900 T8 vm..1982 ( Ongelma ratkaistu )

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7775
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

900 T8 vm..1982 ( Ongelma ratkaistu )

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Missä vika kun kylmänä käynnistyy pirskatin hyvin ja kuumana myös.
Mutta kun ajosta sammuttaa ja odottaa n.20minuuttia niin ei millään meinaa käynnistyä.. :cry:
Olisiko lämpöaikakytkin vai piiripaineensäädin..?
Viimeksi muokannut 9000CD23T, Ma Marras 08, 2004 13:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11632
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Paineenvaraaja.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

Lisätään vielä tuohon edelliseen suuttimet tai joku liitos....
Tekee höyrylukon putkiin, jos ei ole painetta....

Itsellä on vuotanut mm. motonetistä ostetun löpösuodattimen prässäyksistä....

Sitä sai etsiä liian kauan.......
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7775
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Unohtui mainita että puolilämpöisenä kärry kastelee tulpat.
( taitaa saada hiukan liikaa menovettä, mutta miksi vain puolilämpöisenä..???? )
Siis ei ongelmia kun kone on kylmä tai kuuma... :?
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

helppo testata nappaamalla lämpöaikakytkimen piuha irti, ja starttailla kun kone on puolilämmin.....Jos ei enää kastele niin homma on selvä...

Jos homma kuitenkin jatkuu niin jokin vuotaa löpöä koneeseen.... Eli vuotava suutin tyhjää paineakun imusarjaan ja kun startataan jonkin ajan päästä niin meinaa kastella kynttilät...

Tietysti jos kastelu ilmiö ilmenee vain puolilämpöisellä koneella eikä tulikuumalla niin puoltaisi tuota lämpöaikakytkintä....
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7775
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Vika löytyi, joku p*******n seppä oli korjannut polttoaineen määränjakajan silikoonilla, oli päässyt hiukan reilusti roiskahtamaan.. :o
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2521
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

uutta osaa ruottinmaalta

http://www.speedparts.se/sale/index.shtml

Bränslemängdmätare
900 T8 100,148 1200 kr
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

Hienoa että vika löytyi.... Toivottavasti löytyy myös käypänen varaosa mukavasti....!
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
Vastaa Viestiin