900i16 nokka-akselin pyörät

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
jsievikorte
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Su Touko 01, 2005 08:19
Paikkakunta: Pirkkala

900i16 nokka-akselin pyörät

Viesti Kirjoittaja jsievikorte »

Kaveri soitti äsken hädissään, että ovat nokka-akselissa rattaat ns. kiinni ja kyseli että kummankohan kätinen kierre nissä on että uskaltaa kokeilla isommalla voimalla...

No enpä voinu varmaksi muistaa, eikä pikanen sähkösten manuaalien selauskaan auttanu. Kertokaahan jos muistatte... Järkeviä vaihtoehtojahan on tasan yksi, mutta onko se niin...
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: 900i16 nokka-akselin pyörät

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Normikierre, eli vastapäivään auki. Nokka-akseleiden toisessa päässä on 18 tai 19mm kuusiokanta avaamista auttamaan. Ketjupyörien pulttien kiristysmomentti 63Nm.
jsievikorte
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Su Touko 01, 2005 08:19
Paikkakunta: Pirkkala

Re: 900i16 nokka-akselin pyörät

Viesti Kirjoittaja jsievikorte »

Kiitokset. Jännityksellä odotamme mikä paikka antaa periksi jos piti pidempää vartta hakia... Liekkö hitsatut.
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: 900i16 nokka-akselin pyörät

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Mutterimopo eli pulttipyssy on nokka-akseleille hellempi ratkaisu kuin pitkään jatkuva vääntö, meinaan että eivät menisi ropellille.
rökösö
"Turbo"
Viestit: 216
Liittynyt: To Touko 07, 2009 11:20
Paikkakunta: Haapavesi

Re: 900i16 nokka-akselin pyörät

Viesti Kirjoittaja rökösö »

Aika lujassa ne oli mun aerossakin. Kahteen pekkaan melko paljon helpompaa irrottaa, niin vahinkolipsahdusten määrä vähenee. Sopivat rautaputket lenkkiavaimeen ja räikkään jatkoksi, niin lähtee mukavasti. Pulttipyssyhän se ois paras, mutta konehuoneessa ei mahdu käyttämään.
Saab 900 Aero -90, Saab 9-5 Aero -01
Vastaa Viestiin