Teräspunos jarruletkuja

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
talvisaabisti
"Tuplakaasari"
Viestit: 98
Liittynyt: Ma Loka 29, 2007 09:59

Re: Teräspunos jarruletkuja

Viesti Kirjoittaja talvisaabisti »

Voihan sitä tehdä letkut itekkin (oli alle 20e/letku toisenmerkkiseen..), helppo homma, kun tilaa nipat+letkua ja vääntää paikoilleen, tosin joku varoitteli joskus ettei helmi liitokset oikein oo luotettavia?, niinkuin noissa omatekosissa on. hieman olin epäilevä noihin helmiin aluks, mut on noi jo parivuotta alla ollut :D
millaset liitokset noissa teetetyissä teräspunosletkuissa on? prässätyt vai helmet?
-talvi peli voipi olla myytävänä, tarjoa jotain
-kesä peli
-OG satkun osia myytävänä
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Re: Teräspunos jarruletkuja

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

talvisaabisti kirjoitti:Voihan sitä tehdä letkut itekkin (oli alle 20e/letku toisenmerkkiseen..), helppo homma, kun tilaa nipat+letkua ja vääntää paikoilleen, tosin joku varoitteli joskus ettei helmi liitokset oikein oo luotettavia?, niinkuin noissa omatekosissa on. hieman olin epäilevä noihin helmiin aluks, mut on noi jo parivuotta alla ollut :D
millaset liitokset noissa teetetyissä teräspunosletkuissa on? prässätyt vai helmet?
Jos mennään pykälien mukaan, niin edes hydrauliikka firmat eivät kaikki saa tehdä jarruletkuja, koska ovat luvanvaraisia.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Teräspunos jarruletkuja

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

tomaatti kirjoitti:
Ihan periaatteen vuoksi en tilaa mitään ulkomailta jollei ole pakko.Varsinkaan en anna luottokortinnumeroa nettiin millekään firmalle,aina sen joku voi imuttaa välistä.
Samaa mieltä olen myös minä...
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Teräspunos jarruletkuja

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Turbo16 kirjoitti:
talvisaabisti kirjoitti:Voihan sitä tehdä letkut itekkin (oli alle 20e/letku toisenmerkkiseen..), helppo homma, kun tilaa nipat+letkua ja vääntää paikoilleen, tosin joku varoitteli joskus ettei helmi liitokset oikein oo luotettavia?, niinkuin noissa omatekosissa on. hieman olin epäilevä noihin helmiin aluks, mut on noi jo parivuotta alla ollut :D
millaset liitokset noissa teetetyissä teräspunosletkuissa on? prässätyt vai helmet?
Jos mennään pykälien mukaan, niin edes hydrauliikka firmat eivät kaikki saa tehdä jarruletkuja, koska ovat luvanvaraisia.
Asiaa on tiedusteltu viranomaisilta....
Ainakaan vielä ei ole tiedossa että näiden tekemiseen olisi tullut jotain
rajoitteita, eli kyllä näitä saa edelleen tehdä jos hyllystä löytyy oikeat vermeet.

Näiltä löytyy jotain.......
http://www.ekgracing.com/e-shop/index.p ... th=112_138
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Re: Teräspunos jarruletkuja

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

JuHem kirjoitti:Kerro sitten miten kävi.
Just tuli tekstiviesti matkahuollosta ja maanantaina pääsen hakemaan.
Eli ei pitänyt 1-1.5 viikon toimitusaika mutta hyvä näinkin.

7 päivä kuluvaa kuuta laitoin noi tilaukseen ja tätä kirjoittaessa on 29 päivä.
Tuli ne ainakin huomattavasti nopeammin kuin walbron 255 viritys bensapumppu jota piti olla hyllyssä..
whistler
"Tuplakaasari"
Viestit: 66
Liittynyt: Ke Maalis 18, 2009 11:59
Paikkakunta: k-nummi-riihimäki

Re: Teräspunos jarruletkuja

Viesti Kirjoittaja whistler »

mistähän tollaset letkut löytäis 9-3 2.2TID:iin? ei ainakaan futurezilla ole sellasia.
pitää jarrusatulat maalailla ja palat vaihtaa taakse niin samalla vois letkutkin pistää uusiksi.
Saab 9-3 2.2TId + nissan 200sx s14a-00 + nissan 300zx z32TT -92
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Re: Teräspunos jarruletkuja

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

whistler kirjoitti:mistähän tollaset letkut löytäis 9-3 2.2TID:iin? ei ainakaan futurezilla ole sellasia.
pitää jarrusatulat maalailla ja palat vaihtaa taakse niin samalla vois letkutkin pistää uusiksi.
Pistä normaalit letkut uusiksi. Noilla tehoilla et moisia tarvitse. Turhaa rahan tuhlausta.

Samat jarrut on myös 9-3:ssa bensoissa, jos moiset nyt kuitenkin haluat.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Teräspunos jarruletkuja

Viesti Kirjoittaja Rafu »

tomaatti kirjoitti:Olen ehkä vähän liian vanhanaikainen näissä asioissa mutta eipä ainakaan multa rahoja viedä luottokortin kautta.
Ei niitä viedä vaikka joku kortin tiedot onkisikin. Tuskin kukaan laskua maksaa tarkistamatta. Jos siellä laskulla on veloituksia mitä itse ei ole tilaillut niin ne merkataan ja kirjoitetaan saatteeksi että en ole tuollaista koskan ostanut/saanut eikä sitä osuutta laskusta tarvitse maksaa.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
whistler
"Tuplakaasari"
Viestit: 66
Liittynyt: Ke Maalis 18, 2009 11:59
Paikkakunta: k-nummi-riihimäki

Re: Teräspunos jarruletkuja

Viesti Kirjoittaja whistler »

Turbo16 kirjoitti:
whistler kirjoitti:mistähän tollaset letkut löytäis 9-3 2.2TID:iin? ei ainakaan futurezilla ole sellasia.
pitää jarrusatulat maalailla ja palat vaihtaa taakse niin samalla vois letkutkin pistää uusiksi.
Pistä normaalit letkut uusiksi. Noilla tehoilla et moisia tarvitse. Turhaa rahan tuhlausta.

Samat jarrut on myös 9-3:ssa bensoissa, jos moiset nyt kuitenkin haluat.

saako motonetista noita alkuperäisiä vai joutuuko saabilta hakea?
melkeinpä sitä teräspunokset ostaisin koska ei sitä tule juuri rahoja mietittyä kun autoa laittaa :) satulatkin pitäis hiekkapuhaltaa ja maalata.
Saab 9-3 2.2TId + nissan 200sx s14a-00 + nissan 300zx z32TT -92
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Re: Teräspunos jarruletkuja

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Pistetääs vanha asia ylös.
Eli olin jo unohtanut mokomat teräspunosletkut mutta eilen autoa laitettaessa ne löytyi.
Siinä sitten katseltiin noita futurezilta tilattuja letkuja ja sehän oli puutteellinen sarja.
Eli muut letkut löytyvät mutta ei takajarrusatuloihin.
En itse edes muistanut että taka-akselin luona on kanssa letkut takajarrusatuloiden lisäksi.Nuo tuossa 4 letkun sarjassa kuuluvat sinne akselin viereen mutta ei satuloihin.
Hetki meni ihmetellessä että eihän nämä letkut sovi satuloihin kunnes äkkäsin kurkata akselin viereen.

Eli ootteko muut saaneet kaikki 6 letkua kun mulle tuli vaan 4 letkua?
Ja mistäs noi puuttuvat takajarrusatulan teräspunosletkut saisi tilattua tai mielummin teetettyä lahden talousalueella?
JuHem
"Hölösuu"
Viestit: 1065
Liittynyt: La Tammi 22, 2005 17:36
Paikkakunta: Kuopio

Re: Teräspunos jarruletkuja

Viesti Kirjoittaja JuHem »

Vähän huono vastaus, kun en osaa juuri tuohon sarjaan kantaa ottaa, mutta sanottakoon off topicina, että Speedpartsilla on sarja, jossa on kaikki kuusi letkua. Onpa tarjolla, jopa setti, jossa etuletkut on mitoitettu tonnarin uudemmille satuloille, eli ovat vakioita pidemmät. Ja noitahan saa tilattua Pro Car Servicen kautta (ei maksettu mainos :wink: ) Saas nähdä koska omat tulee...
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
janski
"Aero"
Viestit: 464
Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 14:53
Paikkakunta: Monnin miljoonakaupunki (Hausjärvi)

Re: Teräspunos jarruletkuja

Viesti Kirjoittaja janski »

Minä tilasin OG Cabbeen Goodridgen teräspunosjarruletkut Elkpartsilta.... Sarja sisälsi 6 letkua.
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Re: Teräspunos jarruletkuja

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Nostetaas tätäkin ylös.
Eli pistin futurezille tiedustelua että missä mättää?
Kovasti tiedusteltiin auton mallia,koneen mallimerkintää yms.
Kuulemma tehtaalla ihmeteltiin kovasti ja luvattiin selvittää asiaa.
No eipä ole kuulunut mitään joten jouduin käydä teettämässä puuttuvat letkut kun asennuskin on varattu ensi torstaiksi.
Teetetyt letkut (2)maksoivat alennuksineen yli 40 ekee joten olisi tullut halvemmaksi tilata ne ulkomailta ja saada heti kaikki.
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Re: Teräspunos jarruletkuja

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

tomaatti kirjoitti:
Eli ootteko muut saaneet kaikki 6 letkua kun mulle tuli vaan 4 letkua?
Ja mistäs noi puuttuvat takajarrusatulan teräspunosletkut saisi tilattua tai mielummin teetettyä lahden talousalueella?
Mulle tuli ainakin neljä ja lukee myös black diamondin sivuille, että 4kpl!
Eipä noiden kahden pienen letkun teettäminen paljoa maksa. Sai ainakin halvemmalla mitä vst. sarjat kun futurezilta tinkasi hinnan kohdilleen.

- Matti
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
artsi79
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: Ma Huhti 14, 2008 11:39
Paikkakunta: Saab 900c vm.89

Re: Teräspunos jarruletkuja

Viesti Kirjoittaja artsi79 »

porvoon mittaletku tekee mittatilaustyönä mihin tahansa kiesiin teräspunosletkut.
Vastaa Viestiin