Sytytystulpista...
Sytytystulpista...
Sorruin ostamaan "kalliit" tulpat NGK VX BCP7EVX Platinium Platine. Liekö minkälaiset ja kuinka paljon näillä ajellaan, ennen kuin ne menee vaihtoon? Pitäisikö vaihtaa myös johtosarja samalla ja onko vielä muuta vaihdettavaa sytytyspuolella, jotta homma olisi asiallisessa kunnossa. -90 900 S
Oli tuollaiset koneessa, kun ostin tuon urpokulkimen. Vaihdoin pois mutta jätin talliin. Loppu kesästä heitin takas paikoilleen ja tarkistin välykset (jotka oli väärät). Paremmin tuo noilla käy vaikka vertaa normaaleihin bcp7ev-malleihin.
Kilometrimäärää noille ennen pois ottoa en tienny mutta ei niissä näkynyt mitään kulumia.
Kilometrimäärää noille ennen pois ottoa en tienny mutta ei niissä näkynyt mitään kulumia.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
itse ostin myös semmoiset(muuten Motonetistä, vaikka ei sillä ole mitään tekemistä seuraavan kanssa)-nimittäin ajoaikaa jäi aika lyhyeksi jotain tuhat km sain niillä ajettua. Sitten pari kertaa kastuivat(bensalla tiedysti
) ja lopuksi oli niin nokiset, että piti ostaa taas tavalliset ngk-d ja niillä on pelannu tähän saakka hyvin. Itse en enää koskaan menee niitä kalliita ostamaan. Sillä rahalla saa monta satsia tavallisia ja vaihtaa tiheämmin.
Siis kyllä mä ymmärän, että alunperin oli vikaa ihmeellisesssä sammumisessa ja käynnistymisvaikeuksissa jossain muualla kuin tulpissa, mutta v--ttaa kuiteskin

Siis kyllä mä ymmärän, että alunperin oli vikaa ihmeellisesssä sammumisessa ja käynnistymisvaikeuksissa jossain muualla kuin tulpissa, mutta v--ttaa kuiteskin

- Gouldenwind
- "Hirsch"
Re: Sytytystulpista...
mitä kokemuksia on noista platinium -tulpista
nyt olis 11 tkm takana oli aika arvokkaat niin en malttas usein vaihdella.

nyt olis 11 tkm takana oli aika arvokkaat niin en malttas usein vaihdella.
jäsen no: 1328 (2001-
900i 1993 X 3 KPL .9-5 2005
900i 1993 X 3 KPL .9-5 2005
Re: Sytytystulpista...
Bougit on alkuperäiset johdot ja suosittelen. Jos vaihdat, niin ostat kerralla kunnon johdot=bougit. Tarvikejohdoissa pituuksissa eroa ja huonoja kokemuksia löydät kun selailet foorumia, joten niihin ei kannata sortua.Bougicord täällä kait ja itsellä avainsana, tai miten sitten kirjoitetaan. Tuolla lisää, myös g:llä kirjoitettuna...
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... ilit=bougi
Itsellä ainakin joka yksilössä kyseiset ollut/on, eikä oo ongelmia ilmennyt
Mitä tulppiin tulee, niin tossa 2,1:ssähän on palladium tulpat kai "vaatimuksena". Ovat kalliit, mutta niillä ajaakin toisaalta helposti sen 50tkm ja eipää oo ollut sen puolesta ongelmia. Tosin eivät ilmeisesti samat kuin mitkä sulla nyt on.
-900i2,1-92, käyttis: Vo**o v40 D3 Summum aut.
-ex: 9000cse 2.0t -93
jäsenkin #2534
-ex: 9000cse 2.0t -93
jäsenkin #2534