lievä korkea tyhjäkäynti

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

Mites päästöjen kanssa kävi ???
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24616
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

PUTKI VUOTAA......arvot muuten ok.....happea liikaa......

syyllinen pakosarjan ja etuputken välinen tiiviste.. kansirempan aikana tuo oli irti ja motonetin "hyvät" tiivisteet ei ole sinnepäinkään ja nyt se sieltä puhaltaa.....vähän ei edes korvalla kuule ,mutta mittari kertoi totuuden. muuten arvot oli kuin uudessa autossa = kehuivat......

kysymys ostanko putken katista taaksepäin :
marmoritiski n.200e
motonet n.100e?

vai haluaako joku vaihtaa pikku fiksausella pelittävän jt:n 3" kat taaksepäin puolisarjan 3 laippa liitoksella olevan uudehkoon puolisarjaan !!! tarjoa.... laipan vaihtamalla tuo sopii myös turboon. ei ruostetta,pikkasen pöntössä kolhuja =matala alusta.

eli motonet:
Etuväliputki 2,0-Kat 87--93. . . . . . . . . . . . . . . . 14-5354 16.48 ???
tuo katista taaksepäin.
Takapönttö 86--93 (myös Kat). . . . . . . . . . . . . . . 14-5338 28.50 ???
Takapöntön ASENNUSSARJA 86--93. . . . . . . . . . . 13-5020 2.10 ???
Asennussarja 86--93 (ei sis Kat/16V-osia). . . . . . . . 13-4837 9.50 ???
Etuosa-väliosa tai väliosa-takapönttö 86--93 51mm. . 45-0151 0.84 ???
Väliosaan 85--93 (tarve 2kpl, Turbo 84--93). . . . . . . 14-0850 1.35 ???
Takahäntään 81--93 (koukkuun). . . . . . . . . . . . . . . 14-0890 1.35 ???

asennus osia x2kpl per kutakin....
Viimeksi muokannut nalleolut, Ke Elo 22, 2007 08:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

nalleolut kirjoitti:PUTKI VUOTAA......arvot muuten ok.....happea liikaa......

syyllinen pakosarjan ja etuputken välinen tiiviste.. kansirempan aikana tuo oli irti ja motonetin "hyvät" tiivisteet ei ole sinnepäinkään ja nyt se sieltä puhaltaa.....vähän ei edes korvalla kuule ,mutta mittari kertoi totuuden. muuten arvot oli kuin uudessa autossa = kehuivat......

kysymys ostanko putken katista taaksepäin :
marmoritiski n.200e
motonet n.100e?

vai haluaako joku vaihtaa pikku fiksausella pelittävän jt:n 3" kat taaksepäin puolisarjan 3 laippa liitoksella olevan uudehkoon puolisarjaan !!! tarjoa.... laipan vaihtamalla tuo sopii myös turboon. ei ruostetta,pikkasen pöntössä kolhuja =matala alusta.
Itse ostin motosta koko putkiston..ilman kattia ..ei ole negatiivistä sanottavaa...
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24616
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

hyvä tietää.... ei tosin tuo marmoritiskin hintakaan pahalta tuntunut!

eli jäämme odottamaan seuraavaa tilipäivää!!! tai korotamme myynnissä olevien saab osien hintaa tai vaihdamme putkistoja !!!!

ehdota.... laitan ostoilmoituksen....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

nalleolut kirjoitti:hyvä tietää.... ei tosin tuo marmoritiskin hintakaan pahalta tuntunut!

eli jäämme odottamaan seuraavaa tilipäivää!!! tai korotamme myynnissä olevien saab osien hintaa tai vaihdamme putkistoja !!!!

ehdota.... laitan ostoilmoituksen....
Marmoritiski pitenee kun sieltä ostaa... :wink:

Mites tyhjänkäynti voi ??????
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24616
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

edelleen korkea,mutta jos se haukkoo happea ennen lampdaa niin lampda säätää koko ajan myös tyhjäkäyntiä? olenko oikeassa???

kokeiltiin arvot suoraan että käy n.1300rpm,sit puristin letkun luttuun n.850rpm ja kierroksilla n.2000-2500rpm .sano kaveri että ihan puhtaat arvot happea vaan liikaa....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

nalleolut kirjoitti:PUTKI VUOTAA......arvot muuten ok.....happea liikaa......

syyllinen pakosarjan ja etuputken välinen tiiviste.. kansirempan aikana tuo oli irti ja motonetin "hyvät" tiivisteet ei ole sinnepäinkään
Eihän vika kai ole putkessa jos tiiviste on huono?
Ja vanhankin tiivisteen voi saada asettumaan tiiviisti kun laittaa pakoputken asennustahnaa tiivisteen molemmin puolin (tiivisteeseen ja vaikka laippoihinkin). Asensitko tiivisteen sellaisenaan - kuiviltaan?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24616
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

kuiviltaanhan aina pannaan........

lisätty ja olis mukava välillä ajaa vakiolta kuulostavalta saabilla--- putkessa ei vikaa....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

nalleolut kirjoitti:edelleen korkea,mutta jos se haukkoo happea ennen lampdaa niin lampda säätää koko ajan myös tyhjäkäyntiä? olenko oikeassa???

kokeiltiin arvot suoraan että käy n.1300rpm,sit puristin letkun luttuun n.850rpm ja kierroksilla n.2000-2500rpm .sano kaveri että ihan puhtaat arvot happea vaan liikaa....
Joko vaihtuu autosi merkki ??? :wink: :wink:
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24616
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

ei malli saattaa vaihtua............
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24616
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

jep jep tutkin tuos pihalla auto käynnissä niin pakosarjan ja etuputken välistä puhaltaa pihalle.

onko arvon raati samaa mieltä liikaa happea=lampbda säätää=ei onnistu=lisää kierroksia..... ???

vaihdan huomenna mikäli kerkeän nuo pakosarjan tiivisteet.

ensin saa laikkaa 99 ja 96 .....siitä hyvä jatkaa muihin hommiin----
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

nalleolut kirjoitti:jep jep tutkin tuos pihalla auto käynnissä niin pakosarjan ja etuputken välistä puhaltaa pihalle.

onko arvon raati samaa mieltä liikaa happea=lampbda säätää=ei onnistu=lisää kierroksia..... ???

vaihdan huomenna mikäli kerkeän nuo pakosarjan tiivisteet.

ensin saa laikkaa 99 ja 96 .....siitä hyvä jatkaa muihin hommiin----

Vaihda ne tiivisteet niin taas toimii...Mites tyhjänkäynti jakselee ??
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24616
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

hyvin ei ole kylmäkäynti ongelmia ku huutaa yli tonnin....pikkasen mataloittui ei paljon... mutta jos se tiivisteiden vaihdon jälkeen......
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24616
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

yksilöitä nämä autot ovat......

uudet tiivisteet haettu marmoritiskiltä pakosarjan ja etuputken väliin+asennustahnaa... jos vaikka huomenna asentelisi.... jos ei sada vettä!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Vastaa Viestiin