Käsijarrun siirto takapyöriin = Mission Impossible?
Käsijarrun siirto takapyöriin = Mission Impossible?
Päevää.
Kertoisiko joku enemmän OG900 ->87 Saabbien jarrujen kanssa hommaillut miten vaikeaa olisi saada käkkärikäännökset onnistumaan myös eteenpäin ajettaessa? Mulla olisi tuollainen -86 900i jolla olisi tarkoitus ajella omaksi huvikseen suljetulla tiellä mutta suoraanhan se meinaa väkisinkin mennä...
Tuli vain mieleen että saattaisko uudempien OG900 takajarrut sopia suht. heittämällä vanhempiin etukäsijarrullisiin?
Kertoisiko joku enemmän OG900 ->87 Saabbien jarrujen kanssa hommaillut miten vaikeaa olisi saada käkkärikäännökset onnistumaan myös eteenpäin ajettaessa? Mulla olisi tuollainen -86 900i jolla olisi tarkoitus ajella omaksi huvikseen suljetulla tiellä mutta suoraanhan se meinaa väkisinkin mennä...
Tuli vain mieleen että saattaisko uudempien OG900 takajarrut sopia suht. heittämällä vanhempiin etukäsijarrullisiin?
Jos toi on semmonen piharalliauto, niin voisihan siihen vaihtaa uudemman mallisen taka-akselin, jarruineen ja levypyörineen... Rekisteriin halutakseen pitäis toki vaihtaa kalut etu- ja takapäästä. On siinä hommaa varmasti ihan kyllälteen. Eikö tohon voisi viritellä hydraulisen käsijarrun takapyöriin? Silloin ei tarviis puuttua jarruihin muussa muotoa, kuin että ne vaan toimivat. 

# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
"Hydraulinen käppäri" -> mitäs muita osia tarvi
Kuulostaa kiintoisalta ja budjettiin sopivalta ehdotukselta
Itse asiassa taitaa pyöriä nurkissa joitain sopivia sylintereitä...
Mutta tarvitaan varmaan myöskin jonkin sortin takaiskuventtiili jotta käsijarrun paine ei jarruta etupyöriäkin? Ilmeisesti jarrupiirit menee tässäkin kottosessa ristiin siten että vasen etu- ja oikea takapyörä ovat samaa piiriä jne?

Itse asiassa taitaa pyöriä nurkissa joitain sopivia sylintereitä...
Mutta tarvitaan varmaan myöskin jonkin sortin takaiskuventtiili jotta käsijarrun paine ei jarruta etupyöriäkin? Ilmeisesti jarrupiirit menee tässäkin kottosessa ristiin siten että vasen etu- ja oikea takapyörä ovat samaa piiriä jne?
Vasen jalka
Kyllä on koitettu harjoitella mutta silti tuntuu siltä että etenkin (takaväärä)risteykset ei mene aivan putkeen, ja joskus meinaa mennä jopa ohi ja silloin olisi poikaa päästä kääntämään auto "heti eikä kolmannella vastaheitolla"
Mulla on tapana ajella omaksi iloksi mettäteillä, alla on parhaat päivänsä nähneet uuden säännön piikit ja meno on tosi hauskaa kovalla pohjalla mutta jos on vähän lunta niin aliohjaa pahasti. Ja silloin olisi kenties hetkittäin apua kemppaisesta...
Ajattelin kuitenkin tuossa talven mittaan hieman protoilla tuota nestekäkkäriä, jos vaan rojekti pysyy penkkojen välissä riittävän pitkään...

Mulla on tapana ajella omaksi iloksi mettäteillä, alla on parhaat päivänsä nähneet uuden säännön piikit ja meno on tosi hauskaa kovalla pohjalla mutta jos on vähän lunta niin aliohjaa pahasti. Ja silloin olisi kenties hetkittäin apua kemppaisesta...
Ajattelin kuitenkin tuossa talven mittaan hieman protoilla tuota nestekäkkäriä, jos vaan rojekti pysyy penkkojen välissä riittävän pitkään...
Mie joskus koitin tuota, kun oli taakse vaikuttava käppärini epäkunnossa (900i -88 ). Ei se niin helppoa ole, kun edessä olevat jarrut meinaa sammuttaa koneen vaikka olis urkuauki, silti takapyörät ei tunnu paljoa jarruttavan.Suabisti kirjoitti:Joo, vasemman jalan jarrutus...Vaatii vaan vähän taitoa

# 1771 - Mikko Mertanen
En tiedä sitten mistä johtuu mutta muutamien satkujen kokemuksella tuo tuntuu onnistuvan vanhemmilla jarruilla, uudemmissa tulee helpommin tuo sammumisefekti. Oliskohan erilainen jarrubalanssi?Mertmi kirjoitti:Mie joskus koitin tuota, kun oli taakse vaikuttava käppärini epäkunnossa (900i -88 ). Ei se niin helppoa ole, kun edessä olevat jarrut meinaa sammuttaa koneen vaikka olis urkuauki, silti takapyörät ei tunnu paljoa jarruttavan. :)
Parempi tapahan tuo on kuin käppäri ilmeisesti, ja onhan saabilla voitettu ralleja "muutama" etukäppärilläkin :)