900 t16 vm.-90 käsijarrun säätö
900 t16 vm.-90 käsijarrun säätö
Morjenttes, haulla hiukan luinkin asiaa käsijarrun säädöstä mut tyhmä kysyy lisää, auto siis 900 t16 vm-90, tarviiko tuossa mäntää pyörittää sisään ja vinkalla painaa kasaan vai miten tuo toimii, ei varmaan pelkällä vaijerin säädöllä onnistu?
Käsijarrukahva nousee taivaisiin, vaijeri ei kovin vanha, kertokaa viisaammat?
Säätyykö mitenkään automaattisesti?
Käsijarrukahva nousee taivaisiin, vaijeri ei kovin vanha, kertokaa viisaammat?
Säätyykö mitenkään automaattisesti?
Saab 900 t16-90,9000 V6 Griffin-95, Peugeot 406 V6 coupe-00, 9-3 2.8 v6 -07, Opel Astra 2.0 240 hp. -05.
Re: 900 t16 vm.-90 käsijarrun säätö
91% tapauksista korjaantuu kun avaa öööö 14mm? suojapultin satulasta, kiertää kuusiokolon kiinni ja sit vartti auki. Tarkista ettei laahaa. Jos ei ja pelaa ok, niin älä turhaan vaivaa itseäsi vaijerin säädöillä.
Ja mahtuu tekeen irrottamalla pyörän. Jus varmaan linkittää aikasemmin kirjottamiaan juttuja automaattisäädöstä
Ja mahtuu tekeen irrottamalla pyörän. Jus varmaan linkittää aikasemmin kirjottamiaan juttuja automaattisäädöstä
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1531
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: 900 t16 vm.-90 käsijarrun säätö
Tuossa jonkinnäköstä kuvatusta
http://www.google.fi/imgres?imgurl=http ... A&dur=3088
http://www.google.fi/imgres?imgurl=http ... A&dur=3088
Ari 1622
Re: 900 t16 vm.-90 käsijarrun säätö
Säädä vaijereille 1mm esijännitys satulan vivusta mitattuna. Hyvä keino on laittaa liuskamitta vivun ja satulan väliin ja kiristellä kabiinista vaijeria kunnes mitta putoaa.
Tämän jälkeen pyörität tuon 14mm pultin takaa löytyvää kuusiokoloa edellisissä viesteissä ohjeistetulla tavalla.
Tämän jälkeen pyörität tuon 14mm pultin takaa löytyvää kuusiokoloa edellisissä viesteissä ohjeistetulla tavalla.
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Re: 900 t16 vm.-90 käsijarrun säätö
Jos satulaan ei ole ihan vähään aikaan koskettu, kannattaa käyttää jarrupalat irti, putsailla kaikki mahdolliset liukupinnat ja voidella ne sitten esim. alumiinitahnalla. Tämän jälkeen sitten säätö.
Saab 9-3 SE -98 2,0t, Saab 9-3 SE -00 2,0i + joukko ikuisuusprojekteja
Re: 900 t16 vm.-90 käsijarrun säätö
ja ei olisi ensimmäinen kerta kun säätöä ei vaan yksinkertaisesti saa toimimaan..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1531
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: 900 t16 vm.-90 käsijarrun säätö
Sitten vaan ehjä toimiva satula tilalle,käytetty tai uusi.
Ei vanhojen satuloiden kanssa kannata painia jotka on jumissa.
Ei vanhojen satuloiden kanssa kannata painia jotka on jumissa.
Ari 1622
Re: 900 t16 vm.-90 käsijarrun säätö
Jos säätöpultin hampaat ei ole vielä selvänä, tai satula muuten ei ole hirmu kuppainen niin suosittelen korjaus-sarjojen vaihtoa. Ei ole iso homma korjata, eikä tainnut maksaa pcs:ltä kuin 15e molempaan satulaan+ jos haluaa maalailla satulat..
http://www.saab9000.com/procedures/brak ... ebuild.php
http://www.saab9000.com/procedures/brak ... ebuild.php
Og 9-3 2.0T -99 (Masterpower)
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
Re: 900 t16 vm.-90 käsijarrun säätö
Ok, kiitos kaikille vastauksista, noilla eväillä hyvä lähteä säätelemään!
Saab 900 t16-90,9000 V6 Griffin-95, Peugeot 406 V6 coupe-00, 9-3 2.8 v6 -07, Opel Astra 2.0 240 hp. -05.
Re: 900 t16 vm.-90 käsijarrun säätö
Yksinkertainen ohje on säätää tuota säätöruuvia molemmilta puolilta siten, että kiristyy, ja siitä puolikierrosta takaisin, tai enemmän kunnes pyörä pyörii tyhjää vaikka vaijeri takaisin hahlossaan. Satulasta riippuvaista ilmeisesti, mutta itsellä oli aina renkaanvaihdon yhteydessä tehtävä homma. Katsastuspäivämäärästä riippuen säätää siinä katsastusta ennen sopivasti, niin saa kehut harvinaisen hyvin ja tasaisesti toimivasta seisontajarrusta. Kertaakaan en vaijereiden säätöihin koskenut...
Re: 900 t16 vm.-90 käsijarrun säätö
Ottaen tässä kaikessa huomioon, että säätöruuvin kiertäminen liikuttaa mäntää siis suoraan, eikä liity satulassa olevaan käsijarru vipuun millään lailla
Männän sisällä on kierre ja sylinterin sisällä kierretappi, jonka toisessa päässä on se hammasratas.
Männän sisällä on kierre ja sylinterin sisällä kierretappi, jonka toisessa päässä on se hammasratas.
Og 9-3 2.0T -99 (Masterpower)
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
Re: 900 t16 vm.-90 käsijarrun säätö
Eipä ollut tämän operaation puolelta jarrutesterissäkään moittimista kertaakaan. Aina jarrupuolelta kiitettävät arvosanat näin... Tokihan varmaan jossain vaiheessa käsijarruvaijerit väsyy ja poikkeaa, mutta se on sitten toinen asia... Satkussahan sinne käsijarruvaijerin säätöihin taisi olla aika meneminen, kun on sitä muovia ja mattoa oikeen isän kädellä...NGpower kirjoitti:Ottaen tässä kaikessa huomioon, että säätöruuvin kiertäminen liikuttaa mäntää siis suoraan, eikä liity satulassa olevaan käsijarru vipuun millään lailla
Männän sisällä on kierre ja sylinterin sisällä kierretappi, jonka toisessa päässä on se hammasratas.
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 900 t16 vm.-90 käsijarrun säätö
eikös viimeisimmissä ogsatkuissa ole säätö ,myös siellä takapenkin alla? vai muistanko väärin
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: 900 t16 vm.-90 käsijarrun säätö
Juu, ainakin mallivuonna -92 on ollut.nalleolut kirjoitti:eikös viimeisimmissä ogsatkuissa ole säätö ,myös siellä takapenkin alla? vai muistanko väärin
Saab 9-3 SE -98 2,0t, Saab 9-3 SE -00 2,0i + joukko ikuisuusprojekteja