eli suhteellisen vähillä kilometreillä on saabiksi.
#6289
NG 9-5 2.0TiD -10 9-5 2.3t -98 9000 CD 2.0 -96 900i 5D -88 90 -84 M-B 200D w123 -83 Fiat Punto -98
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2892
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saab 900 Mallit.

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

^Kyllä se viistokeula tuli ruisku- ja turbosatkuihin kertarytinällä, kun mallivuosi '87 esiteltiin ja tuli myyntiin elokuun alussa 1986 (kaasutinmalleissa ja poliisiruiskuissa pystykeulaa sai vielä pari vuotta).

Autosi on siis mitä ilmeisimmin 1987 mallivuoden 900i Special. Tuolloisen 900-malliston sporttisin vapaastihengittävä versio. 16-v ruiskuahan ei Euroopan 900-mallistossa vielä tuolloin ollut. Aluvanteet ovat ilmeisesti mallia US Turbo?

http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... al#p578593
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Lossi
"Turbo"
Viestit: 238
Liittynyt: Su Elo 30, 2009 13:49

Re: Saab 900 Mallit.

Viesti Kirjoittaja Lossi »

Juu kyllä aivan näin on. Vanteetkin ovat US turbo mallia.
#6289
NG 9-5 2.0TiD -10 9-5 2.3t -98 9000 CD 2.0 -96 900i 5D -88 90 -84 M-B 200D w123 -83 Fiat Punto -98
Vastaa Viestiin