Pierburg vaimennusöljy
Pierburg vaimennusöljy
Hei
saisiko ohjeita Pierbugin kaasuttimen vaimennusöljyn täyttöön/tarkistamiseen? En ole mikään kovin kokenut automekaanikko, joten suht seikkaperäiset ohjeet olisi mukava yllätys.
Sain nimittäin käsiini ATF öljypurkin perskat, joita tässä pitäisi hyödyntää.
Kiitos!
-b
saisiko ohjeita Pierbugin kaasuttimen vaimennusöljyn täyttöön/tarkistamiseen? En ole mikään kovin kokenut automekaanikko, joten suht seikkaperäiset ohjeet olisi mukava yllätys.
Sain nimittäin käsiini ATF öljypurkin perskat, joita tässä pitäisi hyödyntää.
Kiitos!
-b
-blair
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Re: Pierburg vaimennusöljy
moi! tarkempia speksejä odotellessa kerron, että itse olen aina silmämääräisesti sitä sinne annostellut, siten että kun lasket männän takaisin paikallensa, niin about 1-2cm ennenkuin korkki osuu kierteisiin, niin männän pohja osuu vaimennusöljyyn.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3986
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: Pierburg vaimennusöljy
Minulle taas entinen Saabin huoltomies sanoi, että pistä vaan sen mitä menee, kyllä se ylimääräinen sieltä pois tulee. 

# 419 Vesa Pohjalainen
Re: Pierburg vaimennusöljy
hmmm, jospa lorotan sinne vaan jotain... Onko kyseessä kulutustuote, eli katoaako aine ajan kanssa?
-b
-b
-blair
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Re: Pierburg vaimennusöljy
Kyllä se tuppaa sieltä aikaa myöten väheneen.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2948
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Pierburg vaimennusöljy
Lucan jo mainitsemaa metodia olen myös käyttänyt. Eli nimenomaan ATF öljyä sen verran, että mäntä tapaa öljyyn vähän ennen kuin korkki tapaa kierteisiin, niin määrä on "oikea".
Kannattaa tarkkailla aika ajoin, koska vaimennin öljyn vähyys aiheuttaa vähän "heikkenemistä" kulkupuolella.
Kannattaa tarkkailla aika ajoin, koska vaimennin öljyn vähyys aiheuttaa vähän "heikkenemistä" kulkupuolella.
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Pierburg vaimennusöljy
Tarkoitit varmaankin 1-2mm ennen kuin osuu kierteisiinlucaf kirjoitti:moi! tarkempia speksejä odotellessa kerron, että itse olen aina silmämääräisesti sitä sinne annostellut, siten että kun lasket männän takaisin paikallensa, niin about 1-2cm ennenkuin korkki osuu kierteisiin, niin männän pohja osuu vaimennusöljyyn.


V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Re: Pierburg vaimennusöljy
Kiitos ohjeista!
Vaihdettu nyt Pierburgeriin uusi kalvo ja ATF:t vaimennus sylinteriin. Alavääntöä tuli selkeästi lisää ja käy nätimmin.
Toivottavasti kulutuskin hieman putoaisi, nyt 10-11.
-b
Vaihdettu nyt Pierburgeriin uusi kalvo ja ATF:t vaimennus sylinteriin. Alavääntöä tuli selkeästi lisää ja käy nätimmin.
Toivottavasti kulutuskin hieman putoaisi, nyt 10-11.
-b
-blair
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987