Joo, luultavasti näin oli käynyt. Akku ei suostunut ottamaan virtaa vastaan, älylaturin kanssa ei suostunut seurustelemaan ollenkaan, mutta vanhanaikainen tyhmä laturi oli tässä etevämpi, kun heti ampeerimittarista näki mikä oli ongelma. Ja muutaman päivän kun piti vanhainaikaisessa laturissa kiinni niin akku heräsi ottamaan virtaa normaalityylisesti.mikkoimp kirjoitti: luulen että sinun tapauksessa on tuo ylijännite tappanut diodit laturista, ja varmaan kun vielä on apuvirtaa annettaessa sammutettu kaikki mahdolliset virran kuluttajat niin laturilla ei ole ollut lainkaan kuormaa..
Autosta tsekkasin toiveikkaana ensin latauksen merkkivalon, se oli valitettavasti ehjä, joten seuraavaksi laturin kimppuun. Ensin ajattelin vaihtaa siihen toisesta laturista pelkän säätimen, mutta sen verran hankalasti oli lataussäätimen ristipääruuvit lähellä öljynsuodattimen jalkaa, ettei mun meisseli mahtunut väliin. Niinpä päädyin vaihtamaan koko laturin kun sellainen varaosa-autosta löytyi. Aika pirullisesti vaan suunniteltu se pitkä pultti sinne niin, ettei mahdu ottamaan pois katkaisematta pulttia, nostamatta moottoria tai irrottamatta laturin jalkaa.
Nyt toimii, latausvalo palaa silloin kun pitääkin ja akku pysyy latingissa ja kone käynnissä.