Nyt se myrkyn lykkäs..

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Nyt se myrkyn lykkäs..

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Taistelu t8 -84 kanssa jatkuu.Eli sain viimein auton käyntiin kunhan olin korjaillu niiden korjaajien jälkiä :evil: Mutta mutta:auto savuttaa edelleen samanlailla kuin ei olisi ikinä mitään tehtykään :!: Käynti on kyllä kohtuu nättiä mutta savutus on hirveätä!Eli autoon on vaihdettu klubilaiselta ostamani trim60 turbo joka on kylläkin selvästi susi.(pitää aika meteliä ahtoja antaessaan)Lisäksi on toiselta klubilaiselta ostettu puolimoottori jonka tmi:tuurin sählät asensivat paikoilleen heikoin lopputuloksin.Nyt rupesi mietityttään että voiko savutus johtua jostain apulaitteesta?Turbon en usko saavan aikaan noin älytöntä savutusta.tuntuu kuin kone ei pystyisi hengittämään kunnolla koska jos käydessä ottaa esim.imusarjasta letkuja irti niin savutus vähenee todella paljon.Tässä rupeaa hieman lämpenemään kuskikin :evil:Niin ja koneessa on puristukset ainakin ok.
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Totaalisesti paskana oleva turbo kyllä saa aikaan TAJUTTOMAN savutuksen. Nimim. kokemusta on. Pulttaa turbo pois, tulppaa öljyputket ja yhdistä imuputki imusarjaan ja koekäytä niin selviää tuleeko savu ahtimesta vai mistä.
Aki Peltola #1132
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Eihän huohotinletku ole tukossa/väärin asennettu? Kunnossakin olevalla ahtimella irtoaa tajuttomat savut jos kampikammioon kertyy painetta... ja letkujen irrottelulla savun väheneminen voisi viitata juuri tuohon..
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Jes,turbosta vika löytyi.Tipautin turbon pois,tukin öljykanavat ja pakotin iivarin kumitötsän paikalleen ja käynnissä ei savuttanut yhtään 8) uusi mutka viikonloppuna paikalleen ja ensikeskiviikoksi on tilattu aika jarruille ja kytkimen elvyttämiselle,mikä oli kanssa korjaamaossa toheloitu rikki. :evil: Mutta jos sitten pääsis ajeleen niin hyvä ois.
vuorpe
"Hirsch"
Viestit: 992
Liittynyt: Ti Loka 07, 2003 10:58
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja vuorpe »

Ihan kiinnistuksesta että onko korvauksista mitään juttua ollut?
Saabiton saabisti
#1470
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Eipä oo jaksanu alkaa tappelemaan.johan tässä korvauksia saa tälläkin tavalla kun pistää asiaa tietoisuuteen jotta pojilla työt vaan vähenee.Sitäpaitsi kun kaveri on persaukinen niin mistäs otat? :lol:
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

tomaatti kirjoitti:Eipä oo jaksanu alkaa tappelemaan.johan tässä korvauksia saa tälläkin tavalla kun pistää asiaa tietoisuuteen jotta pojilla työt vaan vähenee.Sitäpaitsi kun kaveri on persaukinen niin mistäs otat? :lol:
Kannattaa hieman taistella.. ottaa sitten vaikka työkaluina jos rahaa ei saa... :twisted:


Edit: Onko turbo akselin päästä kokeillen väljä? Tuli vaan mieleen että kerran puolitutulle sattui, että öljyn paluuputken kudokset olivat purkautuneet sisällepäin letkuun ja letku oli lähes tukossa-> helvetinmoinen savutus ajossa, tyhjäkäynnillä vähemmän kun öljynpaineet laskivat.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Edit: Onko turbo akselin päästä kokeillen väljä? Tuli vaan mieleen että kerran puolitutulle sattui, että öljyn paluuputken kudokset olivat purkautuneet sisällepäin letkuun ja letku oli lähes tukossa-> helvetinmoinen savutus ajossa, tyhjäkäynnillä vähemmän kun öljynpaineet laskivat.
Niin ja jos ei ole klappia eikä paluuputki tukossa niin turbo huoltoon. Selviää kohtuu hinnalla jos on vain tiiviste pettänyt. Tosin yleensähän se pettää huonon laakerin takia.
Aki Peltola #1132
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Aksu900 kirjoitti:
Niin ja jos ei ole klappia eikä paluuputki tukossa niin turbo huoltoon. Selviää kohtuu hinnalla jos on vain tiiviste pettänyt. Tosin yleensähän se pettää huonon laakerin takia.
Ja monesti öljyjäähdytteisessä ahtimessa on ankaran savutuksen syynä tukkoon karstoittunut öljypaluu, kun jälkikäyttöä ei ole muistettu/viitsitty suorittaa. Tällöin auttaa joksikin aikaa pelkkä purkaminen ja huolellinen puhdistus.. joskin enemmän ajetulle ahtimelle on suositeltavaa suorittaa laakerointi/tiivistys samalla kun se osina on.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Vastaa Viestiin