Minä olen jo proput polttanut tämän aiheen kanssa, muuta uskaltaudun silti linkittämään

http://townsendimports.com/Web/engine_f ... ldrain.pdf
Loistavaa, melkein arvasin, jotta sulla joku jippo on jemeksessä tuohon. kyllähän se niin on , jotta ilman ohjuria ja ylöspäin silmät ristissä voipi noviisilta herkästi tuossa hommassa ns pohjat mennä pilalle. oikeastaan esireiän poraamisellekin saisi olla ohjuri, koska senkin voi vähän vinoon survaista ja vino esireikä pyrkii ohjaamaan tappia. Kalvaimella saattaisi tulla paremmin ohjautuva ja taatusti pyöreä esireikä, mutta mistäpä niitä juurikin oikean kokoisia kalvaimia....toms kirjoitti:Olen sorvannut ohjarin joka painetaan käsin tiivistepintaa vasten kun aloitetaan tapilla tekeen kierrettä. Ohjari ohjaa kierretappia varresta eli kieroon ei voi mennä. Ohjari on 55 mm pitkä ja ulkoa 30 mm. Sisällä on 30 mm pitkästi 16 mm reikää johon itse tapin leikkuuosa menee ja 12,5 mm reikää 25 mm pitkästi mistä ohjaa tappia ku tapin varsi on 12,5 mm.
mistä löytyy video, paa linkkiä kehiin...nalleolut kirjoitti:korjausvideossa korjaavat hitsaamalla öljypohjan kierteet.
Tuo voisi olla helposti toteutettava ratkaisu TI- linjalla.Mertmi kirjoitti:Itellä jos menisi tuo rikki, niin luultavasti tärskäyttäisin reiän kokoon 15,2mm ja perään 3/8" putkikierteen tapilla siihen reikään. Siihen hydrauliikkaliikkeestä kuusiokolokannalla oleva tulppa.
----toms kirjoitti:Alumiinilla tenttu on paras leikkuuneste. Ei tuki ja puurouda materiaalia. Sitten tulee rocol ja kolmantena wurth HHS 2000. Ohjarin vaatii teki millä teki ja nykyään ei ole aloitus ja lopetustappeja vaan konekierretapilla tulee kerta leikkuulla. Se tappisarja aloitus ja lopetustappeineen oli silloin ennen wanhaan ku viilalla tehtiin....