...

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9416
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

...

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

...
Viimeksi muokannut ng900aero, La Tammi 27, 2007 16:45. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11632
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Viimeksi muokannut jus, Pe Touko 24, 2019 10:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9416
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

...
Viimeksi muokannut ng900aero, La Tammi 27, 2007 16:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Juu, miehän sitä pakinsalpaa joskus ihmettelin. Se säätö onnaa helposti, jos otat kepin pois, kolme torksia, nuppi pois, sit vaan työnnät alapään tapista ja pyörität kauluksesta nousevaa koukkupäistä rautalankaa siten, että alapään tappi tulee ulommas. Miulla se säätö pyöri itekseen takaisin, kunnes keksin lukita ruuvilla sen rautalankakoukun kaulukseen. (Se kuva olis tuolla jossain, kotona. Pitää skannata se muiden ihmeteltäväksi.)

Mie oon kanssa asentanu ohjaustehostimen. Homma hoituu melko iisisti, jos pääsee nosturille tai rasvamontulle hommiin. Oliskohan kolme-neljä tuntia mennyt. Hankalimmat vaiheet, jalkatilasta käsin otetaan rattiakselin ja hammastangon välinen tanko pois. Käännetään tanko ylösalaisin aukkoonsa, viedään mahdollisimman oikealle, vasenpää saadaan pois aukostaan ja sitten alas. Tehostettu tanko on ahtaampi menemään, mutta samassa päinvastaisessa järjestyksessä se menee. Raidetangonpäätä ei kannata pyörittää paikalleen vasempaan päähän...

Tarvitset:
-tehostetun ohjaustangon 8- ja 16-venaisissa samanlainen, (tsekkaa sisäpään nivelien kunto kun se on vielä irrallaan)
-pumppu, jossa säiliö itessään mukana (8-venaisessa siis näin, 16-venaisessa erillinen säiliö)
-moottorin kannatin, jossa on pumpun jalka (joutuu moottoria hiukan kohottamaan, että saat vaihdettua ton)
-saabin orginaalia tehostinnestettä
-uudet raidetangonpäät menee jo tässä samalla (turha siis nuukailla)
-tehostimen hihnan (luulisin että Motonetin tarjoama 1250mm pitkä on sopiva 1175mm oli liian lyhyt ainakin mun satkuun)

Pyörien säädössä riittää pelkkä aurauksen säätö, jonka tein ite kotitekoisen tulkin avulla.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9416
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

...
Viimeksi muokannut ng900aero, La Tammi 27, 2007 16:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Noniin ne kuvat:

Kuva

Tässä kuvassa näkyy poraamani reikä.

Kuva

Tässä näkyy, kuinka muovin pala, prikka ja ruuvi varmistaa, ettei kepin alapäähän menevä pinna (tanko) pääse hyppimään ja siten alapään pituussäätömuuttumaan. Homma toimii tosi hyvin nykyään.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin