millaset liitokset noissa teetetyissä teräspunosletkuissa on? prässätyt vai helmet?
Teräspunos jarruletkuja
-
talvisaabisti
- "Tuplakaasari"
Re: Teräspunos jarruletkuja
Voihan sitä tehdä letkut itekkin (oli alle 20e/letku toisenmerkkiseen..), helppo homma, kun tilaa nipat+letkua ja vääntää paikoilleen, tosin joku varoitteli joskus ettei helmi liitokset oikein oo luotettavia?, niinkuin noissa omatekosissa on. hieman olin epäilevä noihin helmiin aluks, mut on noi jo parivuotta alla ollut
millaset liitokset noissa teetetyissä teräspunosletkuissa on? prässätyt vai helmet?
Jos mennään pykälien mukaan, niin edes hydrauliikka firmat eivät kaikki saa tehdä jarruletkuja, koska ovat luvanvaraisia.talvisaabisti kirjoitti:Voihan sitä tehdä letkut itekkin (oli alle 20e/letku toisenmerkkiseen..), helppo homma, kun tilaa nipat+letkua ja vääntää paikoilleen, tosin joku varoitteli joskus ettei helmi liitokset oikein oo luotettavia?, niinkuin noissa omatekosissa on. hieman olin epäilevä noihin helmiin aluks, mut on noi jo parivuotta alla ollut![]()
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
-
900 I 16 Kat
- "Hölösuu"
Samaa mieltä olen myös minä...tomaatti kirjoitti:
Ihan periaatteen vuoksi en tilaa mitään ulkomailta jollei ole pakko.Varsinkaan en anna luottokortinnumeroa nettiin millekään firmalle,aina sen joku voi imuttaa välistä.
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"

- Viesti:
Asiaa on tiedusteltu viranomaisilta....Turbo16 kirjoitti:Jos mennään pykälien mukaan, niin edes hydrauliikka firmat eivät kaikki saa tehdä jarruletkuja, koska ovat luvanvaraisia.talvisaabisti kirjoitti:Voihan sitä tehdä letkut itekkin (oli alle 20e/letku toisenmerkkiseen..), helppo homma, kun tilaa nipat+letkua ja vääntää paikoilleen, tosin joku varoitteli joskus ettei helmi liitokset oikein oo luotettavia?, niinkuin noissa omatekosissa on. hieman olin epäilevä noihin helmiin aluks, mut on noi jo parivuotta alla ollut![]()
Ainakaan vielä ei ole tiedossa että näiden tekemiseen olisi tullut jotain
rajoitteita, eli kyllä näitä saa edelleen tehdä jos hyllystä löytyy oikeat vermeet.
Näiltä löytyy jotain.......
http://www.ekgracing.com/e-shop/index.p ... th=112_138
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Just tuli tekstiviesti matkahuollosta ja maanantaina pääsen hakemaan.JuHem kirjoitti:Kerro sitten miten kävi.
Eli ei pitänyt 1-1.5 viikon toimitusaika mutta hyvä näinkin.
7 päivä kuluvaa kuuta laitoin noi tilaukseen ja tätä kirjoittaessa on 29 päivä.
Tuli ne ainakin huomattavasti nopeammin kuin walbron 255 viritys bensapumppu jota piti olla hyllyssä..
-
whistler
- "Tuplakaasari"
mistähän tollaset letkut löytäis 9-3 2.2TID:iin? ei ainakaan futurezilla ole sellasia.
pitää jarrusatulat maalailla ja palat vaihtaa taakse niin samalla vois letkutkin pistää uusiksi.
pitää jarrusatulat maalailla ja palat vaihtaa taakse niin samalla vois letkutkin pistää uusiksi.
Saab 9-3 2.2TId + nissan 200sx s14a-00 + nissan 300zx z32TT -92
Pistä normaalit letkut uusiksi. Noilla tehoilla et moisia tarvitse. Turhaa rahan tuhlausta.whistler kirjoitti:mistähän tollaset letkut löytäis 9-3 2.2TID:iin? ei ainakaan futurezilla ole sellasia.
Samat jarrut on myös 9-3:ssa bensoissa, jos moiset nyt kuitenkin haluat.
Ei niitä viedä vaikka joku kortin tiedot onkisikin. Tuskin kukaan laskua maksaa tarkistamatta. Jos siellä laskulla on veloituksia mitä itse ei ole tilaillut niin ne merkataan ja kirjoitetaan saatteeksi että en ole tuollaista koskan ostanut/saanut eikä sitä osuutta laskusta tarvitse maksaa.tomaatti kirjoitti:Olen ehkä vähän liian vanhanaikainen näissä asioissa mutta eipä ainakaan multa rahoja viedä luottokortin kautta.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
-
whistler
- "Tuplakaasari"
Turbo16 kirjoitti:Pistä normaalit letkut uusiksi. Noilla tehoilla et moisia tarvitse. Turhaa rahan tuhlausta.whistler kirjoitti:mistähän tollaset letkut löytäis 9-3 2.2TID:iin? ei ainakaan futurezilla ole sellasia.
Samat jarrut on myös 9-3:ssa bensoissa, jos moiset nyt kuitenkin haluat.
saako motonetista noita alkuperäisiä vai joutuuko saabilta hakea?
melkeinpä sitä teräspunokset ostaisin koska ei sitä tule juuri rahoja mietittyä kun autoa laittaa
Saab 9-3 2.2TId + nissan 200sx s14a-00 + nissan 300zx z32TT -92
Pistetääs vanha asia ylös.
Eli olin jo unohtanut mokomat teräspunosletkut mutta eilen autoa laitettaessa ne löytyi.
Siinä sitten katseltiin noita futurezilta tilattuja letkuja ja sehän oli puutteellinen sarja.
Eli muut letkut löytyvät mutta ei takajarrusatuloihin.
En itse edes muistanut että taka-akselin luona on kanssa letkut takajarrusatuloiden lisäksi.Nuo tuossa 4 letkun sarjassa kuuluvat sinne akselin viereen mutta ei satuloihin.
Hetki meni ihmetellessä että eihän nämä letkut sovi satuloihin kunnes äkkäsin kurkata akselin viereen.
Eli ootteko muut saaneet kaikki 6 letkua kun mulle tuli vaan 4 letkua?
Ja mistäs noi puuttuvat takajarrusatulan teräspunosletkut saisi tilattua tai mielummin teetettyä lahden talousalueella?
Eli olin jo unohtanut mokomat teräspunosletkut mutta eilen autoa laitettaessa ne löytyi.
Siinä sitten katseltiin noita futurezilta tilattuja letkuja ja sehän oli puutteellinen sarja.
Eli muut letkut löytyvät mutta ei takajarrusatuloihin.
En itse edes muistanut että taka-akselin luona on kanssa letkut takajarrusatuloiden lisäksi.Nuo tuossa 4 letkun sarjassa kuuluvat sinne akselin viereen mutta ei satuloihin.
Hetki meni ihmetellessä että eihän nämä letkut sovi satuloihin kunnes äkkäsin kurkata akselin viereen.
Ja mistäs noi puuttuvat takajarrusatulan teräspunosletkut saisi tilattua tai mielummin teetettyä lahden talousalueella?
Vähän huono vastaus, kun en osaa juuri tuohon sarjaan kantaa ottaa, mutta sanottakoon off topicina, että Speedpartsilla on sarja, jossa on kaikki kuusi letkua. Onpa tarjolla, jopa setti, jossa etuletkut on mitoitettu tonnarin uudemmille satuloille, eli ovat vakioita pidemmät. Ja noitahan saa tilattua Pro Car Servicen kautta (ei maksettu mainos
) Saas nähdä koska omat tulee...
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
-
janski
- "Aero"
Minä tilasin OG Cabbeen Goodridgen teräspunosjarruletkut Elkpartsilta.... Sarja sisälsi 6 letkua.
Nostetaas tätäkin ylös.
Eli pistin futurezille tiedustelua että missä mättää?
Kovasti tiedusteltiin auton mallia,koneen mallimerkintää yms.
Kuulemma tehtaalla ihmeteltiin kovasti ja luvattiin selvittää asiaa.
No eipä ole kuulunut mitään joten jouduin käydä teettämässä puuttuvat letkut kun asennuskin on varattu ensi torstaiksi.
Teetetyt letkut (2)maksoivat alennuksineen yli 40 ekee joten olisi tullut halvemmaksi tilata ne ulkomailta ja saada heti kaikki.
Eli pistin futurezille tiedustelua että missä mättää?
Kovasti tiedusteltiin auton mallia,koneen mallimerkintää yms.
Kuulemma tehtaalla ihmeteltiin kovasti ja luvattiin selvittää asiaa.
No eipä ole kuulunut mitään joten jouduin käydä teettämässä puuttuvat letkut kun asennuskin on varattu ensi torstaiksi.
Teetetyt letkut (2)maksoivat alennuksineen yli 40 ekee joten olisi tullut halvemmaksi tilata ne ulkomailta ja saada heti kaikki.
Mulle tuli ainakin neljä ja lukee myös black diamondin sivuille, että 4kpl!tomaatti kirjoitti:
Eipä noiden kahden pienen letkun teettäminen paljoa maksa. Sai ainakin halvemmalla mitä vst. sarjat kun futurezilta tinkasi hinnan kohdilleen.
- Matti
porvoon mittaletku tekee mittatilaustyönä mihin tahansa kiesiin teräspunosletkut.