Kaveri soitti äsken hädissään, että ovat nokka-akselissa rattaat ns. kiinni ja kyseli että kummankohan kätinen kierre nissä on että uskaltaa kokeilla isommalla voimalla...
No enpä voinu varmaksi muistaa, eikä pikanen sähkösten manuaalien selauskaan auttanu. Kertokaahan jos muistatte... Järkeviä vaihtoehtojahan on tasan yksi, mutta onko se niin...
900i16 nokka-akselin pyörät
-
- "Kaasari"
- Viestit: 28
- Liittynyt: Su Touko 01, 2005 08:19
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: 900i16 nokka-akselin pyörät
Normikierre, eli vastapäivään auki. Nokka-akseleiden toisessa päässä on 18 tai 19mm kuusiokanta avaamista auttamaan. Ketjupyörien pulttien kiristysmomentti 63Nm.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 28
- Liittynyt: Su Touko 01, 2005 08:19
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: 900i16 nokka-akselin pyörät
Kiitokset. Jännityksellä odotamme mikä paikka antaa periksi jos piti pidempää vartta hakia... Liekkö hitsatut.
Re: 900i16 nokka-akselin pyörät
Mutterimopo eli pulttipyssy on nokka-akseleille hellempi ratkaisu kuin pitkään jatkuva vääntö, meinaan että eivät menisi ropellille.
Re: 900i16 nokka-akselin pyörät
Aika lujassa ne oli mun aerossakin. Kahteen pekkaan melko paljon helpompaa irrottaa, niin vahinkolipsahdusten määrä vähenee. Sopivat rautaputket lenkkiavaimeen ja räikkään jatkoksi, niin lähtee mukavasti. Pulttipyssyhän se ois paras, mutta konehuoneessa ei mahdu käyttämään.
Saab 900 Aero -90, Saab 9-5 Aero -01