Olen tässä jo pari vuotta laitellut ensimmäistä omaa Saabia käyttökuntoon ja onnistunutkin kohtuullisesti. 30 tkm ilman sen suurempia murheita. Nyt kuitenkin auto rupesi ravistamaan (ilmeni aluksi kuorma päällä) 80-110km/h vauhdeissa kiihdytettäessä nelos ja vitosvaihteella. Tärinä tuntuu tulevan oikealta ja loppuu kun kytkimen painaa pohjaan. Ymmärtääkseni diagnoosi on selvä: sisemmät vetoakselit väljät.
Kysymys kuuluukin, että voiko autoni 900 2.1 16v -93 sisempien vetoakselien maljat vaihtaa puolelta toiselle ja tuleeko siitä em. toimenpiteen tekemällä käypänen vielä seuraavalle 100tkm matkalle? Autolla on ajettu 211tkm, joten uskoakseni maljoja ei vielä voi olla käännetty? Mitä remontissa tulee ottaa huomioon uusien tripodien, kumien ja tiivisteiden vaihdon lisäksi? Kannattaako vielä jotain muuta vaihtaa samalla? Uudet maljat taitavat maksaa auton hinnan, jos niitä ylipäätään on enää saatavilla..
Vinkkejä tekijälle? Voiko molemmat maljat olla irti laatikosta vaihdon ajan ilman että siellä hajoaa jotakin?
Kiitoksia neuvoista jo etukäteen. Toivotaan, että

Edit. Tossa alapuolella vähän samasta aiheesta, ois voinu jatkaa jos ois huomannu..