Mun 99 käy huonosti kylmänä :(

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Ronska
"Hirsch"
Viestit: 910
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 11:47

Viesti Kirjoittaja Ronska »

Villi arvaus:

Mitenkäs venttiilien välykset :?:

Kylmänä jotain muuta kuin pitäisi olla ja kuumana asettuvat
jotenkuten toleransseihin...
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4044
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Ronska kirjoitti:Villi arvaus:

Mitenkäs venttiilien välykset :?:

Kylmänä jotain muuta kuin pitäisi olla ja kuumana asettuvat
jotenkuten toleransseihin...
Tuo on mielessä itsellänikin seuraavaksi. Tuo kai alkais selviämään puristukset mittauttamalla, vai?
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9416
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Tuskin on välykset itsestään pienentyneet, antaako kunnon kipinää kun startilla pyörität tulppa runkoa vaten?
Jos kipinä ei ole hukassa niin eiköhän tuo kaasariin viittaisi, onhan alipaineletkut kuitenkin kiinni? Josko olisi imaissut jotain töhnää tankista itseensä.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4044
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Voisiko seos olla laihalla? Näistähän niitä ei tarvitse katsastusta varten säätää, mikä on toisaalta harmi. Miksi sitä muuten säädättäis, jos ei ole pakko... se on se ihmisen luonne sellainen...
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4044
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

jariha kirjoitti:Voisiko seos olla laihalla? Näistähän niitä ei tarvitse katsastusta varten säätää, mikä on toisaalta harmi. Miksi sitä muuten säädättäis, jos ei ole pakko... se on se ihmisen luonne sellainen...
Säädin sitä kaasarin pohjassa olevaa säätöruuvia ensin 2,5 kierrosta sisäänpäin ja oireet pahenivat 10 kertaisiksi. Just ja just pääsin ryyppy päällä kotipihaan (100 metrin päästä) ja käänsin nyt ulospäin 5 kierrosta (siis 2,5 kierrosta lähtötilanteesta) ja jopas tuli alavääntöä koneeseen, tosin eihän se enää kylmäkään ollut. Ei ainakaan tuolla 2 km lenkillä ollut mitään oireita enää, mutta nyt vain odotellaan, että kone ehtii kylmetä eli viimeistään huomenna aamulla nähdään, miten se vaikutti.

Kuinka paljon minä sitä oikein säädinkään?
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

seos

Viesti Kirjoittaja gls »

mulla ainaki paukkunu laihalla seoksella joskus...
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Mitenkäs jariha 99 nyt toimii?
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4044
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Reetu kirjoitti:Mitenkäs jariha 99 nyt toimii?
Nyt toimii ihailtavasti. Kuten aiemmin kerroin, voi vedättää alhaisemmilla kierroksilla yskimättä ja ryypyn voi laskea huomattavasti aiemmin. Eli se vika, mitä lähdin etsimään löytyikin tuolta kaasarin säädöistä, mutta tulipahan kaikki sytkäosat (konkkaa lukuunottamatta) vaihdettua ;)

Ainoastaan tuo pakoputken tiiviste on vaihtamatta, joten törisee ikävästi, mutta ajamisen ilo kohentui huomattavasti :D
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4044
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Päivitetääs tilannetta. Säädin ennakon vielä kertaalleen valokynällä ja tästä rohkaistuneena palautin kaasarin säätöruuvia 2 kierrosta. Lämpimänä kävi kyllä hyvin, mutta kylmällä koneella en päässyt pihasta kunnolla irtautumaan edes ryypyn avulla.

Jotain häikkää tuossa tuntuu vielä olevan, kun bensa tuntuu maistuvan.

Viikolla, kun olin reissussa, alkoi käymään reilun parin tunnin seisonnan jälkeen tosi huonosti. Ei pysynyt tyhjäkäynnillä ollenkaan ja vauhdissakin pientä nykimistä koko ajan. Syyksi osoittautui jumiutunut kaasarin neula. Se kyllä palautui toimimaan normaalisti.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
josipan
"Viggen"
Viestit: 585
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 13:10
Paikkakunta: kuopio

kaasari vialta kuulostas

Viesti Kirjoittaja josipan »

oletko kokeillut vaihtaa koko kaasaria.jos se kaasari olis vaan kulunu niin loppuun ettei sitä saa säätämällä paremmaksi.ja jos se on kerta nokinenkin.kaasarin huoltosarja vaan tilaukseen.joskus on ollu mulla saman tyylisiä ongelmia kaasarisaabeissa ja on kaasarin huollolla tai vaihdolla korjaantunut.
testasin muuten juuri eilispäivänä yhden kaasarin kuntoa tuohon 84 99:iini
ja olipa huonokuntoisempi kuin se kaasari mikä siinä oli alunperin.ei nimittäin ottanut kierroksia ollenkaan ja nyki pirusti.no se kaasari lenti romukoppaan heti. :lol:
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4044
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Re: kaasari vialta kuulostas

Viesti Kirjoittaja jariha »

josipan kirjoitti:oletko kokeillut vaihtaa koko kaasaria.
Olen kokeillut säkällä kahta tuplakaasarisarjaa (en siis huoltanut, tarkistin vain, että näyttivät ehjiltä). Mutta toisella en saanut käyntiin lainkaan ja toisella se kävi tosi huonosti. Paras yhden kaasarin konstruktio (mitä minulta löytyy) on kiinni tuossa autossa. Ja pelkään, että jos lähden sitä kovinkin "huoltamaan", en saa sitä enää lainkaan käyntiin. Joten tässä mietin, että josko ryhtyisin kyselemään valmiiksi kunnossa ja säädöissä olevaa kaasaria siihen. Eli sellaista saa tarjota :D
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

minkä merkkinen kaasari tossa olikaan?
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Multa löytyy pierburg.
josipan
"Viggen"
Viestit: 585
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 13:10
Paikkakunta: kuopio

Re: kaasari vialta kuulostas

Viesti Kirjoittaja josipan »

jariha kirjoitti:
josipan kirjoitti:oletko kokeillut vaihtaa koko kaasaria.
Olen kokeillut säkällä kahta tuplakaasarisarjaa (en siis huoltanut, tarkistin vain, että näyttivät ehjiltä). Mutta toisella en saanut käyntiin lainkaan ja toisella se kävi tosi huonosti. Paras yhden kaasarin konstruktio (mitä minulta löytyy) on kiinni tuossa autossa. Ja pelkään, että jos lähden sitä kovinkin "huoltamaan", en saa sitä enää lainkaan käyntiin. Joten tässä mietin, että josko ryhtyisin kyselemään valmiiksi kunnossa ja säädöissä olevaa kaasaria siihen. Eli sellaista saa tarjota :D
eipä taida olla mullakaan hyviä römppäisiä.pierupurkkeja löytyy 3 ja tupla römppäisiä 2kipaleet.
eli hyvät römppäiset on jo myyty :cry:
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4044
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

gls kirjoitti:minkä merkkinen kaasari tossa olikaan?
Eiköhän se Zenith/Strömberg ole. Tässä mallissa on se säätöruuvi siis pohjassa.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
Vastaa Viestiin