lievä korkea tyhjäkäynti

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24074
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

vielä kysymys pakoputkista:

vanhaa kuvastoa en löytänyt jossa oikein kuvia niin varmistan vielä

eli auto og900 i16 vm91

tämä katista taaksepäin......
Etuväliputki 2,0-Kat 87--93. . . . . . . . . . . . . . . . 14-5354 16.48 ???
joka yhdistyy tähän....
Välipönttö 85--93 (myös Kat). . . . . . . . . . . . . . . 14-5336 35.99 ???
ja sitten takapönttö......
Takapönttö 86--93 (myös Kat). . . . . . . . . . . . . . . 14-5338 28.50 ???

onko tämä pelkkä kannatin kumi? ja tarvitseekö sitä jos ostaa tuon alemman!!!
Takapöntön ASENNUSSARJA 86--93. . . . . . . . . . . . 13-5020 2.10 ???

eli tämän ostaa niin mitä siihen kuuluu? katin kolmio tiiviste on tallissa,kuuluuko tuohon kaikki kannatin kumit? entä muuta?
Asennussarja 86--93 (ei sis Kat/16V-osia). . . . . . . . 13-4837 9.50 ???


hyvät vastaukset..... pääsee aamulla kolkuttamaan motonetin ovea'!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24074
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

putki vaihdettu ja tiivisteet pakosarjan ja etuputken väliin. asennusmassaa joka välissä reilusti!

en muistanut edes kuinka hiljainen saab on käydessään!

lopputulos.....tyhjäkäynti ei muuttunut mihinkään perkele
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24074
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

lutistelin ja tulppailin alipaine letkuja.... tyhjäkäynti pikkasen tippuu ku puristaa sen pikkuletkun joka tulee venakoppaan ison letkun kanssa niin sen ku puristaa kasaan tippuu tyhjäkäynti n.1000rpm,muuten huutaa n.1500rpm.

ja se hiilisäiliö joka lokasuojassa kuskinpuolella.ei vaikutusta kun otin liittimen irti ja tulppasin sormella sen letkun pään ei vaikutusta....

nyt rupee menemään hermot.....200e kiinni remontissa joka ei vaikuttanut hevonpersettäkään.........

otin vikakoodit

12231=no ignition signal= tämä ok.....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

nalleolut kirjoitti:lutistelin ja tulppailin alipaine letkuja.... tyhjäkäynti pikkasen tippuu ku puristaa sen pikkuletkun joka tulee venakoppaan ison letkun kanssa niin sen ku puristaa kasaan tippuu tyhjäkäynti n.1000rpm,muuten huutaa n.1500rpm.

ja se hiilisäiliö joka lokasuojassa kuskinpuolella.ei vaikutusta kun otin liittimen irti ja tulppasin sormella sen letkun pään ei vaikutusta....

nyt rupee menemään hermot.....200e kiinni remontissa joka ei vaikuttanut hevonpersettäkään.........

otin vikakoodit

12231=no ignition signal= tämä ok.....
Sellaista se on vanhojen autojen kanssa... :lol:
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Siis huohotusletkujako tarkoitat? Onko pikkuletkussa ehjä takaiskuventtiili ja oikein päin, tämä kai oli myös vapareissa? Ainakin noin periaatteessa PCV-järjestelmässä sellainen olisi oltava. Ison letkun ei todellakaan pitäisi vaikuttaa noin paljoa tyhjäkäyntiin joten jossain on sillä osastolla mätää. Onko tiiviste venakoppaan kunnossa? Mihin iso letkun letkun toinen pää kiinnittyy, onko vakiopaikassa?
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24074
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

jcarlson kirjoitti:Siis huohotusletkujako tarkoitat? Onko pikkuletkussa ehjä takaiskuventtiili ja oikein päin, tämä kai oli myös vapareissa? Ainakin noin periaatteessa PCV-järjestelmässä sellainen olisi oltava. Ison letkun ei todellakaan pitäisi vaikuttaa noin paljoa tyhjäkäyntiin joten jossain on sillä osastolla mätää. Onko tiiviste venakoppaan kunnossa? Mihin iso letkun letkun toinen pää kiinnittyy, onko vakiopaikassa?
pikkuletkussa ei ole takaiskua....eikä muistaakseni ole ollutkaan.... itse nuo letkut vaihdoin..... sori isolla letkulla tarkoitin tuota joka tulee tk.moottorin kylkeen.... venakopan tiiviste on uusittu talvella kansirempan yhteydessä ja varmistettu liimalla. ei ainakaan öljyä valu...


heh komeet savut pölläytti uusi putkisto kun kävin kouluttamassa saabbia maantiellä.... takana tullut kolopallokin jättäytyi kauas taakse... säikäytti pikkasen.....

kuvia tulee kohta....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Hmm. Sulla on kyllä perustyhjäkäynti liian suurella jos tyhjäkäyntimoottorin pelistä poistamalla kierrokset on vieläkin 1000. TK-moottorin letku täysin lutussa pitäisi käydä melko vaivaisesti jossain ~500-700rpm oikein säädettynä. Koitappa alkuun pienentää sitä. Se ohivirtausruuvi läppäkotelossa josta normaalisti sitä tyhjäkäyntiä säädetään on muuten herkkä halkaisemaan läppäkotelon jos yrittää kiristää liikaa kun ruuvi on jo pohjassa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24074
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

eli .... se iso letku tk-kylkeen lyttyyn puristamalla kierrokset tippuu alle tonniin....

mistä tuo perusäätö tapahtuu? siitä johon kaasuvaijeri tulee ja siin on pieniruuvi ja mutteri..siitä ne koitti säätää pajalla ei vaikutusta.... eli löysäsivät jolloin sen vasteen pitäis mennä syvemmälle ,mutta ei vaikutusta.... kohta kuvia jahka tuo photobucket runnoo nuo kuvat...hidasta...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ei siitä kaasuvaijerin päästä, sitä ei saa säätää. Syy siihen että ei vaikuttanut mitään on se, että läppä on jo täysin kiinni eikä se stoppari paina sitä aukipäin. Säätö pitää tehdä siitä läppäkotelon päältä missä on mutterilla varmistettu 10mm kannalla oleva pultti jota avaamalla ja sulkemalla säädetään ohivirtauskanavaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24074
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

tk-moottorin virtaliittimen irrotuksella saadaan aikaan humppaava tyhjäkäynti..... eli pomppii 1000-2000rpm...

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24074
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

juu näin mieki arvelin ,mutta en viitsinyt bosch asentajan ammattitaitoa epäillä ja asiaan... mulla ei ole pultteja/muttereita läppäkotelon päällä....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

nalleolut kirjoitti:juu näin mieki arvelin ,mutta en viitsinyt bosch asentajan ammattitaitoa epäillä ja asiaan... mulla ei ole pultteja/muttereita läppäkotelon päällä....
Ne on sivussa mistä läppäkulmaa säädetään :cry: :cry:
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Joo kuvista näkyykin että on sen sortin läppäkotelo kyseessä jossa ei ole tuota säätöpulttia lainkaan. Kyllä se sitten on niin että jossain on imuvuoto. Eihän se tyhjäkäynti voi olla tonnin luokkaa ilman tyhjäkäyntimoottoria, koska moottori ei pysty tietenkään mitenkään kierroksia laskemaan, vain nostamaan. Tuossa 2.2:ssa se on vieläpä aika simppelillä logiikalla toimiva.

Ei se auta kuin etsiä että minkä letkun luttauksella tai mihin starttisprayta suihkuttamalla löytyy paikka josta ilmaa pääsee läpän ohi..

Onhan se läppä kaasu vapautettuna todella kiinni ja kaasuläppäkytkin naksahtaa? Mulla on noiden kytkinten kanssa ollut joskus sellaista ongelmaa, että jäävät kanittamaan läppää auki jonkin verran.
Viimeksi muokannut jcarlson, Pe Elo 31, 2007 10:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24074
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

läppäkulmaa säädetään tosiaan sieltä sivusta jossa on se musta matolaatikko...
mutta Ei siitä kaasuvaijerin päästä, sitä ei saa säätää. Syy siihen että ei vaikuttanut mitään on se, että läppä on jo täysin kiinni eikä se stoppari paina sitä aukipäin. Säätö pitää tehdä siitä läppäkotelon päältä missä on mutterilla varmistettu 10mm kannalla oleva pultti jota avaamalla ja sulkemalla säädetään ohivirtauskanavaa.
ohivirtauskanava...????????????
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24074
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

kävin suihkimassa crc:tä liitoksiin ei vaikutusta.... ei hörähdä kierroksia ....

onko tuos venakopas se musta molukka takaisku vai mikä siin on... koska siihen tuleva se pikkuletku nyt jotenkin liittyy tähän tarinaan... se letku on uusittu tämän tarinan alussa.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Vastaa Viestiin