vm89. 2.0t 8v piristäminen
Re: vm89. 2.0t 8v piristäminen
Pakko kysyä mikä on isompi down pipe??
Re: vm89. 2.0t 8v piristäminen
Downpipe on pakoputken alkupätkä. Se osuus, joka vie putken auton alle eli alas. Se on OG-satkussa vakiona melko tulppa, kun heti turbon jälkeen on melko ahdas mutka akun takia. Akku konttiin ja isompi, paremmin virtaava rööri loivemmalla mutkalla tuohon kohtaan niin helpottaa hengitystä jo kummasti.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: vm89. 2.0t 8v piristäminen
http://shop.speedparts.se/sv/prod/900-7 ... gassystem/
sieltä isompaa savupiippua jos ei itse tahdo askarrella.
procar service jyväskylässä noita myy suomessa.
sieltä isompaa savupiippua jos ei itse tahdo askarrella.
procar service jyväskylässä noita myy suomessa.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
- eegas
- "Hölösuu"
- Viestit: 1115
- Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 13:10
- Paikkakunta: Kauhava / Lapua / Liperi
Re: vm89. 2.0t 8v piristäminen
Et ole yksin näiden uusien termien kanssa, itsekin autonasentajaksi valmistunut -60-luvun loppupuolella, enkä ymmärrä tänä päivänä puoliakaan täällä foorumilla käytyttyjä termejä, "suosi Suomalaista ja käytä ulkolaista" sopii hyvin tännekinaaronpaa kirjoitti:Pakko kysyä mikä on isompi down pipe??

SAABeilla ajoa vuodesta -72 alkaen
rapakaari(at)gmail piste com, 0viisi04917511
Saab 9-5 2.3TA Aero sedan -07, Saab 9000i CS 2.0 man -98
MR-Saab 96L -77, Laikka-avo 99 -76, Dacia Logan Van 1.5 dCi -12
Jäsen #6056
rapakaari(at)gmail piste com, 0viisi04917511
Saab 9-5 2.3TA Aero sedan -07, Saab 9000i CS 2.0 man -98
MR-Saab 96L -77, Laikka-avo 99 -76, Dacia Logan Van 1.5 dCi -12
Jäsen #6056
Re: vm89. 2.0t 8v piristäminen
Apua. Koitin laittaa prikkaa lisää nostaakseni painetta ruiskussa ei tapahtunut mitn otin pois. Ruisku ei nyt ilmeisesti anna bensaa tarpeeks nykii auto yms, auto toimii vain jos käytän kylmäkäynnistys suutinta joka on erillisellä katkasialla. Mitä tapahtu???? Ja onko hyvinkään lähellä ketään kuka säätäis venttiilit??
Re: vm89. 2.0t 8v piristäminen
Taisinpa käydä niin että johonkin meni roska siinä sivussa. Taannoin kun tappelin 99 turbotuksen yhteydessä k-jetin kanssa, oli kaikkea murhetta ja vaihdoin määräjakajan pariin otteeseen. Ilmavuodot saa tuon käyttäytymään oudosti. Omassa oli jarrutehostimen letkussa reikä ja se oli ehken salakavalin vuotopaikka kaikista.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: vm89. 2.0t 8v piristäminen
Miten saa k-jetissä seosta säädettyä?? Käy kone laihal tulpat valkoisena... Ohjeita ja kuvia??
Re: vm89. 2.0t 8v piristäminen
Määräjakajan kumitötterön vieressä on pilli, jonka läpi laitetaan koneen käydessä varovaisesti 3mm pitkä kuusiokoloavain. Seos rikastuu myötäpäivään. Varovaisuus siksi, koska ruuvi on läpän varressa ja painaminen kääntää läppää ja säätö epäonnistuu.
Korvakuulolta säätö: Käännetään vastapäivään (laihalle) kunnes kone käy huonosti. Paina asento mieleen. Säädetään myötäpäivään (rikkaalle) kunnes käy huonosti. Painetaan asento mieleen ja käännetään näiden kahden aseman puoliväliin. Tällä menee katsastuksesta läpi. Ajosäätö: käännetään 1/8...1/4 kierrosta rikkaammalle.
Korvakuulolta säätö: Käännetään vastapäivään (laihalle) kunnes kone käy huonosti. Paina asento mieleen. Säädetään myötäpäivään (rikkaalle) kunnes käy huonosti. Painetaan asento mieleen ja käännetään näiden kahden aseman puoliväliin. Tällä menee katsastuksesta läpi. Ajosäätö: käännetään 1/8...1/4 kierrosta rikkaammalle.

# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: vm89. 2.0t 8v piristäminen
Missä hinnoissa liikkuu 3" db 900 ässään vm91? Esim pro car servive tms. Jos joltain löytyy ylimääränen niin oisin kiinnostunu! Käykö vakioputki tuohon 3" downpipeen suoraan? Simons catbacj ilman kattia kiinni nyt orkkis alkukäyrällä.
Saab 900S-91 Autom
exät: Opel kadet 2.0 GT Audi 100 2.0 Lada 2107 Lada 1500S Bmw 316
exät: Opel kadet 2.0 GT Audi 100 2.0 Lada 2107 Lada 1500S Bmw 316
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24620
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: vm89. 2.0t 8v piristäminen
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: vm89. 2.0t 8v piristäminen
128e näyttäs olevan......ilmeisesti sopii suoraan alkup.putkeen kiinni ilman muutoksia? Ei oo ruotsinkieli todellakaan lähellä sydäntä.ois kyllä järkevä ostos sais akun samalla ahtoputkien alta kätevämpään paikkaan.kontissa ois tilaa.
Saab 900S-91 Autom
exät: Opel kadet 2.0 GT Audi 100 2.0 Lada 2107 Lada 1500S Bmw 316
exät: Opel kadet 2.0 GT Audi 100 2.0 Lada 2107 Lada 1500S Bmw 316
Re: vm89. 2.0t 8v piristäminen
Kiitoksia MERTMI!! Säätö onnistu! Kysymys kun kone nakuttaa onko se venttiilit? Vai mikä muu vois olla? Välil (joskus) hiljasempi nakutus kuuluu.
Re: vm89. 2.0t 8v piristäminen
tottakai erikokoisten putkien naittaminen aina jotain muutosta johonkin vaatii..32334649 kirjoitti:128e näyttäs olevan......ilmeisesti sopii suoraan alkup.putkeen kiinni ilman muutoksia? Ei oo ruotsinkieli todellakaan lähellä sydäntä.ois kyllä järkevä ostos sais akun samalla ahtoputkien alta kätevämpään paikkaan.kontissa ois tilaa.
yläkulmasta saa sivut lontoon murteelle laitettua..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu