ostin 99:sin

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

ostin 99:sin

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Tuossa tuli vähän laskeskeltua noita vuoden sisällä ostamiani satkuja ja sain lukemaksi 9.Päätin että 10:nes auto voisi olla vaikka 99,ja ajatuksista tekoihin.Nyt sitten pihalla seisoo -74 99l.Punainen,ruskealla sisustuksella.Auto on todella kovapeltinen,mm.ovetkin ruosteettomat. :D Maali on todella haalistunut enkä usko että myllytys pelastaa enää sitä.Autolla on ajettu alle 100000 km.Edellinen omistaja on tehnyt autoon jarru ja pohjarempan.Vetopyörästö taitaa olla sökö,koska jumputtaa kaikilla vaihteilla vedettäessä.Moottori on triuphin 1.85.Muuten tosi vahvan oloinen peli ja onneksi alkuperäinenkin.No tää laite ajetaan huomenna kesämökille säilöön ja otetaan projektiksi heti kun tuo -79 turbosatku valmistuu.
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8265
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Kuulostais olevan samanlainen kuin isällä oli. Opettelin sillä ajamaan, aah niitä aikoja :D Eikös tuossa Triumph-koneellisessa ole se "pikkimillinen" vaihdelaatikko ja oliskos siinä vielä kässärille omat jarrukengät edessä, samaan tyyliin ku uusissa ottaa kässäri taakse.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4044
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Re: ostin 99:sin

Viesti Kirjoittaja jariha »

tomaatti kirjoitti:Tuossa tuli vähän laskeskeltua noita vuoden sisällä ostamiani satkuja ja sain lukemaksi 9.Päätin että 10:nes auto voisi olla vaikka 99,ja ajatuksista tekoihin.Nyt sitten pihalla seisoo -74 99l.Punainen,ruskealla sisustuksella.Auto on todella kovapeltinen,mm.ovetkin ruosteettomat. :D Maali on todella haalistunut enkä usko että myllytys pelastaa enää sitä.Autolla on ajettu alle 100000 km.Edellinen omistaja on tehnyt autoon jarru ja pohjarempan.Vetopyörästö taitaa olla sökö,koska jumputtaa kaikilla vaihteilla vedettäessä.Moottori on triuphin 1.85.Muuten tosi vahvan oloinen peli ja onneksi alkuperäinenkin.
Niin sitä pitää, onnittelut!
tomaatti kirjoitti:No tää laite ajetaan huomenna kesämökille säilöön ja otetaan projektiksi heti kun tuo -79 turbosatku valmistuu.
Saataisko me kuvia ihailtavaksemme, ennen kuin viet sen säilöön?
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Ei ole digiä eikä tule...Kuvia ottelen kyllä tänään ja pistän taas kansioon,mukava talvisin selata kansiota.
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

voi mahoton! oletsä aikamoinen veijari. vai että viimeisen vuosikerran trumppamoottorisen ostit. hieno homma! todella kulttuuriteko, onnittelut! listaas nyt vähän mitä kaikkia saabeja sulla on!
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
95power
Matalapaineturbo
Viestit: 192
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 13:58

Viesti Kirjoittaja 95power »

Onnittelut hankinnasta :twisted: Itselläni oli aikoinaan 99 - se 'sporttiversio' :D niillä kahdella kaasarilla. Tuosta autosta jäi monia hyviä muistoja...
#2172
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

No nyt on 99 siirtynyt mökille.kaikki meni hienosti,mitä nyt katsastus ei ole voimassa ja huonot nastarenkaat pelkästään etuakselilla.Rekkakuskina oon enää saanut harvoin kunnon kiksejä ajamisesta mutta nyt ajaminen oli kivaa!Tuntui vaan haikealta jättää 99 sinne kun olisi vaan halunnut jatkaa vaikka kuinka pitkälle...Noista autoista sen verran että tällä hetkellä omistuksiin kuuluu 79 900,josta tulee muuten vakio mutta koneeksi turbo 8.Tämä on siis nyt työn alla.Sitten tämä 99-74.Löytyy myös-85 automaatti satku jonka maalasin lux:in värityksellä kesällä.Samassa "huollossa" muutin auton viistokeulaksi ja vaihdoin paremman koneen.Sitten on viistokeulaksi muutettu -84 satku turbo.Tämä on alunperin ollut t16 koneella,nyt on keulilla t8.Autossa varusteina kaikki lasit sähköllä,sähköpeilit,sähkö kattoluukku,ilmastointi ja vebasto.nahkat löytyy kanssa.Myös antenni on sähkötoiminen.Mökiltä löytyy vielä -83 turbo.Mulla oli toinenkin 83 turbo,mutta siitä purin tekniikan joka tulee 79 keulille.Entisiä autoja on ollut laidasta laitaan,ei kuitenkaan yhtään yli 86 vuosimallin. :wink:
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

sulla on hieno kokoelma saabeja. voin vain kuvitella miten paljon saabismista saa irti kun on taidot ja tilat laittaa autoja.

nimimerkillä "wash and go" -harrastaja.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Vastaa Viestiin