etu- ja takakäsijarrullisen eroavaisuudet?
etu- ja takakäsijarrullisen eroavaisuudet?
mitä eroa on etukäsijarrullisen 114,3 jakoisen ja takakäsijarrullisen 108 jakoisen og900:n välillä? lähinnä akselistot pyöräntuennat tankin ja käsijarruosien eroavaisuus?
gli turbo projekti mielessä ja parhaat itseltä löytyvät osat on ajatuksena hyödyntää esim taka akseli kallistuksenvakaajineen tulisi uudemmasta samaten lokarit ja ovet.
gli turbo projekti mielessä ja parhaat itseltä löytyvät osat on ajatuksena hyödyntää esim taka akseli kallistuksenvakaajineen tulisi uudemmasta samaten lokarit ja ovet.
jos saabismi on sairaus niin se on mieli sairauteni
b202+b212 5d bj92, b202 bj88 3d+2d, bj89 202 3d + 5d kjetkat, bj83 gli, pobeda, volga22+24u,scottsdale,lada 2107i,vagoneer73,mb123td,isuzukb4wd,kawa100g7,fo-dexta
b202+b212 5d bj92, b202 bj88 3d+2d, bj89 202 3d + 5d kjetkat, bj83 gli, pobeda, volga22+24u,scottsdale,lada 2107i,vagoneer73,mb123td,isuzukb4wd,kawa100g7,fo-dexta
Re: etu- ja takakäsijarrullisen eroavaisuudet?
81-87 etukäppärimalliin saat uudemmat jarrut vaihtamalla taka-akselin kokonaan ja eteen pallonivelistä koko napa/levy/jarrupaketit vaihtaen. pre -81 tarvitset myös -81 uudemmat vetoakselit ja vetonivelet. Lisäksi tietenkin käsijarrukahva ja vaijerit. Reiät vaijereille joutuu tekemään koriin ja kahva hitsaten lattiaan.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: etu- ja takakäsijarrullisen eroavaisuudet?
Kysynpä tässä, että osaako joku heittää hyviä viestiketjuja koskien etukäppäri ja takakäppäriversioita? Tai oisko jollaki ylimääräistä aikaa niputtaa ne FAQ-osioon kun näitä jatkuvasti kysytään. Meinaan kun hakua koitin niin minä en ainakaan löytänyt haluamaani (koskien etukäsijarrullisen jumittavia etusaloita).
Jäsen #3551
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
Re: etu- ja takakäsijarrullisen eroavaisuudet?
Jumittavaan satulaan auttaa purkaminen, ruosteen puhdistaminen sylinterin sisäreunalta, tarvittaessa ehjät männät (jos on kromit männän kyljestä kuoriutuneet ja ruostekraaterit vallalla), uudet tiivisteet.
Satulan kunnostuskelpoisuuden ratkaisee lähinnä mäntien kunto ja liukukehyksen välys jarrusylinterin ulkopinnalla olevaan uraan.
Tuossa joitakin linkkejä etukäsijarruaiheisiin (Girling):
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=11&t=52644
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 285#127285
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=11&t=47273
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=11&t=71474
http://saabworld.net/f70/my-pre-1988-br ... c900-2721/
Satulan kunnostuskelpoisuuden ratkaisee lähinnä mäntien kunto ja liukukehyksen välys jarrusylinterin ulkopinnalla olevaan uraan.
Tuossa joitakin linkkejä etukäsijarruaiheisiin (Girling):
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=11&t=52644
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 285#127285
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=11&t=47273
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=11&t=71474
http://saabworld.net/f70/my-pre-1988-br ... c900-2721/
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: etu- ja takakäsijarrullisen eroavaisuudet?
Kiitoksia, pääsen kaivelemaan käsijarrumekanismin saloja. Taikka vaihtamaan satulat toimiviin, nykyiset kun klonksuvat pakilla jarruttaessa.
Jäsen #3551
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
Re: etu- ja takakäsijarrullisen eroavaisuudet?
Jos ne muuten toimii, niin anna kolista. Se on tyyppivika joka saattaa poistua eri konsteilla ja juuri kun ehdit iloita asiasta, se tulee takaisin.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: etu- ja takakäsijarrullisen eroavaisuudet?
Tähän heittäisin kysymyksen, että onko niinkään tyyppivika vai ominaisuus. Huolto-oppaassa kun käsketään voidella niitä liukupintoja aika tiuhaan, monikohan on voidellutMertmi kirjoitti:Jos ne muuten toimii, niin anna kolista. Se on tyyppivika joka saattaa poistua eri konsteilla ja juuri kun ehdit iloita asiasta, se tulee takaisin.

Erilaisilla peltiklisuviritelmillä ne saa vaiennettua, mutta pitää olla varovainen ettei tule liian tiukka. Itseäni ei se pauke niinkään haitannut, mutta ihmiset kaupan parkkipaikalla tuijottivat ikävästi

SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
N*ssan Terrano 2.7t my90
#5850
Re: etu- ja takakäsijarrullisen eroavaisuudet?
Niin, ei se pauke minua haittaa mutta käppäri ei toimi ja leiman loppu lähestyy. Tarkoitin että jos noita paukkuvia ei kannata alkaa kunnostamaan niin samalla vaivalla vaihtaisi kait toimivat, paukkuvat tai ei, tilalle.Mertmi kirjoitti:Jos ne muuten toimii, niin anna kolista. Se on tyyppivika joka saattaa poistua eri konsteilla ja juuri kun ehdit iloita asiasta, se tulee takaisin.
Jäsen #3551
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91