og900 asiaa

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24074
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: og900 asiaa

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

toki vauhtipyörän allakin on stefa ja laatikon ja koneen välinen tiiviste.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Kaks-Seiska
"Viggen"
Viestit: 524
Liittynyt: Ti Touko 06, 2008 15:27
Paikkakunta: Oulu

Re: og900 asiaa

Viesti Kirjoittaja Kaks-Seiska »

T-Mu kirjoitti:
Kaks-Seiska kirjoitti:Säikäytti satku tänään pahan päiväisesti kun huomasin että koneen lämpötila mittarin mukaan tapissa...
Oletko koittanut koputtaa mittaria sillon kun pomppaa maksimiin? Itsellä tuo mittari oireilee myös, mutta omassa koputtaminen palauttaa sen takaisin normaaliin, eli selkeästi mittariston päässä liitin tai johdot huonossa hapessa. Pitäisi varmaan laittaa tuo omakin kuntoon lähipäivinä.
Eilen käytin mittariston irti mittarivalojen takia, kun oli himmentimen kontakti folioon huono.
käytin myös samalla lämpömittarin kiinnitysmutteria löysällä ja hieman heilutelin/hankasin kontaktipintoja yhteen. Ilmeisesti myös tuo lämpömittarin kontakti oli huono, koska tuntui lyhyen koeajon perusteella korjaantuneen.
#3929
Saab 9-3 ss -05
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2955
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: og900 asiaa

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Mitäs öljyä ootte käyttäny og-turbon koneessa talvella?
Koulussa ei ole mahdollisuutta käyttää lohkolämmitintä joten kylmäkäynnistyksiäkin tulee
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Re: og900 asiaa

Viesti Kirjoittaja saba90 »

Täytyypä tähän ketjuun kysyä että onkos tuommoisessa 86 vuosmallisessa iivari satkussa venttiilin paininkupit? Täytyisi venttiilinvälyksiä säädellä :oops:
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24074
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: og900 asiaa

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

saba90 kirjoitti:Täytyypä tähän ketjuun kysyä että onkos tuommoisessa 86 vuosmallisessa iivari satkussa venttiilin paininkupit? Täytyisi venttiilinvälyksiä säädellä :oops:
jos 8 naulanen ni palasäätö= tarvii joskus säätää
jos 16 naulanen on hydraulisäätö.= ei tarvitse säätää
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2955
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: og900 asiaa

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Öljyt tuli vaihettua tommosiin 5w-40 ja kone käy mielestäni paljon nätimmin kuin vanhoilla 10w40 öljyillä.

Mutta sitten päästääkin uuteen vikaan :D nimittäin startti lyö välillä tyhjää ja se tarttis nyt ilmeisesti vaihtaa. Onko millainen työ? Tartteeko imusarja irrottaa?
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Re: og900 asiaa

Viesti Kirjoittaja saba90 »

nalleolut kirjoitti:jos 8 naulanen ni palasäätö= tarvii joskus säätää
jos 16 naulanen on hydraulisäätö.= ei tarvitse säätää
Kiitos tästä,auto on 8 naulanen
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24074
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: og900 asiaa

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

99 GL kirjoitti:Öljyt tuli vaihettua tommosiin 5w-40 ja kone käy mielestäni paljon nätimmin kuin vanhoilla 10w40 öljyillä.

Mutta sitten päästääkin uuteen vikaan :D nimittäin startti lyö välillä tyhjää ja se tarttis nyt ilmeisesti vaihtaa. Onko millainen työ? Tartteeko imusarja irrottaa?
ei tarvitse
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2955
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: og900 asiaa

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Huhhuh ei saakeli mikä duuni oli vaihtaa toi startti :D

Muuten ihan kohtuu helppoa mutta sen taaemman kiinnikkeen alemmmasta pultista oli pää ihan pyöreä ja sen kanssa tapellessa meni hieman aikaa.

Nyt muuten toi startti pyörii ihan pirun lujaa ja kone lähtee nopeasti käyntiin, ei ole aiemmin ollut näin hyvä.
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24074
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: og900 asiaa

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

otitko laturin tuen lohkosta vai laturista irti? siis sen takatuen.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2955
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: og900 asiaa

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Lohkosta otin, mutta se toinen pultti oli niin pyöree että joutu taistelemaan että sen sai irti
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2955
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: og900 asiaa

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Se ois nyt vesipumpun vuoro tulla vaihdetuksi :D

Elikkä ei varmaankaan oo vaikea homma? Paljonko jäähdytysnestettä menee kaikenkaikkiaan kun meinaan nekin vaihtaa samalla? Voiko järjestelmää huuhdella ihan tavallisella vedellä? Miten nuo nesteet tyhjennetään?

e: Niin sinne kun tarvitaan sitä tislattua vettä, niin käykö akkuvesi?
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1992
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Mikkeli

Re: og900 asiaa

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Onko kuvassa ylhäällä esiintyvät nostajat mistä? Ihan og kamaa vai? Kun vaikutti että niissä ei mitään liikkuvaa ensihätään oo. Tollaset vaan tuli vastaan yhestä koneesta. Vähän matalammat ne on yms... Ja niitä oli motissa 4 kpl ?? loput oli samanlaisia kuin muut kuvassa...

Hmmmm...

Kuva
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2955
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: og900 asiaa

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Noniin vesipumppu vaihettu. Muuten kaikki ok mutta vähän tuntuu siltä että lämmöt seilaa jotenkin oudosti, välillä ovat hieman alle puolenvälin ja välillä normaalisti puolessa välissä .

Liekköhän ilmaa vielä vaikka nipasta ei kyllä tullut muuta kuin nestettä?
Ilmasin niin että moottori oli käynnissä, menikö se nyt pieleen vai?
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
joukolainen
"Viggen"
Viestit: 614
Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
Paikkakunta: Kokkola

Re: og900 asiaa

Viesti Kirjoittaja joukolainen »

Itse vaihdoin viime talvena jäähdyttimen ja kesti ilmata monta kertaa, ennenkuin sain kaikki ilmat pois ja lämpömittari rauhoittui eli nousee suoraan keskelle mittaristo. Aluksi kävi aina vähän ylempänä kylmästä lähdettäessä ennenkuin palasi keskelle mittaristoa. Itsellä olen käyttänyt mobilin 5W50 öljyä ja vaihto 10 tuhannen välein, tosin tämä GM alkuperäinen 5w30 varmaan kävisi, eikä myöskään ole hinnalla pilattu. Vaikka lohkaria ei voisi käyttäkään, en laittaisi 0w öljyä tuon ikäiseen vekottimeen, tulisi varmaan joka saumasta ulos, kun on niin ohutta.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
Vastaa Viestiin