Pelastakaa satkuja!
Re: Pelastakaa satkuja!
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Pelastakaa satkuja!
Jep, mutta niiden kanssa voi lähteä siitä, että miggijumpaksi riittää vain ne - ja yllättyä iloisesti, jos jotain niistä ei sittenkään tarvi tehdä uusiksi.kimmoa kirjoitti:Ehkä joo. Kotelot ja saumat on mitä todennäköisimmin täysin mätiä, näkyi ruoste päälle eli ei. Samoin nuo aiemmin mainitsemani kohdat.
I disagree. Juu, se pintapelti on paremmin käsillä eli sinänsä helpompi ylipäätään paikata. Mutta siinä se paikka olisi kiva saada oikeasti täydellisesti näkymättömiin, mikä tietää hillitöntä hiomis- täyttö ja maalausurakkaa. Kotelon paikassa harvaa ihmistä häiritsee, jos sen paikan olemassaolon huomaa, jos kohdan ylipäätään jossain tilanteessa näkee. Sama koskee vetaritunneleita, takaiskarin yläpäitä yms.kimmoa kirjoitti: Toki tuollaisten autojen kanssa voi päästä pintapeltien suhteen vähemmällä mutta niissä se ruoste ei yleensä ole lähellekään niin hankala korjattava.
Totta, ne on onneksi lueteltu mm. sinun ja f-19:n toimesta tuossa hetkeä aiemmin. Tosin hukkuvat taas viestiketjun keskelle melko nopeasti. Ehkä ei olisi haitaksi kasata tänne mallikohtaisia sudenkuoppalistoja, ns. ostajan oppaita, minkä voisi sitten opetella ulkoa tai printata matkaan, kun lähtee autoa katsomaan. Eikä tuo rajoitu vanhoihin satkuihin, ne voisivat olla ihan hyödyllisiä niin vanhempiin kuin uudempiinkin malleihin.kimmoa kirjoitti:Summasummarum, töitä kutakuinkin yhtä paljon näkyi ruoste eli ei. Moni ei vaan tunne näiden autojen rakennetta niin että osaisi tarkastaa ne pahimmat sudenkuopat.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Pelastakaa satkuja!
^ Jaa-ääni listoille. Oon jo pitkään meinannut ehdottaa, että jokaiselle mallikohtaiselle alueelle pitäis saada pysyväksi aiheeksi ensimmäiselle sivulle jonkinlainen tyyppivikalista.
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Re: Pelastakaa satkuja!
"Sudenkuoppalista" kuulostaa minustakin hyvältä idealta. Jos sellainen saadaan tänne foorumille aikaiseksi, vaikkapa nyt satkuista ensin, niin lupaan muokata siitä myös (kuvien kera?) jutun Saabistiin. Se tavoittaisi myös ei-niin-ahkerasti-foorumilla-pyörivät ja löytyisi lehtikansiosta myöhemminkin helposti. Miltä kuulostaisi?
Oma tietämykseni ei riitä moisen listan tekemiseen alkuunkaan, joten "jonkun" tarttisi nyt pistää homma alulle. Kuka haluaa olla Jonkku?
Edit: "Jonkku" on näköjään löytynyt. Iso hatunnosto aerolle!
Oma tietämykseni ei riitä moisen listan tekemiseen alkuunkaan, joten "jonkun" tarttisi nyt pistää homma alulle. Kuka haluaa olla Jonkku?
Edit: "Jonkku" on näköjään löytynyt. Iso hatunnosto aerolle!
9-3 SC 1.8t 2006
9-5 SC 2.3t Vector 2002 (vaimon)
9-5 SC 2.3t Vector 2002 (vaimon)
Re: Pelastakaa satkuja!
Viimeksi muokannut tuhojuho, Ti Touko 06, 2014 11:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Entinen jäsen#2331
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: Pelastakaa satkuja!
No niin, onnea uuden hankinnan johdosta. Ainakin on tilaa takapenkillä oikoa jalkojaan.tuhojuho kirjoitti:900 CD tuli "pelastettua" tänään
Kaveri tuli katsomaan kyseisellä autolla oman finkku projektinsa edistymistä ja lähti linja-autolla takaisin kotiinsa
# 419 Vesa Pohjalainen
Re: Pelastakaa satkuja!
Viimeksi muokannut tuhojuho, Ti Touko 06, 2014 11:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Entinen jäsen#2331
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: Pelastakaa satkuja!
Helppo ratkaisu, poika kuskiksi ja sinä rouvan kanssa samppanija- tai konjaakkiklaassin kanssa taakse.
# 419 Vesa Pohjalainen
Re: Pelastakaa satkuja!
Viimeksi muokannut tuhojuho, Ti Touko 06, 2014 11:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Entinen jäsen#2331
Re: Pelastakaa satkuja!
Älä sitten tulevaisuudessa käännä veistä haavassatuhojuho kirjoitti:900 CD tuli "pelastettua" tänään
Kaveri tuli katsomaan kyseisellä autolla oman finkku projektinsa edistymistä ja lähti linja-autolla takaisin kotiinsa
Auto on ensimmäinen kalenterivuonna 1986 valmistetuista kuudesta CD:stä (14. helmikuuta 1986). - Ja siten 6:nneksi viimeinen koskaan valmistettu yksilö.
Sen ensimmäinen omistaja oli Elecster Oy Toijalasta, jonka jälkeen se oli Hämeen autovarusteen ja parin yksityisen omistajan (Tampere ja Espoo) kautta tullut minulle vuonna 2002.
Minun oli tarkoitus pitää auto loppuikäni joten kaikki peltityö on tehty parhaan taitoni mukaan, poislukien viime kesänä Hyvinkään autopeltipalvelussa teettämäni ovien kunnostus (1900€).
Nyt heikkona hetkenäni (tallipaikan menetys + omakotitalon hankinta + täristävät sisemmät vetonivelet) huomasin joutuneeni tilanteeseen, jossa auto vaihtoi omistajaa puolivahingossa. - Tulen varmaan lopun ikäni katumaan tätä hairahdusta, mutta toisaalta tämä vaihtoehto tarjoaa CD:lle arvoisensa kohtelun myös tulevaisuudessa.
Lopuksi tuli mieleeni, että vakionopeuden säädin ei toimi sulakerasian läpiviennin kohdalta vuotavan alipaineletkun takia.
Re: Pelastakaa satkuja!
Tässä osia ensimmäiseltä varaosavaraston siirtoreissulta:f-19 kirjoitti:Sitten olisi myös:
- Jonkun kuntoinen punainen Contour-takapenkin selkänoja
- Jousia
- Takaluukun sivuverhoilut
- Takaluukun lattia
- Viistokeulan puskurien kuoret
- Puskurien jatko-/sivupalat
https://picasaweb.google.com/1092427741 ... dnf6ceY7gE
Kuvissa ei siis ole kaikki osat enkä kaikesta ole hankkiutumassa eroon, ainakaan vielä. Mutta esim. about kolmeen moottoriin olisi ainekset mutta ensimmäisenkin varamoottorin kasaaminen on ottanut pari vuotta. Olen jemmannut hyväkuntoiset lohkot, kampurat, kanget, päätylevyt, öljypumput, vesipumput jne sekä uudet männät joka koneeseen.
Re: Pelastakaa satkuja!
Mulla on kuvia tuosta punaisen ässän hitsausprojektista, jossa ruostepaikkoja näkyy jonkin verran auton takapäästä. Jos näistä tulee sivusto niin nuo kuvat saa, kun pyytää.
-pete kirjoitti:"Sudenkuoppalista" kuulostaa minustakin hyvältä idealta. Jos sellainen saadaan tänne foorumille aikaiseksi, vaikkapa nyt satkuista ensin, niin lupaan muokata siitä myös (kuvien kera?) jutun Saabistiin. Se tavoittaisi myös ei-niin-ahkerasti-foorumilla-pyörivät ja löytyisi lehtikansiosta myöhemminkin helposti. Miltä kuulostaisi?
Oma tietämykseni ei riitä moisen listan tekemiseen alkuunkaan, joten "jonkun" tarttisi nyt pistää homma alulle. Kuka haluaa olla Jonkku?
Edit: "Jonkku" on näköjään löytynyt. Iso hatunnosto aerolle!
Re: Pelastakaa satkuja!
Mullakin on jonkun verran kuvia noista ruostealttiista vikapaikoista, sekä ennen- että jälkeen-kuvat.
Re: Pelastakaa satkuja!
Mainiota, että kuvia on jo valmiiksi olemassa. Kuvia voi lähettää vaikkapa lehden toimituksen osoitteeseen saabisti.toimitus@gmail.com. Tai jos kuvat on jossain pilvipalvelussa, niin linkki kuviin riittää.
Ihan tähän seuraavaan lehteen juttua ei vielä tule, sillä sen aineistopäivä on tänään ja seuraavat pari viikkoa menee sitten aika tiiviisti materiaalin perkaamisessa.
Ihan tähän seuraavaan lehteen juttua ei vielä tule, sillä sen aineistopäivä on tänään ja seuraavat pari viikkoa menee sitten aika tiiviisti materiaalin perkaamisessa.
9-3 SC 1.8t 2006
9-5 SC 2.3t Vector 2002 (vaimon)
9-5 SC 2.3t Vector 2002 (vaimon)
Re: Pelastakaa satkuja!
Tänään katsomaan ja syynäämään ruostepaikat. Leimattu 5/2013 ja umpeen menee 2/2014 että on varmaan edelliselle leimalle ollut jo puuhaa kun noin on myöhästynyt.dj_pirtu kirjoitti:Alkaa femma olla niin hyvässä kunnossa että lisää ropattavaa pitäis saada. Tuollaista ajattelin käydä katsomassa: http://www.nettiauto.com/saab/900/5751402
Hintaa nyt on liikaa heti.
Edit: ruostetta kaarissa ja ovien alareunoissa alkavaa mutta menis vielä korjaamalla. Maalipinta tosi haalistunut, sisältä todella siisti. Kone kalkatti ja naputti, vähän hiljeni kun käytti jonkunaikaa. Sen verran kuitenkin ruostehommaa heti etten lämmenny.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT