
ostin 99:sin
ostin 99:sin
Tuossa tuli vähän laskeskeltua noita vuoden sisällä ostamiani satkuja ja sain lukemaksi 9.Päätin että 10:nes auto voisi olla vaikka 99,ja ajatuksista tekoihin.Nyt sitten pihalla seisoo -74 99l.Punainen,ruskealla sisustuksella.Auto on todella kovapeltinen,mm.ovetkin ruosteettomat.
Maali on todella haalistunut enkä usko että myllytys pelastaa enää sitä.Autolla on ajettu alle 100000 km.Edellinen omistaja on tehnyt autoon jarru ja pohjarempan.Vetopyörästö taitaa olla sökö,koska jumputtaa kaikilla vaihteilla vedettäessä.Moottori on triuphin 1.85.Muuten tosi vahvan oloinen peli ja onneksi alkuperäinenkin.No tää laite ajetaan huomenna kesämökille säilöön ja otetaan projektiksi heti kun tuo -79 turbosatku valmistuu.

Kuulostais olevan samanlainen kuin isällä oli. Opettelin sillä ajamaan, aah niitä aikoja
Eikös tuossa Triumph-koneellisessa ole se "pikkimillinen" vaihdelaatikko ja oliskos siinä vielä kässärille omat jarrukengät edessä, samaan tyyliin ku uusissa ottaa kässäri taakse.

-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4044
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Re: ostin 99:sin
Niin sitä pitää, onnittelut!tomaatti kirjoitti:Tuossa tuli vähän laskeskeltua noita vuoden sisällä ostamiani satkuja ja sain lukemaksi 9.Päätin että 10:nes auto voisi olla vaikka 99,ja ajatuksista tekoihin.Nyt sitten pihalla seisoo -74 99l.Punainen,ruskealla sisustuksella.Auto on todella kovapeltinen,mm.ovetkin ruosteettomat.Maali on todella haalistunut enkä usko että myllytys pelastaa enää sitä.Autolla on ajettu alle 100000 km.Edellinen omistaja on tehnyt autoon jarru ja pohjarempan.Vetopyörästö taitaa olla sökö,koska jumputtaa kaikilla vaihteilla vedettäessä.Moottori on triuphin 1.85.Muuten tosi vahvan oloinen peli ja onneksi alkuperäinenkin.
Saataisko me kuvia ihailtavaksemme, ennen kuin viet sen säilöön?tomaatti kirjoitti:No tää laite ajetaan huomenna kesämökille säilöön ja otetaan projektiksi heti kun tuo -79 turbosatku valmistuu.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
instagram.com/autoileva_veijari
voi mahoton! oletsä aikamoinen veijari. vai että viimeisen vuosikerran trumppamoottorisen ostit. hieno homma! todella kulttuuriteko, onnittelut! listaas nyt vähän mitä kaikkia saabeja sulla on!
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
No nyt on 99 siirtynyt mökille.kaikki meni hienosti,mitä nyt katsastus ei ole voimassa ja huonot nastarenkaat pelkästään etuakselilla.Rekkakuskina oon enää saanut harvoin kunnon kiksejä ajamisesta mutta nyt ajaminen oli kivaa!Tuntui vaan haikealta jättää 99 sinne kun olisi vaan halunnut jatkaa vaikka kuinka pitkälle...Noista autoista sen verran että tällä hetkellä omistuksiin kuuluu 79 900,josta tulee muuten vakio mutta koneeksi turbo 8.Tämä on siis nyt työn alla.Sitten tämä 99-74.Löytyy myös-85 automaatti satku jonka maalasin lux:in värityksellä kesällä.Samassa "huollossa" muutin auton viistokeulaksi ja vaihdoin paremman koneen.Sitten on viistokeulaksi muutettu -84 satku turbo.Tämä on alunperin ollut t16 koneella,nyt on keulilla t8.Autossa varusteina kaikki lasit sähköllä,sähköpeilit,sähkö kattoluukku,ilmastointi ja vebasto.nahkat löytyy kanssa.Myös antenni on sähkötoiminen.Mökiltä löytyy vielä -83 turbo.Mulla oli toinenkin 83 turbo,mutta siitä purin tekniikan joka tulee 79 keulille.Entisiä autoja on ollut laidasta laitaan,ei kuitenkaan yhtään yli 86 vuosimallin. 
