Kytkin remppa-> ONGELMAN SYY SELVINNYT-> KASATTU PÄIN SITÄ..

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24619
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Kytkin remppa->

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

millä konstillla olette yrittäny saada putkea/muuta tavaraa sinne käpälien väliin?

ei sen kauheesti tarvii olla painuksissa et mahtuu nousemaan sylinterin kanssa sieltä ulos.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2294
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Re: Kytkin remppa->

Viesti Kirjoittaja stara »

mulla kans taannoin ei polkemalla auennut riittävästi, syitä voi olla ilma, kulunut poljinnivel ( mallit n. ennen -88 olivat heikommalla poljinnivelellä), kuluneet tiivarit jne..
- joku ovela kikka taannoin mainittiin ( tais olla jostain jenkkisivuilta linkitetty), siinä muistaakseni pulteilla symmetrisesti painettiin asetelma auki tms ?? oli sit vissiin asetelmassa sopivia reikiä??
- kannattaa sitten olla näppien kanssa erityisen varovainen ja silleen :lol:
- se paketin ulosotto on kanssa varsinaista pyöritystä, ehkä varsinkin silloin jos ei ole asetelmaa saatu tarpeeksi auki?
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
SAAB 900 TURBO 16
"Aero"
Viestit: 448
Liittynyt: Ke Marras 28, 2012 14:55
Paikkakunta: Kuusniemi

Re: Kytkin remppa->

Viesti Kirjoittaja SAAB 900 TURBO 16 »

Nyt on kytkytin sylissä, eihän siihen mennyt kun kaksipäivää. Irroitus tapahtui lopuksi väkivalloin nimittäin painelaakeri vaan palasiksi, että sain asetelman pois. Nyt tietenkin ihmettelet, että miksi? No kun paineasetelman nipukat eivät painuneet tarpeeksi sisään, leikkasimme rälläkällä "kynsiä" pois-> mäntä painui reikään eikä sitä saanut millään pois, sillä nipukat lukitsivat männän reikään. Kytkin levyn jouset helisivät kuin marakassi, eli vaihto tuli oikeaan aikaan, mutta kuitenkin niin myöhään, että paineet eivät jaksaneet painaa mäntää tarpeeksi sisään. Samalla on myös pääsylinteri letkuineen vaihdettu jossa oli myös oma operaatio.
Liikaaa romua
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 8099
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Kytkin remppa->

Viesti Kirjoittaja mestari »

yksinkertaisesti tekemällä alkup työkalusta ns gibsonin kopion. toimii
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2294
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Re: Kytkin remppa->

Viesti Kirjoittaja stara »

On se kiva kuulla, kun joillakin on reilusti eggua raportoida, ettei aina mee kuin Strömsössä. tota kyllä hieman pelkäsin. :mrgreen:
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
SAAB 900 TURBO 16
"Aero"
Viestit: 448
Liittynyt: Ke Marras 28, 2012 14:55
Paikkakunta: Kuusniemi

Re: Kytkin remppa->

Viesti Kirjoittaja SAAB 900 TURBO 16 »

stara kirjoitti:On se kiva kuulla, kun joillakin on reilusti eggua raportoida, ettei aina mee kuin Strömsössä. tota kyllä hieman pelkäsin. :mrgreen:

Nyt kyllä suomeksi sanottuna vit**** niin saata**'**'**nasti nimittäin: joku mulk*u oli laittanut kytkinlevy VÄÄRINPÄIN se oli rikkonut silmälaakerin-) uusi nyt paikoillaan by Veljekset Laakkonen (ostettu sieltä siis). No rupesin ihmettelemään kun ei työ sylinteri mene paikoilleen ja soittelin saabisti kavereilleni. Ongelma ratkesi nimittäin työsyliteri on vahempaa mallia ja siksi liian iso, nääs uusi on pienempi. Ilmankos jo irroitus vaiheessa teki tiukkaa. Nyt vain uusi työsylinteri alle niin kytkimen puolesta autolla jatkaa vielä pitkään 8). Muiden virheiden korjaaminen on vaan niin PER......
Liikaaa romua
SAAB 900 TURBO 16
"Aero"
Viestit: 448
Liittynyt: Ke Marras 28, 2012 14:55
Paikkakunta: Kuusniemi

Re: Kytkin remppa->

Viesti Kirjoittaja SAAB 900 TURBO 16 »

SAAB 900 TURBO 16 kirjoitti:
stara kirjoitti:On se kiva kuulla, kun joillakin on reilusti eggua raportoida, ettei aina mee kuin Strömsössä. tota kyllä hieman pelkäsin. :mrgreen:

Nyt kyllä suomeksi sanottuna vit**** niin saata**'**'**nasti nimittäin: joku mulk*u oli laittanut kytkinlevy VÄÄRINPÄIN se oli rikkonut silmälaakerin-) uusi nyt paikoillaan by Veljekset Laakkonen (ostettu sieltä siis). No rupesin ihmettelemään kun ei työ sylinteri mene paikoilleen ja soittelin saabisti kavereilleni. Ongelma ratkesi nimittäin työsyliteri on vahempaa mallia ja siksi liian iso, nääs uusi on pienempi. Ilmankos jo irroitus vaiheessa teki tiukkaa. Nyt vain uusi työsylinteri alle niin kytkimen puolesta autolla jatkaa vielä pitkään 8). Muiden virheiden korjaaminen on vaan niin PER......

Silmä laakerista ei ollut muuta jäljellä kuin ulkokehä.
Liikaaa romua
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Kytkin remppa-> ONGELMAN SYY SELVINNYT-> KASATTU PÄIN SITÄ..

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Flywheel side ei ole suomea...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
CHEVY2.8D
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2011 13:23

Re: Kytkin remppa-> ONGELMAN SYY SELVINNYT-> KASATTU PÄIN SITÄ..

Viesti Kirjoittaja CHEVY2.8D »

SAAB 900 TURBO 16 kirjoitti: 3. Kaveri painaa kytkimen pohjaan ja samalla toinen laittaa ~4...6mm vaijerin asetelman väliin niiden kielekkeiden ulkokehälle. (Mahdollisimman iso vaijeri, parhaan tuloksen saa kun laittaa vielä painelemisen välillä jotain painelaakerin ja sylinterin väliin jotta kytkimen automaattinen säätyminen saa sylinterin painamaan entistäkin syvemmälle asetelman kasaa.) Välillä voi meisselillä vauhtipyörästä hiukan pyörittää että saa sen vaijerin koko matkalle. Huolellisuus tässä vaiheessa takaa että kohta 8 onnistuu..
tääl 1 tyhymä ei tajunnu että mihin väliin se vaijeri tulee? vauhtipyörän ja asetelman väliinkö? yks tuttu oraakkeli neuvos että tuulettajanhihna työnnetään kytkinasetelman ja 8O painelaakerin väliin. ja että sitten voi vetästä kytkinlevyn välistä pois. :?:
jos saabismi on sairaus niin se on mieli sairauteni
b202+b212 5d bj92, b202 bj88 3d+2d, bj89 202 3d + 5d kjetkat, bj83 gli, pobeda, volga22+24u,scottsdale,lada 2107i,vagoneer73,mb123td,isuzukb4wd,kawa100g7,fo-dexta
Henri S
"Hölösuu"
Viestit: 1113
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 01:15
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Kytkin remppa-> ONGELMAN SYY SELVINNYT-> KASATTU PÄIN SITÄ..

Viesti Kirjoittaja Henri S »

Paineasetelman rungon ja kalvojousen (ne pikkuset metallilipareet joitten kärkiä vasten painelaakeri painautuu) väliin.
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
SAAB 900 TURBO 16
"Aero"
Viestit: 448
Liittynyt: Ke Marras 28, 2012 14:55
Paikkakunta: Kuusniemi

Re: Kytkin remppa-> ONGELMAN SYY SELVINNYT-> KASATTU PÄIN SITÄ..

Viesti Kirjoittaja SAAB 900 TURBO 16 »

Henri S kirjoitti:Paineasetelman rungon ja kalvojousen (ne pikkuset metallilipareet joitten kärkiä vasten painelaakeri painautuu) väliin.

Ei muuten painu jos työsylinteri on vanhempaa mallia
Liikaaa romua
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Kytkin remppa-> ONGELMAN SYY SELVINNYT-> KASATTU PÄIN SITÄ..

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Siis homman nimi on saada kytkin jäämään pohjaan. Samoin sitten pitää uusi kytkinasetelma saada puristettua irrallaan, jotta asennus onnistuu. Ite käytin pylväsporakonetta ja vanhaa painelaakeria puristamisessa ja 4mm teräslankaa. Kaikenlaisia tunkkivirityksiä kuulemma on käytetty. :-)
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
SAAB 900 TURBO 16
"Aero"
Viestit: 448
Liittynyt: Ke Marras 28, 2012 14:55
Paikkakunta: Kuusniemi

Re: Kytkin remppa-> ONGELMAN SYY SELVINNYT-> KASATTU PÄIN SITÄ..

Viesti Kirjoittaja SAAB 900 TURBO 16 »

Mertmi kirjoitti:Siis homman nimi on saada kytkin jäämään pohjaan. Samoin sitten pitää uusi kytkinasetelma saada puristettua irrallaan, jotta asennus onnistuu. Ite käytin pylväsporakonetta ja vanhaa painelaakeria puristamisessa ja 4mm teräslankaa. Kaikenlaisia tunkkivirityksiä kuulemma on käytetty. :-)



Rekan perää vasten painettu ja 5mm touvi on välissä
Liikaaa romua
CHEVY2.8D
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2011 13:23

Re: Kytkin remppa->

Viesti Kirjoittaja CHEVY2.8D »

stara kirjoitti: - joku ovela kikka taannoin mainittiin ( tais olla jostain jenkkisivuilta linkitetty), siinä muistaakseni pulteilla symmetrisesti painettiin asetelma auki tms ?? oli sit vissiin asetelmassa sopivia reikiä??
mitäs jos painaa ne sivuilla olevat linkut pohjaan sorkkaraudalla ja mutteri väliin niin että pohjaa. sit pokstongeilla painaa halutun kokosen rassin sinne rakoihin.
jos saabismi on sairaus niin se on mieli sairauteni
b202+b212 5d bj92, b202 bj88 3d+2d, bj89 202 3d + 5d kjetkat, bj83 gli, pobeda, volga22+24u,scottsdale,lada 2107i,vagoneer73,mb123td,isuzukb4wd,kawa100g7,fo-dexta
SAAB 900 TURBO 16
"Aero"
Viestit: 448
Liittynyt: Ke Marras 28, 2012 14:55
Paikkakunta: Kuusniemi

Re: Kytkin remppa->

Viesti Kirjoittaja SAAB 900 TURBO 16 »

CHEVY2.8D kirjoitti:
stara kirjoitti: - joku ovela kikka taannoin mainittiin ( tais olla jostain jenkkisivuilta linkitetty), siinä muistaakseni pulteilla symmetrisesti painettiin asetelma auki tms ?? oli sit vissiin asetelmassa sopivia reikiä??
mitäs jos painaa ne sivuilla olevat linkut pohjaan sorkkaraudalla ja mutteri väliin niin että pohjaa. sit pokstongeilla painaa halutun kokosen rassin sinne rakoihin.


Vois toimia 8O
Liikaaa romua
Vastaa Viestiin