Sytytystulpista...

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Robocop
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: Ke Loka 04, 2006 19:57

Sytytystulpista...

Viesti Kirjoittaja Robocop »

Sorruin ostamaan "kalliit" tulpat NGK VX BCP7EVX Platinium Platine. Liekö minkälaiset ja kuinka paljon näillä ajellaan, ennen kuin ne menee vaihtoon? Pitäisikö vaihtaa myös johtosarja samalla ja onko vielä muuta vaihdettavaa sytytyspuolella, jotta homma olisi asiallisessa kunnossa. -90 900 S
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

totta kai pyörijä ja kansi aina samalla vaihdetaan kun tulpat. johdot silloin kun tarpeen.
kai niillä voi hyvällä ajolla 50tkm päästä....
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8262
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Oli tuollaiset koneessa, kun ostin tuon urpokulkimen. Vaihdoin pois mutta jätin talliin. Loppu kesästä heitin takas paikoilleen ja tarkistin välykset (jotka oli väärät). Paremmin tuo noilla käy vaikka vertaa normaaleihin bcp7ev-malleihin.

Kilometrimäärää noille ennen pois ottoa en tienny mutta ei niissä näkynyt mitään kulumia.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Robocop
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: Ke Loka 04, 2006 19:57

Viesti Kirjoittaja Robocop »

Kiitoksia. Mistä johtojen vaihtamistarpeen voi päätellä. Lyökö ne läpi jostain vai onko se pelkästään havaintoihin perustuvaa, esim nykimistä, käynnistysvaikeuksia? Mitkäs ne on turbokoneen hyvät johdot? Mikä muuten on edellä mainittujen tulppien kärkiväli?
mart96
"Viggen"
Viestit: 528
Liittynyt: To Elo 05, 2004 11:39

Viesti Kirjoittaja mart96 »

itse ostin myös semmoiset(muuten Motonetistä, vaikka ei sillä ole mitään tekemistä seuraavan kanssa)-nimittäin ajoaikaa jäi aika lyhyeksi jotain tuhat km sain niillä ajettua. Sitten pari kertaa kastuivat(bensalla tiedysti :wink: ) ja lopuksi oli niin nokiset, että piti ostaa taas tavalliset ngk-d ja niillä on pelannu tähän saakka hyvin. Itse en enää koskaan menee niitä kalliita ostamaan. Sillä rahalla saa monta satsia tavallisia ja vaihtaa tiheämmin.

Siis kyllä mä ymmärän, että alunperin oli vikaa ihmeellisesssä sammumisessa ja käynnistymisvaikeuksissa jossain muualla kuin tulpissa, mutta v--ttaa kuiteskin :lol:
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

nuo ovat usein kastumisesta hajoamiselle aika herkkiä...
viritys käytössä ei tunnu normaalit toimivan ainakaan minulla, alkaa röpöttämään ahdoilla, noilla ei...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Avatar
Gouldenwind
"Hirsch"
Viestit: 906
Liittynyt: Ti Loka 21, 2003 11:39
Paikkakunta: PORI

Re: Sytytystulpista...

Viesti Kirjoittaja Gouldenwind »

mitä kokemuksia on noista platinium -tulpista :?:
nyt olis 11 tkm takana oli aika arvokkaat niin en malttas usein vaihdella.
jäsen no: 1328 (2001-
900i 1993 X 3 KPL .9-5 2005
saba2,1
"Aero"
Viestit: 459
Liittynyt: Ma Elo 23, 2004 22:56
Paikkakunta: Helsinki/Lappeenranta

Re: Sytytystulpista...

Viesti Kirjoittaja saba2,1 »

Bougicord täällä kait ja itsellä avainsana, tai miten sitten kirjoitetaan :wink: . Tuolla lisää, myös g:llä kirjoitettuna...
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... ilit=bougi

Itsellä ainakin joka yksilössä kyseiset ollut/on, eikä oo ongelmia ilmennyt :D
Bougit on alkuperäiset johdot ja suosittelen. Jos vaihdat, niin ostat kerralla kunnon johdot=bougit. Tarvikejohdoissa pituuksissa eroa ja huonoja kokemuksia löydät kun selailet foorumia, joten niihin ei kannata sortua.

Mitä tulppiin tulee, niin tossa 2,1:ssähän on palladium tulpat kai "vaatimuksena". Ovat kalliit, mutta niillä ajaakin toisaalta helposti sen 50tkm ja eipää oo ollut sen puolesta ongelmia. Tosin eivät ilmeisesti samat kuin mitkä sulla nyt on.
-900i2,1-92, käyttis: Vo**o v40 D3 Summum aut.
-ex: 9000cse 2.0t -93
jäsenkin #2534
Vastaa Viestiin