konepellin vaijeri.

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Könsikäs
"Hirsch"
Viestit: 718
Liittynyt: To Touko 21, 2009 13:00

Re: konepellin vaijeri.

Viesti Kirjoittaja Könsikäs »

Mulla on nippa lentäny jonnekkin vivun puolelta.
Pakkasella ei kannata kiskaista, täysin oma vika..
Pihdeillä aukeaa tarvittaessa ja se riittää...
15cm matalampi caprice -83
Pontiac safari -87
Buick electra -84
Saab 96 -79
unihiekka
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: Pe Tammi 23, 2009 23:11

Re: konepellin vaijeri.

Viesti Kirjoittaja unihiekka »

Mistä sen saa pihdeillä auki?
meverkko
"Hölösuu"
Viestit: 1141
Liittynyt: Su Touko 25, 2003 22:48
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: konepellin vaijeri.

Viesti Kirjoittaja meverkko »

unihiekka kirjoitti:Mistä sen saa pihdeillä auki?
No jos se on sisäpäästä irronnut kahvasta/koukku irronnut vaijerista, niin etsi se vaijerin pää sieltä verhoilusta.
Saab 9-5 2,3T -07
Saab 900S -92
H-D Road King -03
Nikon @ http://ralli.verkkonen.net #1474
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2294
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Re: konepellin vaijeri.

Viesti Kirjoittaja stara »

aika kenkku vika. Näillä keleillä kosteudet sinne jäätyy ja ahdistaa langan kulkua/ palautumistakin. omakin tossa tuntui sikanihkeälle, pitänee yrittää herkistää.

Haulla kyllä löytyy ohjeita lukon avaamiseksi koukulla. helppoa ei sekään ole, koska koukun pitää olla tietym muotoinen ja aika jämäkkää lankaa n. dia 3 mm ??, jotta kestää. tein kerran sellaisen täsmämuotoisen koukun, kun maski oli pois ja totesin sen koukun kohdistamisen silti vaikeaksi, taisi se jousikin lentää ikuisesti hävyksiin pusikkoon, kun otin väärästä kohdin kiinni . Maskin raosta kun sinne ei juuri mitään näekään. Myös alakautta jotkut ovat sitä ronkkineet.
Saattaisi 2 miehen yhteistyö olla tuossa hyvä, eli toinen tähtää alakautta taskulampun valaisemana sopivan rautatangon lukon vipuun ja toinen vetää siitä tangosta säleikön raosta, koska alhaalta ei hevillä saa voimaa siihen lukon kieleen.....
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
scania-vabis
"Turbo"
Viestit: 239
Liittynyt: La Touko 08, 2004 17:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: konepellin vaijeri.

Viesti Kirjoittaja scania-vabis »

Kesällä väänsin metallilankaisesta henkarista erikoistyökalun, kun irtosi vaijeri. Tässä auton alta otettu kuva, josta käynee ilmi, mistä pitäisi vääntää, ja minne.

Kuva
Famous last words...famus sista ord
eX: 900 -86, 900i -87, 90 -84, 900 -89, 900 16v 2.1 -92
Nyt: 9-3, -99
Jäsennumero 4687
Vastaa Viestiin