Pierburg vaimennusöljy

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
blair
"Viggen"
Viestit: 556
Liittynyt: Ke Maalis 09, 2011 20:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Pierburg vaimennusöljy

Viesti Kirjoittaja blair »

Hei

saisiko ohjeita Pierbugin kaasuttimen vaimennusöljyn täyttöön/tarkistamiseen? En ole mikään kovin kokenut automekaanikko, joten suht seikkaperäiset ohjeet olisi mukava yllätys.

Sain nimittäin käsiini ATF öljypurkin perskat, joita tässä pitäisi hyödyntää.

Kiitos!

-b
-blair

Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Pierburg vaimennusöljy

Viesti Kirjoittaja lucaf »

moi! tarkempia speksejä odotellessa kerron, että itse olen aina silmämääräisesti sitä sinne annostellut, siten että kun lasket männän takaisin paikallensa, niin about 1-2cm ennenkuin korkki osuu kierteisiin, niin männän pohja osuu vaimennusöljyyn.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3986
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Re: Pierburg vaimennusöljy

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Minulle taas entinen Saabin huoltomies sanoi, että pistä vaan sen mitä menee, kyllä se ylimääräinen sieltä pois tulee. :D
# 419 Vesa Pohjalainen
blair
"Viggen"
Viestit: 556
Liittynyt: Ke Maalis 09, 2011 20:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Pierburg vaimennusöljy

Viesti Kirjoittaja blair »

hmmm, jospa lorotan sinne vaan jotain... Onko kyseessä kulutustuote, eli katoaako aine ajan kanssa?

-b
-blair

Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
karihai
"Viggen"
Viestit: 526
Liittynyt: Ti Marras 23, 2010 14:13
Paikkakunta: Oulu

Re: Pierburg vaimennusöljy

Viesti Kirjoittaja karihai »

Kyllä se tuppaa sieltä aikaa myöten väheneen.
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2948
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: Pierburg vaimennusöljy

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

Lucan jo mainitsemaa metodia olen myös käyttänyt. Eli nimenomaan ATF öljyä sen verran, että mäntä tapaa öljyyn vähän ennen kuin korkki tapaa kierteisiin, niin määrä on "oikea".

Kannattaa tarkkailla aika ajoin, koska vaimennin öljyn vähyys aiheuttaa vähän "heikkenemistä" kulkupuolella.
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Re: Pierburg vaimennusöljy

Viesti Kirjoittaja V-M »

lucaf kirjoitti:moi! tarkempia speksejä odotellessa kerron, että itse olen aina silmämääräisesti sitä sinne annostellut, siten että kun lasket männän takaisin paikallensa, niin about 1-2cm ennenkuin korkki osuu kierteisiin, niin männän pohja osuu vaimennusöljyyn.
Tarkoitit varmaankin 1-2mm ennen kuin osuu kierteisiin :D Noin se ainakin pitäisi olla :wink:

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
blair
"Viggen"
Viestit: 556
Liittynyt: Ke Maalis 09, 2011 20:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Pierburg vaimennusöljy

Viesti Kirjoittaja blair »

Kiitos ohjeista!

Vaihdettu nyt Pierburgeriin uusi kalvo ja ATF:t vaimennus sylinteriin. Alavääntöä tuli selkeästi lisää ja käy nätimmin.

Toivottavasti kulutuskin hieman putoaisi, nyt 10-11.

-b
-blair

Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Vastaa Viestiin