900i -87 Tyhjäkänti

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
-SAAB-
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: Ma Joulu 06, 2010 20:53

900i -87 Tyhjäkänti

Viesti Kirjoittaja -SAAB- »

Elikkä autossa on k-jetronic kylmänä lähtee hyvin käyntiin ja käynti on tasainen mutta kun moottori lämpenee niin alkaa pätkimään, ajossa ei silti huomaa mitään erikoista.
Auto on mennyt juuri katsastuksesta lävitse päästöjen puolesta elikkä missä voisi olla vika.

autoon tähän mennessä kokeiltu

-uudet tulpat,johdot,virranjakajankansi,pyöriä
-lisäilmaluisti putsattu
-puola ja sytysyksikkö kokeiltu toisesta toimivasta autosta
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2923
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Kustavi

Re: 900i -87 Tyhjäkänti

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Onko öljyntäyttöaukon korkki kunnolla ja tiiviisti kiinni ja muutkin alipaineletkut kondiksessa?
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
-SAAB-
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: Ma Joulu 06, 2010 20:53

Re: 900i -87 Tyhjäkänti

Viesti Kirjoittaja -SAAB- »

öljykorkki tuntui olevan tiivis ja letkuissa ei näkynyt murtumia yms.
mutta tuon egr venttiilin alipaine lähtöihin joku on tehnyt aikanaan tulppauksen elikkä jos tuossa loppu venttiilissä on vikaa niin voiko aiheuttaa tuollaista?
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2923
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Kustavi

Re: 900i -87 Tyhjäkänti

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Egr voi aiheuttaa tuollaista, ellei ole tulpattu imusarjaan päin. Noista 8-v ruiskuista katoaa herkästi tyhjäkäynti, jos jostain pääsee ylimääräistä ilmaa imusarjaan.
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Vastaa Viestiin