tollaiten mä irrotin aamusella nyt on jo menossa toinen loota keulille (kipeällä selällä ikävä nosteltava) kone roikkuu keulan yläpuolella. en tiedä kumpi on hankalampi, takavetoisen painava esim automaattiloota viritellä yksin nokalle. sekin joskus kannattaa nostaa pakettina...SAAB 900 TURBO 16 kirjoitti:CHEVY2.8D kirjoitti:mitäs jos painaa ne sivuilla olevat linkut pohjaan sorkkaraudalla ja mutteri väliin niin että pohjaa. sit pokstongeilla painaa halutun kokosen rassin sinne rakoihin.stara kirjoitti: - joku ovela kikka taannoin mainittiin ( tais olla jostain jenkkisivuilta linkitetty), siinä muistaakseni pulteilla symmetrisesti painettiin asetelma auki tms ?? oli sit vissiin asetelmassa sopivia reikiä??
Vois toimia
Kytkin remppa-> ONGELMAN SYY SELVINNYT-> KASATTU PÄIN SITÄ..
Re: Kytkin remppa->
jos saabismi on sairaus niin se on mieli sairauteni
b202+b212 5d bj92, b202 bj88 3d+2d, bj89 202 3d + 5d kjetkat, bj83 gli, pobeda, volga22+24u,scottsdale,lada 2107i,vagoneer73,mb123td,isuzukb4wd,kawa100g7,fo-dexta
b202+b212 5d bj92, b202 bj88 3d+2d, bj89 202 3d + 5d kjetkat, bj83 gli, pobeda, volga22+24u,scottsdale,lada 2107i,vagoneer73,mb123td,isuzukb4wd,kawa100g7,fo-dexta
Re: Kytkin remppa-> ONGELMAN SYY SELVINNYT-> KASATTU PÄIN SITÄ..
Purin tuossa ässän kytkintä, kun työsylinteri alkoi vuotaa. Homma sujui hyvin täältä ja muualta netistä saatujen ohjeiden perusteella. Sellainen asia jäi kuitenkin hämmästyttämään kummastuttamaan, että työsylinteri olisi tullut pois kolosestaan ihan vaan painamalla männän sisään sormivoimin. Kytkinasetelmaa ei olisi siis tarvinnut painaa kasaan, tilaa oli millitolkulla muutenkin. Painoin asetelman varuiksi kuitenkin kasaan.
Onkos tämä ihan normaalia? Kytkin on kuitenkin toiminut tällaisenaan koko sen 20 tkm, jonka auto on minulla ollut. Pääsylinterissä ei ollut kumikurttua, joka tässä vuosimallissa kaiketi pitäisi olla, vaan pidätinrenkaalla kiinni oleva muovinen rengas, tuollainen:
Painelaakeri oli myös aivan entinen, vuotava neste oli pessyt rasvat pois ja välystä oli niin, että hirvitti.
Onkos tämä ihan normaalia? Kytkin on kuitenkin toiminut tällaisenaan koko sen 20 tkm, jonka auto on minulla ollut. Pääsylinterissä ei ollut kumikurttua, joka tässä vuosimallissa kaiketi pitäisi olla, vaan pidätinrenkaalla kiinni oleva muovinen rengas, tuollainen:

Painelaakeri oli myös aivan entinen, vuotava neste oli pessyt rasvat pois ja välystä oli niin, että hirvitti.
Saab 9-3 SE -98 2,0t, Saab 9-3 SE -00 2,0i + joukko ikuisuusprojekteja
Re: Kytkin remppa-> ONGELMAN SYY SELVINNYT-> KASATTU PÄIN SITÄ..
Ei sylinteri sieltä sovi tulemaan/menemään paikalleen puristamatta kytkinasetelmaa(, jos on oikeat osat laitettu). Tuo kuvassa oleva sylinteri on 80-luvun lopun mallin näköinen. Ihan saman homman se hoitaa, kuin ne uudemmatkin.
edit: jos tiivistepinnat on ehjät, niin tiivistesarjalla vaan kunnostus ja uuden painelaakerin kera takaisin nippuun.
edit: jos tiivistepinnat on ehjät, niin tiivistesarjalla vaan kunnostus ja uuden painelaakerin kera takaisin nippuun.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Kytkin remppa-> ONGELMAN SYY SELVINNYT-> KASATTU PÄIN SITÄ..
Vanha sylinteri oli useita millejä lyhyempi kuin uusi. Tästä syystä uusi ei mennytkään paikalleen yhtä helposti, vaan koko paketti piti purkaa. Tulipa sitten uusittua koko kytkin samalla, vaikka edelliselläkään ei ollut ajettu kovin paljoa.
Kaikenkaikkiaan kytkimen kasaaminen oli niin hauska operaatio, että taidan ensi kerralla jättää korjaamon tehtäväksi. Ainakin, jos kyseessä on käyttöauto, joka pitää saada heti liikenteeseen.
Kaikenkaikkiaan kytkimen kasaaminen oli niin hauska operaatio, että taidan ensi kerralla jättää korjaamon tehtäväksi. Ainakin, jos kyseessä on käyttöauto, joka pitää saada heti liikenteeseen.
Saab 9-3 SE -98 2,0t, Saab 9-3 SE -00 2,0i + joukko ikuisuusprojekteja
-
SAAB 900 TURBO 16
- "Aero"
- Viestit: 448
- Liittynyt: Ke Marras 28, 2012 14:55
- Paikkakunta: Kuusniemi
Re: Kytkin remppa-> ONGELMAN SYY SELVINNYT-> KASATTU PÄIN SITÄ..
Joo en kyllä rupee enää yhtäkään kytkinremppaa tekemään, on niin pywwystä. Siis oikeesti, mun tapauksessa se ei enää jaksanut painaa niinkään paljoa, et olis sen touvin sinne väliin saanut. Rälläköimällä saatiin lipareeet poikki, et työsylinterin sai pois. Silmä laakeriakaan ei enää ollut, paitti ulkokehä. Kuulat ja sisäkehä tippuneet jo kauansitten. Samaan konkurssiin vaiheettiin stefa ja työsylinteri, sekä pääsylinteri. Nyt toimii, en sitten tiedä minkälaista tuho tehnyt laatikolle kun paskalla kytkimellä ajettu, siis tämä ennen minua. Vaihteet meni ihan kivasti mut kytkin vaan hieman luisti, ja kun pakin laitto niin hieman tömähti, thats all
Liikaaa romua
Re: Kytkin remppa-> ONGELMAN SYY SELVINNYT-> KASATTU PÄIN SITÄ..
joskus kaasari saabiin kytkin tuli vaihdettua tosi nopeesti kun oli tehnyt hieman esityötä eli työkalut valmiiksi työhön. etenkin se alimmainen kuusiokoloruuvi työsylinterissä oli aika makea irroittaa.
silmälaakeriinkin messinkinen lyönti proppu m8 koossa josta sorvasi hieman kehältä pois meni napauttamalla ja pieni kiristys ylätaitto ja alakoukkaus ja alta minuutin reilusti putosi silmälaakeri kouraan ,asiaan liittyi luonnollisesti kätevä ranneliike.
tulihan niitä tehtyä mekein kaikkiin omiin vehkeisiin eikä se koskaan ylisepääsemätöntä ollut ellei työsylkky ollut räjähtänyt mutta siihenkin tein gibsonin kopion alkuperäisestä special vertyg number 2:sta
silmälaakeriinkin messinkinen lyönti proppu m8 koossa josta sorvasi hieman kehältä pois meni napauttamalla ja pieni kiristys ylätaitto ja alakoukkaus ja alta minuutin reilusti putosi silmälaakeri kouraan ,asiaan liittyi luonnollisesti kätevä ranneliike.
tulihan niitä tehtyä mekein kaikkiin omiin vehkeisiin eikä se koskaan ylisepääsemätöntä ollut ellei työsylkky ollut räjähtänyt mutta siihenkin tein gibsonin kopion alkuperäisestä special vertyg number 2:sta
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
-
SAAB 900 TURBO 16
- "Aero"
- Viestit: 448
- Liittynyt: Ke Marras 28, 2012 14:55
- Paikkakunta: Kuusniemi
Re: Kytkin remppa-> ONGELMAN SYY SELVINNYT-> KASATTU PÄIN SITÄ..
Joo just toi alin kuusikoloruuvi, sen irrottamisessa pitää olla tarkkana, tekee helposti "korvaamatonta" tuhoa. Vitsit todella vähissä kun kanta pyöristyymestari kirjoitti:joskus kaasari saabiin kytkin tuli vaihdettua tosi nopeesti kun oli tehnyt hieman esityötä eli työkalut valmiiksi työhön. etenkin se alimmainen kuusiokoloruuvi työsylinterissä oli aika makea irroittaa.
silmälaakeriinkin messinkinen lyönti proppu m8 koossa josta sorvasi hieman kehältä pois meni napauttamalla ja pieni kiristys ylätaitto ja alakoukkaus ja alta minuutin reilusti putosi silmälaakeri kouraan ,asiaan liittyi luonnollisesti kätevä ranneliike.![]()
tulihan niitä tehtyä mekein kaikkiin omiin vehkeisiin eikä se koskaan ylisepääsemätöntä ollut ellei työsylkky ollut räjähtänyt mutta siihenkin tein gibsonin kopion alkuperäisestä special vertyg number 2:sta
Liikaaa romua
Re: Kytkin remppa-> ONGELMAN SYY SELVINNYT-> KASATTU PÄIN SITÄ..
Kylläpä kannatti tehdä kytkinremontti. Nyt se on sitten varastettu: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=17&t=145036
Elämä hymyilee.
Elämä hymyilee.
Saab 9-3 SE -98 2,0t, Saab 9-3 SE -00 2,0i + joukko ikuisuusprojekteja
Re: Kytkin remppa-> ONGELMAN SYY SELVINNYT-> KASATTU PÄIN SITÄ..
jäikö se varkailta esim kytkinvian takia tienposkeen vai miksi hylättiin noinkin nopeasti
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Kytkin remppa-> ONGELMAN SYY SELVINNYT-> KASATTU PÄIN SITÄ..
Ettei vaan olis tyypillisin keissi, eli joku naapurustossa asuva vähemmän toisten omaisuutta kunnioittava henkilö on tarvinnut halvan kyydin jonnekin ja takaisin? Jotta ei jäisi kiinni rysänpäältä palatessaan, jättää auton muutaman sadan metrin päähän. Veikkaisin että puolen kilometrin säteellä asuu se luvattoman käyttöönoton tehnyt hemmo/hemmot tuosta jättöpaikasta.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Kytkin remppa-> ONGELMAN SYY SELVINNYT-> KASATTU PÄIN SITÄ..
ihan hyvä veikkaus mertmiltä, kuten aina. ehkä matkamittarista/ bensan määrästä voi päätellä onko ajettu yli tuon muutaman sadan metrin..
kyllä näihin vanhoihin ajonestottomiin katiskoihin pitää jotain estolaitetta värkätä, koska ovat muuten liian alttiina ( kun estottomia alkaa olemaan aika harvassa).
mullakin on estovehkeitä siinä määrin, jotta en saa itsekään käyntiin, jos ei satu olemaan ns "selvä päivä"
kerran soittivat merkkikorjaamoltakin hieman närkästyneinä ::(( joo,... kyllä se starttaa, mutta mistä se lähtee käyntiin ...)
kyllä näihin vanhoihin ajonestottomiin katiskoihin pitää jotain estolaitetta värkätä, koska ovat muuten liian alttiina ( kun estottomia alkaa olemaan aika harvassa).
mullakin on estovehkeitä siinä määrin, jotta en saa itsekään käyntiin, jos ei satu olemaan ns "selvä päivä"
kerran soittivat merkkikorjaamoltakin hieman närkästyneinä ::(( joo,... kyllä se starttaa, mutta mistä se lähtee käyntiin ...)
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Re: Kytkin remppa-> ONGELMAN SYY SELVINNYT-> KASATTU PÄIN SITÄ..
Löytyi tosiaan ihan muutaman sadan metrin päästä ja näyttäisi, ettei ole paljoa enempää ajettu. Jäljistä päätellen ovat samat nulikat, jotka tässä lähiseudulla ovat muutakin tuhoa aiheuttaneet: http://www.esaimaa.fi/Online/2014/01/02 ... 16717580/4
Ilmeisesti on ruuvimeisselillä menty sisään, revitty keskikonsolin muovit ja saatu virtalukko jumiin. Vakuutustarkastaja antaa tuomionsa myöhemmin. Kumma kyllä eivät olleet vieneet mitään irtainta omaisuutta, takaluukkua ei oltu edes avattu.
Jonkinsortin tappokytkimiä tms. estovehkeitä pitää varmaan viritellä ja kai rattilukkokin voisi saada kakarat toisiin ajatuksiin.
Ilmeisesti on ruuvimeisselillä menty sisään, revitty keskikonsolin muovit ja saatu virtalukko jumiin. Vakuutustarkastaja antaa tuomionsa myöhemmin. Kumma kyllä eivät olleet vieneet mitään irtainta omaisuutta, takaluukkua ei oltu edes avattu.
Jonkinsortin tappokytkimiä tms. estovehkeitä pitää varmaan viritellä ja kai rattilukkokin voisi saada kakarat toisiin ajatuksiin.
Saab 9-3 SE -98 2,0t, Saab 9-3 SE -00 2,0i + joukko ikuisuusprojekteja
-
SAAB 900 TURBO 16
- "Aero"
- Viestit: 448
- Liittynyt: Ke Marras 28, 2012 14:55
- Paikkakunta: Kuusniemi
Re: Kytkin remppa-> ONGELMAN SYY SELVINNYT-> KASATTU PÄIN SITÄ..
Jortsu kirjoitti:Löytyi tosiaan ihan muutaman sadan metrin päästä ja näyttäisi, ettei ole paljoa enempää ajettu. Jäljistä päätellen ovat samat nulikat, jotka tässä lähiseudulla ovat muutakin tuhoa aiheuttaneet: http://www.esaimaa.fi/Online/2014/01/02 ... 16717580/4
Ilmeisesti on ruuvimeisselillä menty sisään, revitty keskikonsolin muovit ja saatu virtalukko jumiin. Vakuutustarkastaja antaa tuomionsa myöhemmin. Kumma kyllä eivät olleet vieneet mitään irtainta omaisuutta, takaluukkua ei oltu edes avattu.
Jonkinsortin tappokytkimiä tms. estovehkeitä pitää varmaan viritellä ja kai rattilukkokin voisi saada kakarat toisiin ajatuksiin.
Paras on kun laitat rattilukon, eivät sitten edes riko ikkunoita kun huomaavat, et vaikee tapaus. Kytkimiä eivät huomaa ja kun turhautuvat niin voivat vaikka polttaa koko auton
Liikaaa romua