Eli se on H ja alkuperäinen kone.
meinaa seota pää mutta kiitos kun selititte.
elikkäs tuota...Se on H-b201 joissa on mertmin mukaan jakopään ketjun vaihtoväli n.500000. Tuon takia halusin sen koneen selville.
Saab 900 Mallit.
Re: Saab 900 Mallit.
15cm matalampi caprice -83
Pontiac safari -87
Buick electra -84
Saab 96 -79
Pontiac safari -87
Buick electra -84
Saab 96 -79
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24074
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Saab 900 Mallit.
joo h-kone kuuluu olla....alkuperäisyydestä ei voi olla varma et onko lohko matching number korin kanssa....diu diu
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Saab 900 Mallit.
Mitä tarkottaa se line lock juttu mittaristossa.. eikö kukaan tiedä?
15cm matalampi caprice -83
Pontiac safari -87
Buick electra -84
Saab 96 -79
Pontiac safari -87
Buick electra -84
Saab 96 -79
Re: Saab 900 Mallit.
Siis onko se jokin merkkivalo?Könsikäs kirjoitti:Mitä tarkottaa se line lock juttu mittaristossa.. eikö kukaan tiedä?
Yleensä "line lock" liittyy terminä kai kiihdytysautoissa käytettävään jarrupiirin sulkevaan systeemiin burn-outin ajaksi.
Olisiko se tässä tapauksessa automaattivaihteistossa käytettänän turbiinilukon merkkivalo?
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Citroën C5 2.0 HDi -11
Re: Saab 900 Mallit.
Tuli viimeviikonloppuna hankittua tommonen kaksiovinen 900 special.
Eli on hieman normaalia paremmin varusteltu ''juhlamalli''. On aukeavat takasivuikkunat, vaalea sisusta + erikoismuotoillut istuimet, metalliväri, ruiskukone, viistokeula, (vaikka silloin vielä pääosin ilmeisesti valmistettiin pystykeulalla) alkuperäiset alumiinivanteet kesärenkaissa ja teräskapselit talvirenkaissa ja webasto (joka kylläkin jälkeenpäin asennettu.) Auto on vuosimallia 1986. Ajettu 290 000 Km eli suhteellisen vähillä kilometreillä on saabiksi.
Eli on hieman normaalia paremmin varusteltu ''juhlamalli''. On aukeavat takasivuikkunat, vaalea sisusta + erikoismuotoillut istuimet, metalliväri, ruiskukone, viistokeula, (vaikka silloin vielä pääosin ilmeisesti valmistettiin pystykeulalla) alkuperäiset alumiinivanteet kesärenkaissa ja teräskapselit talvirenkaissa ja webasto (joka kylläkin jälkeenpäin asennettu.) Auto on vuosimallia 1986. Ajettu 290 000 Km eli suhteellisen vähillä kilometreillä on saabiksi.
#6289
NG 9-5 2.0TiD -10 9-5 2.3t -98 9000 CD 2.0 -96 900i 5D -88 90 -84 M-B 200D w123 -83 Fiat Punto -98
NG 9-5 2.0TiD -10 9-5 2.3t -98 9000 CD 2.0 -96 900i 5D -88 90 -84 M-B 200D w123 -83 Fiat Punto -98
Re: Saab 900 Mallit.
^Kyllä se viistokeula tuli ruisku- ja turbosatkuihin kertarytinällä, kun mallivuosi '87 esiteltiin ja tuli myyntiin elokuun alussa 1986 (kaasutinmalleissa ja poliisiruiskuissa pystykeulaa sai vielä pari vuotta).
Autosi on siis mitä ilmeisimmin 1987 mallivuoden 900i Special. Tuolloisen 900-malliston sporttisin vapaastihengittävä versio. 16-v ruiskuahan ei Euroopan 900-mallistossa vielä tuolloin ollut. Aluvanteet ovat ilmeisesti mallia US Turbo?
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... al#p578593
Autosi on siis mitä ilmeisimmin 1987 mallivuoden 900i Special. Tuolloisen 900-malliston sporttisin vapaastihengittävä versio. 16-v ruiskuahan ei Euroopan 900-mallistossa vielä tuolloin ollut. Aluvanteet ovat ilmeisesti mallia US Turbo?
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... al#p578593
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: Saab 900 Mallit.
Juu kyllä aivan näin on. Vanteetkin ovat US turbo mallia.
#6289
NG 9-5 2.0TiD -10 9-5 2.3t -98 9000 CD 2.0 -96 900i 5D -88 90 -84 M-B 200D w123 -83 Fiat Punto -98
NG 9-5 2.0TiD -10 9-5 2.3t -98 9000 CD 2.0 -96 900i 5D -88 90 -84 M-B 200D w123 -83 Fiat Punto -98