Tuskin on välykset itsestään pienentyneet, antaako kunnon kipinää kun startilla pyörität tulppa runkoa vaten?
Jos kipinä ei ole hukassa niin eiköhän tuo kaasariin viittaisi, onhan alipaineletkut kuitenkin kiinni? Josko olisi imaissut jotain töhnää tankista itseensä.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Voisiko seos olla laihalla? Näistähän niitä ei tarvitse katsastusta varten säätää, mikä on toisaalta harmi. Miksi sitä muuten säädättäis, jos ei ole pakko... se on se ihmisen luonne sellainen...
jariha kirjoitti:Voisiko seos olla laihalla? Näistähän niitä ei tarvitse katsastusta varten säätää, mikä on toisaalta harmi. Miksi sitä muuten säädättäis, jos ei ole pakko... se on se ihmisen luonne sellainen...
Säädin sitä kaasarin pohjassa olevaa säätöruuvia ensin 2,5 kierrosta sisäänpäin ja oireet pahenivat 10 kertaisiksi. Just ja just pääsin ryyppy päällä kotipihaan (100 metrin päästä) ja käänsin nyt ulospäin 5 kierrosta (siis 2,5 kierrosta lähtötilanteesta) ja jopas tuli alavääntöä koneeseen, tosin eihän se enää kylmäkään ollut. Ei ainakaan tuolla 2 km lenkillä ollut mitään oireita enää, mutta nyt vain odotellaan, että kone ehtii kylmetä eli viimeistään huomenna aamulla nähdään, miten se vaikutti.
Nyt toimii ihailtavasti. Kuten aiemmin kerroin, voi vedättää alhaisemmilla kierroksilla yskimättä ja ryypyn voi laskea huomattavasti aiemmin. Eli se vika, mitä lähdin etsimään löytyikin tuolta kaasarin säädöistä, mutta tulipahan kaikki sytkäosat (konkkaa lukuunottamatta) vaihdettua
Ainoastaan tuo pakoputken tiiviste on vaihtamatta, joten törisee ikävästi, mutta ajamisen ilo kohentui huomattavasti
Päivitetääs tilannetta. Säädin ennakon vielä kertaalleen valokynällä ja tästä rohkaistuneena palautin kaasarin säätöruuvia 2 kierrosta. Lämpimänä kävi kyllä hyvin, mutta kylmällä koneella en päässyt pihasta kunnolla irtautumaan edes ryypyn avulla.
Jotain häikkää tuossa tuntuu vielä olevan, kun bensa tuntuu maistuvan.
Viikolla, kun olin reissussa, alkoi käymään reilun parin tunnin seisonnan jälkeen tosi huonosti. Ei pysynyt tyhjäkäynnillä ollenkaan ja vauhdissakin pientä nykimistä koko ajan. Syyksi osoittautui jumiutunut kaasarin neula. Se kyllä palautui toimimaan normaalisti.
oletko kokeillut vaihtaa koko kaasaria.jos se kaasari olis vaan kulunu niin loppuun ettei sitä saa säätämällä paremmaksi.ja jos se on kerta nokinenkin.kaasarin huoltosarja vaan tilaukseen.joskus on ollu mulla saman tyylisiä ongelmia kaasarisaabeissa ja on kaasarin huollolla tai vaihdolla korjaantunut.
testasin muuten juuri eilispäivänä yhden kaasarin kuntoa tuohon 84 99:iini
ja olipa huonokuntoisempi kuin se kaasari mikä siinä oli alunperin.ei nimittäin ottanut kierroksia ollenkaan ja nyki pirusti.no se kaasari lenti romukoppaan heti.
josipan kirjoitti:oletko kokeillut vaihtaa koko kaasaria.
Olen kokeillut säkällä kahta tuplakaasarisarjaa (en siis huoltanut, tarkistin vain, että näyttivät ehjiltä). Mutta toisella en saanut käyntiin lainkaan ja toisella se kävi tosi huonosti. Paras yhden kaasarin konstruktio (mitä minulta löytyy) on kiinni tuossa autossa. Ja pelkään, että jos lähden sitä kovinkin "huoltamaan", en saa sitä enää lainkaan käyntiin. Joten tässä mietin, että josko ryhtyisin kyselemään valmiiksi kunnossa ja säädöissä olevaa kaasaria siihen. Eli sellaista saa tarjota
josipan kirjoitti:oletko kokeillut vaihtaa koko kaasaria.
Olen kokeillut säkällä kahta tuplakaasarisarjaa (en siis huoltanut, tarkistin vain, että näyttivät ehjiltä). Mutta toisella en saanut käyntiin lainkaan ja toisella se kävi tosi huonosti. Paras yhden kaasarin konstruktio (mitä minulta löytyy) on kiinni tuossa autossa. Ja pelkään, että jos lähden sitä kovinkin "huoltamaan", en saa sitä enää lainkaan käyntiin. Joten tässä mietin, että josko ryhtyisin kyselemään valmiiksi kunnossa ja säädöissä olevaa kaasaria siihen. Eli sellaista saa tarjota
eipä taida olla mullakaan hyviä römppäisiä.pierupurkkeja löytyy 3 ja tupla römppäisiä 2kipaleet.
eli hyvät römppäiset on jo myyty