Öljynvuoto + muita vikoja (OG 900, vm88)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2047
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: Öljynvuoto + muita vikoja (OG 900, vm88)
pensapuollella tukos myös mahdollinen.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Re: Öljynvuoto + muita vikoja (OG 900, vm88)
Elikkä puola on nyt vaihdettu ja käynti parani hieman. mikäs tuo virranajakajan alipaine säätimen letkussa oleva "suodatin" on? (otettiin irti se "suodatin" ja käytiin testaamassa. Vika ei ainakaan lyhyellä testillä lähtenyt.) sen kun otti irti niin tuntui imu letkussa mutta kun sen pisti takaisin kiinni niin ei tullut imua. alipaine säätimessä on tod.näk. jousi/tanko jumissa kun käynti ei muuttunut mitenkään kun otti alipaine letkun irti. onkos tuon säätimen vaihto miten paha homma?
Kaasarin kalvon ostin mutta ei lähdetty nyt sitä vaihtamaan (oli ruuvit niin jumissa)
Uskaltaakohan tuolla nyt körötellä kun pitäisi Seinäjoelle lähteä viikonlopuksi?
Kaasarin kalvon ostin mutta ei lähdetty nyt sitä vaihtamaan (oli ruuvit niin jumissa)
Uskaltaakohan tuolla nyt körötellä kun pitäisi Seinäjoelle lähteä viikonlopuksi?
Re: Öljynvuoto + muita vikoja (OG 900, vm88)
Alipainesäätimen letkussa oleva suodattimen näköinen on hidastin, ahdistaa virtausta jompaan kumpaan suuntaan. Tarkoituksena on ollut ympäristöystävällisyys tms. Toimii hyvin ilmankin sitä hidastinta.
Kokeile laittaa letkunpätkä alipainesäätimen nippaan ja ime letkun toisesta päästä. Jos säätimen kalvo on ehjä, pitäisi imiessä tuntua umpinaiselta. Jos ilmaa tulee ja menee rajatta, säätimen kalvo on rikki. Säätimen vaihto ei muuten ole ihmeempi homma, mutta uuden säätimen tangon reiän osuttaminen jakajan pohjalevyn tappiin on tarkka paikka, pitää saada käännettyä pohjalevy oikeaan asentoon melko sokkona jos jakajaa ei irrota venttiilikopasta.
Ehjälläkään säätimellä käynti ei korvakuulolta arvioiden juuri muutu letkua tyhjäkäynnillä irrottaessa/kiinnittäessä. Sytytyksenajoituslampulla näkisi toimiiko säädin.
Kokeile laittaa letkunpätkä alipainesäätimen nippaan ja ime letkun toisesta päästä. Jos säätimen kalvo on ehjä, pitäisi imiessä tuntua umpinaiselta. Jos ilmaa tulee ja menee rajatta, säätimen kalvo on rikki. Säätimen vaihto ei muuten ole ihmeempi homma, mutta uuden säätimen tangon reiän osuttaminen jakajan pohjalevyn tappiin on tarkka paikka, pitää saada käännettyä pohjalevy oikeaan asentoon melko sokkona jos jakajaa ei irrota venttiilikopasta.
Ehjälläkään säätimellä käynti ei korvakuulolta arvioiden juuri muutu letkua tyhjäkäynnillä irrottaessa/kiinnittäessä. Sytytyksenajoituslampulla näkisi toimiiko säädin.
-
- "Aero"
- Viestit: 307
- Liittynyt: Ti Heinä 31, 2007 15:04
Re: Öljynvuoto + muita vikoja (OG 900, vm88)
"Öljynvuoto + muita vikoja (OG 900, vm88)"
... täh, öljyvuotoko muka vika 900:ssa?
... täh, öljyvuotoko muka vika 900:ssa?
Re: Öljynvuoto + muita vikoja (OG 900, vm88)
Jaa'a. Ovat kaasarit uotettavia kun tietä missä voi olla vika jos on. Yleensä letku halki tms. Jos kaasarin kalvo puhki, ei juuri tyhjäkäynnistä yli nouse. Osien vaihto summissa ei oikein hyövää.
Yhden mahdollsen vian lisään: ryyppyvaijerin yksisäkinenen lanka on voinut mennä mutkalle kaasarin vieressä ja jättää ryypyn päälle vaikka kahva onkin sisällä. KOrjasu helppo.
Sytytyksen alipainesäätö helppo kokasta irrottamalla letku ja imaisemalla pitäisi tuntea vastapaine ja nähdä (ja kuullakin) säätyminen. Jos letkussa viemennin, kestää muutaman sekunnin. Imuilman säätöläppä ja sen termari ovat tärkeitä kulutuksen kannalta. Kannattaa säätää imuilman kaasarin tyvestä kädenlämpiseksi. Mittaus kädellä letkun päältä.
Jos kone käy pätkinättä, ei puolaa eikä pyörijää kannata ensimmäisinä epäillä. Eivätkä säädöt sekoa hetkessä niin ettei niitä kannata ropata jos kone yhtäkkiä alkaa diivailla.
Yhden mahdollsen vian lisään: ryyppyvaijerin yksisäkinenen lanka on voinut mennä mutkalle kaasarin vieressä ja jättää ryypyn päälle vaikka kahva onkin sisällä. KOrjasu helppo.
Sytytyksen alipainesäätö helppo kokasta irrottamalla letku ja imaisemalla pitäisi tuntea vastapaine ja nähdä (ja kuullakin) säätyminen. Jos letkussa viemennin, kestää muutaman sekunnin. Imuilman säätöläppä ja sen termari ovat tärkeitä kulutuksen kannalta. Kannattaa säätää imuilman kaasarin tyvestä kädenlämpiseksi. Mittaus kädellä letkun päältä.
Jos kone käy pätkinättä, ei puolaa eikä pyörijää kannata ensimmäisinä epäillä. Eivätkä säädöt sekoa hetkessä niin ettei niitä kannata ropata jos kone yhtäkkiä alkaa diivailla.
Re: Öljynvuoto + muita vikoja (OG 900, vm88)
Kaasarin kalvossa oli reilu 1cm halkeama. Suht helppo oli vaihtaa ja vika lähti. Luultavasti ollut pidempään siinä halkeama/reikä koska noin pirteänä en ole omaa saabiani nähnyt aikaisemmin Kiitos taas kaikille avusta.
Re: Öljynvuoto + muita vikoja (OG 900, vm88)
Meillä päin kulkee "ominaisuus" termilläkeskikonsoli kirjoitti:"Öljynvuoto + muita vikoja (OG 900, vm88)"
... täh, öljyvuotoko muka vika 900:ssa?
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Re: Öljynvuoto + muita vikoja (OG 900, vm88)
Doddi. 900 ei mennyt läpi katsastuksesta. Pikkuvikoja onneksi...
Tosiaan pakkilukko ei toimi. Vuosi sitten katsastuksessa oli ollut myös rikki mutta papereissa ei ole huomautusta.
Tuosta tuli kehotus. Kannattaako korjata vai riittäisikö jos ostaisi rattilukon "tilalle"?
Päästöistä tuli hylsy, kaasaria säätää niin sillä menee.
Parkkivalo palanut, pitää vaihtaa..
Vasemman eturenkaan ulompi joku nivel pitää vaihtaa (pitääpi paperista luntata kun en kunnolla muista vikaa.)
Tosiaan pakkilukko ei toimi. Vuosi sitten katsastuksessa oli ollut myös rikki mutta papereissa ei ole huomautusta.
Tuosta tuli kehotus. Kannattaako korjata vai riittäisikö jos ostaisi rattilukon "tilalle"?
Päästöistä tuli hylsy, kaasaria säätää niin sillä menee.
Parkkivalo palanut, pitää vaihtaa..
Vasemman eturenkaan ulompi joku nivel pitää vaihtaa (pitääpi paperista luntata kun en kunnolla muista vikaa.)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2047
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: Öljynvuoto + muita vikoja (OG 900, vm88)
tuo pakkilukko ei ole kallis korjata, eli kannattaa korjata.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Öljynvuoto + muita vikoja (OG 900, vm88)
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?p=558024Tosiaan pakkilukko ei toimi.
Veikkaan että tuo vääntöjousi ( ↑ ) on lähtenyt pois paikaltaan.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Öljynvuoto + muita vikoja (OG 900, vm88)
Kiitos paljon. Ilmoittelen viimeistään uusinnan jälkeen että miten kävi.