...
Täsmääkö?
http://foorumi.saabclub.fi//viewtopic.php?t=10428
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?p=52934#52934
http://foorumi.saabclub.fi//viewtopic.php?t=10428
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?p=52934#52934
Viimeksi muokannut jus, Pe Touko 24, 2019 10:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Juu, miehän sitä pakinsalpaa joskus ihmettelin. Se säätö onnaa helposti, jos otat kepin pois, kolme torksia, nuppi pois, sit vaan työnnät alapään tapista ja pyörität kauluksesta nousevaa koukkupäistä rautalankaa siten, että alapään tappi tulee ulommas. Miulla se säätö pyöri itekseen takaisin, kunnes keksin lukita ruuvilla sen rautalankakoukun kaulukseen. (Se kuva olis tuolla jossain, kotona. Pitää skannata se muiden ihmeteltäväksi.)
Mie oon kanssa asentanu ohjaustehostimen. Homma hoituu melko iisisti, jos pääsee nosturille tai rasvamontulle hommiin. Oliskohan kolme-neljä tuntia mennyt. Hankalimmat vaiheet, jalkatilasta käsin otetaan rattiakselin ja hammastangon välinen tanko pois. Käännetään tanko ylösalaisin aukkoonsa, viedään mahdollisimman oikealle, vasenpää saadaan pois aukostaan ja sitten alas. Tehostettu tanko on ahtaampi menemään, mutta samassa päinvastaisessa järjestyksessä se menee. Raidetangonpäätä ei kannata pyörittää paikalleen vasempaan päähän...
Tarvitset:
-tehostetun ohjaustangon 8- ja 16-venaisissa samanlainen, (tsekkaa sisäpään nivelien kunto kun se on vielä irrallaan)
-pumppu, jossa säiliö itessään mukana (8-venaisessa siis näin, 16-venaisessa erillinen säiliö)
-moottorin kannatin, jossa on pumpun jalka (joutuu moottoria hiukan kohottamaan, että saat vaihdettua ton)
-saabin orginaalia tehostinnestettä
-uudet raidetangonpäät menee jo tässä samalla (turha siis nuukailla)
-tehostimen hihnan (luulisin että Motonetin tarjoama 1250mm pitkä on sopiva 1175mm oli liian lyhyt ainakin mun satkuun)
Pyörien säädössä riittää pelkkä aurauksen säätö, jonka tein ite kotitekoisen tulkin avulla.
Mie oon kanssa asentanu ohjaustehostimen. Homma hoituu melko iisisti, jos pääsee nosturille tai rasvamontulle hommiin. Oliskohan kolme-neljä tuntia mennyt. Hankalimmat vaiheet, jalkatilasta käsin otetaan rattiakselin ja hammastangon välinen tanko pois. Käännetään tanko ylösalaisin aukkoonsa, viedään mahdollisimman oikealle, vasenpää saadaan pois aukostaan ja sitten alas. Tehostettu tanko on ahtaampi menemään, mutta samassa päinvastaisessa järjestyksessä se menee. Raidetangonpäätä ei kannata pyörittää paikalleen vasempaan päähän...
Tarvitset:
-tehostetun ohjaustangon 8- ja 16-venaisissa samanlainen, (tsekkaa sisäpään nivelien kunto kun se on vielä irrallaan)
-pumppu, jossa säiliö itessään mukana (8-venaisessa siis näin, 16-venaisessa erillinen säiliö)
-moottorin kannatin, jossa on pumpun jalka (joutuu moottoria hiukan kohottamaan, että saat vaihdettua ton)
-saabin orginaalia tehostinnestettä
-uudet raidetangonpäät menee jo tässä samalla (turha siis nuukailla)
-tehostimen hihnan (luulisin että Motonetin tarjoama 1250mm pitkä on sopiva 1175mm oli liian lyhyt ainakin mun satkuun)
Pyörien säädössä riittää pelkkä aurauksen säätö, jonka tein ite kotitekoisen tulkin avulla.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Noniin ne kuvat:

Tässä kuvassa näkyy poraamani reikä.

Tässä näkyy, kuinka muovin pala, prikka ja ruuvi varmistaa, ettei kepin alapäähän menevä pinna (tanko) pääse hyppimään ja siten alapään pituussäätömuuttumaan. Homma toimii tosi hyvin nykyään.

Tässä kuvassa näkyy poraamani reikä.

Tässä näkyy, kuinka muovin pala, prikka ja ruuvi varmistaa, ettei kepin alapäähän menevä pinna (tanko) pääse hyppimään ja siten alapään pituussäätömuuttumaan. Homma toimii tosi hyvin nykyään.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01