900 C ja kylmäkäynnistys

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3986
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Re: 900 C ja kylmäkäynnistys

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Kyllä akun pitää kestää useampi startti. Kun se ei anna tarpeeksi jäänitettä, ei se sytytä, vaikka kuinka olisi muuten kunnossa.
# 419 Vesa Pohjalainen
vmt
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: La Joulu 31, 2011 01:04
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 900 C ja kylmäkäynnistys

Viesti Kirjoittaja vmt »

Nytpä on taas vaihteeksi piru merrassa. Oli noita reilun -20 asteen pakkasia tossa viime viikko niin ei ollu mitään toivoakaan saada autoa käyntiin, se on tossa viikon verran nyt seissyt parkkiksella ja tänään oli sen verran lauhtunut että viitsi edes lähteä apuvirtaa antamalla yrittämään. Lupaa ja lupaa mutta ei vaan lähe.
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
blair
"Viggen"
Viestit: 556
Liittynyt: Ke Maalis 09, 2011 20:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: 900 C ja kylmäkäynnistys

Viesti Kirjoittaja blair »

oletko kokeillut starttisprayta? Ei tietysti mikään pysyvä ratkaisu, mutta vois auttaa rajaa ongelmaa, jos ei edes sillä lähde.

Kokemuksesta voin sanoa, että C pitäisi aina lähteä käyntiin, jos akku vaan jaksaa pyörittää, kovassakin pakkasessa.
vmt
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: La Joulu 31, 2011 01:04
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 900 C ja kylmäkäynnistys

Viesti Kirjoittaja vmt »

blair kirjoitti:oletko kokeillut starttisprayta? Ei tietysti mikään pysyvä ratkaisu, mutta vois auttaa rajaa ongelmaa, jos ei edes sillä lähde.

Kokemuksesta voin sanoa, että C pitäisi aina lähteä käyntiin, jos akku vaan jaksaa pyörittää, kovassakin pakkasessa.
Kävi mielessä, mutta eikös noilla saa helposti vielä suurempaa vahinkoa aikaseksi?
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24615
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: 900 C ja kylmäkäynnistys

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

harmi ettei tullu reilu viikko sit ma mieleen kävin porissa..ois voinu tulla vilkaisemaan..

jos startti spray ei uskalla käyttää

niin..

imusarjasta letkulähtö irti ja huikka bensaa sinne.. jos hörähtää on polttoainepuolella vika...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
vmt
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: La Joulu 31, 2011 01:04
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 900 C ja kylmäkäynnistys

Viesti Kirjoittaja vmt »

Kokeilin starttisprayta. Ei mitään välitöntä vaikutusta mutta kyllä se lopulta heräs kun jakso tarpeeksi kauan yrittää. Liekö sitten ollut mainittu spray vai kuun ja tähtien asento mikä sen teki.
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2948
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: 900 C ja kylmäkäynnistys

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

Joko tämän tutkit? Itse törmännyt näistä molempiin kanssa kerran. Ei käyntiin kirveelläkään, sitten kun lähti, niin kävi hiton huonosti. Ensiapuna kaasarilta ilmaputki irti ja siten katella siihen luistin suuntaan ja kokeilla sormin, että liikkuuko vai vaatiiko vähän herkistelyä...
Vesa Pohjalainen kirjoitti:Jonkun kerran on kaasarien kanssa luisti jämähtänyt = juuttuvakurkkuinen piirpurkki.
Luisti pois ja huolellinen puhdistus. Pikkuisen sipaisin ohutta öljyä kylkeen.
Toinen vika on ollut alipaineletkun irtoaminen imusarjasta.
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
mooritz
"Aero"
Viestit: 425
Liittynyt: La Tammi 05, 2008 15:49
Paikkakunta: Varkaus

Re: 900 C ja kylmäkäynnistys

Viesti Kirjoittaja mooritz »

Tuohon käynnistyvyys ongelmaan väliaikais kepulikonstina auttaa varmasti imusarjan ja kaasarin lämmitys esim. kuumailma puhaltimella. Jos edes joku asia on kunnossa niin käynnistyy. Kannattaa kokeilla. Muutenhan tuotakaan ei viiti aina rustata vaan etsiä oireeseen syy. Suosittelen!
vmt
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: La Joulu 31, 2011 01:04
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 900 C ja kylmäkäynnistys

Viesti Kirjoittaja vmt »

9000 automaatilla kirjoitti:Joko tämän tutkit? Itse törmännyt näistä molempiin kanssa kerran. Ei käyntiin kirveelläkään, sitten kun lähti, niin kävi hiton huonosti. Ensiapuna kaasarilta ilmaputki irti ja siten katella siihen luistin suuntaan ja kokeilla sormin, että liikkuuko vai vaatiiko vähän herkistelyä...
Vesa Pohjalainen kirjoitti:Jonkun kerran on kaasarien kanssa luisti jämähtänyt = juuttuvakurkkuinen piirpurkki.
Luisti pois ja huolellinen puhdistus. Pikkuisen sipaisin ohutta öljyä kylkeen.
Toinen vika on ollut alipaineletkun irtoaminen imusarjasta.
Joo, kattelin kyllä. Luisti ei ollut jumissa, alipaineletku sen sijaan oli murtunut.
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
blair
"Viggen"
Viestit: 556
Liittynyt: Ke Maalis 09, 2011 20:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: 900 C ja kylmäkäynnistys

Viesti Kirjoittaja blair »

Mites oletko tarkistanut kaasarin sen paksun mustan tiivisteen, jolla kiinni imusarjassa? Voi koklaa auton käydessä suihkuttaa startti sprayta tiivisteen juureen ja jos käynti muuttuu, niin falskaa...
-blair

Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: 900 C ja kylmäkäynnistys

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Jonkun kuukautta olen ajanut yksi kaasarisella ja kaksi kaasarisella 99:llä. Havaintona muun merkkisiin käsiryypyllä varustettuihin autoihin verrattuna näissä saabeissa on ollut aika rajusti rikastava ryyppy. Tuli kasteltua tulpat muutamaan otteeseen kun laitoin liikaa ryyppyä. Sitten opettelin starttaamaan silleen että starttauksen aikana lisään ryyppyä kokoajan kunnes käynnistyy.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin