Nyt se myrkyn lykkäs..
Nyt se myrkyn lykkäs..
Taistelu t8 -84 kanssa jatkuu.Eli sain viimein auton käyntiin kunhan olin korjaillu niiden korjaajien jälkiä
Mutta mutta:auto savuttaa edelleen samanlailla kuin ei olisi ikinä mitään tehtykään
Käynti on kyllä kohtuu nättiä mutta savutus on hirveätä!Eli autoon on vaihdettu klubilaiselta ostamani trim60 turbo joka on kylläkin selvästi susi.(pitää aika meteliä ahtoja antaessaan)Lisäksi on toiselta klubilaiselta ostettu puolimoottori jonka tmi:tuurin sählät asensivat paikoilleen heikoin lopputuloksin.Nyt rupesi mietityttään että voiko savutus johtua jostain apulaitteesta?Turbon en usko saavan aikaan noin älytöntä savutusta.tuntuu kuin kone ei pystyisi hengittämään kunnolla koska jos käydessä ottaa esim.imusarjasta letkuja irti niin savutus vähenee todella paljon.Tässä rupeaa hieman lämpenemään kuskikin :evil:Niin ja koneessa on puristukset ainakin ok.
Jes,turbosta vika löytyi.Tipautin turbon pois,tukin öljykanavat ja pakotin iivarin kumitötsän paikalleen ja käynnissä ei savuttanut yhtään
uusi mutka viikonloppuna paikalleen ja ensikeskiviikoksi on tilattu aika jarruille ja kytkimen elvyttämiselle,mikä oli kanssa korjaamaossa toheloitu rikki.
Mutta jos sitten pääsis ajeleen niin hyvä ois.
Kannattaa hieman taistella.. ottaa sitten vaikka työkaluina jos rahaa ei saa...tomaatti kirjoitti:Eipä oo jaksanu alkaa tappelemaan.johan tässä korvauksia saa tälläkin tavalla kun pistää asiaa tietoisuuteen jotta pojilla työt vaan vähenee.Sitäpaitsi kun kaveri on persaukinen niin mistäs otat?
Edit: Onko turbo akselin päästä kokeillen väljä? Tuli vaan mieleen että kerran puolitutulle sattui, että öljyn paluuputken kudokset olivat purkautuneet sisällepäin letkuun ja letku oli lähes tukossa-> helvetinmoinen savutus ajossa, tyhjäkäynnillä vähemmän kun öljynpaineet laskivat.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Niin ja jos ei ole klappia eikä paluuputki tukossa niin turbo huoltoon. Selviää kohtuu hinnalla jos on vain tiiviste pettänyt. Tosin yleensähän se pettää huonon laakerin takia.Edit: Onko turbo akselin päästä kokeillen väljä? Tuli vaan mieleen että kerran puolitutulle sattui, että öljyn paluuputken kudokset olivat purkautuneet sisällepäin letkuun ja letku oli lähes tukossa-> helvetinmoinen savutus ajossa, tyhjäkäynnillä vähemmän kun öljynpaineet laskivat.
Aki Peltola #1132
Ja monesti öljyjäähdytteisessä ahtimessa on ankaran savutuksen syynä tukkoon karstoittunut öljypaluu, kun jälkikäyttöä ei ole muistettu/viitsitty suorittaa. Tällöin auttaa joksikin aikaa pelkkä purkaminen ja huolellinen puhdistus.. joskin enemmän ajetulle ahtimelle on suositeltavaa suorittaa laakerointi/tiivistys samalla kun se osina on.Aksu900 kirjoitti:
Niin ja jos ei ole klappia eikä paluuputki tukossa niin turbo huoltoon. Selviää kohtuu hinnalla jos on vain tiiviste pettänyt. Tosin yleensähän se pettää huonon laakerin takia.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)